må nå være fordel å ha lysa så høyt som mulig med tanke på brøyte kanter, bare ha de litt bakover så de ikke blender på pansret
rigs http://offroad.no/?P...e=View&RID=1062
garasje
http://www.2adept.co...topic.php?t=114
extralys på tak
Started by
hans petter
, Feb 11 2006 00:00
46 replies to this topic
#41
Posted 12 February 2006 - 00:00
#42
Posted 12 February 2006 - 00:00
Har ingen akkurat nå, skal knipse et i morgen;)
5-hjulstrekker? Har trekk på reservehjulet også!
5-hjulstrekker? Har trekk på reservehjulet også!
#43
Posted 11 February 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Hei!
Kjører med 4 Hella Jumbo 220 på taket på Pajeroen min, og 2 Bosch 225 i kufangeren.
5-hjulstrekker? Har trekk på reservehjulet også!
Opprinnelig postet av Masterblaster
Du har ikke bilde av bilen din?
sig
Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm
www.LPGguiden.no (nå også med salgs side av kun LPG kjøretøy)
#44
Posted 11 February 2006 - 00:00
Jo med ekstremt mye snø så bi det blende effekt ja,men det blir det av lysa i grill oxo,e ha 2 hella lumineiter blue lykte på tak dem har blåttglass og de syns e blenda veldig lite i forhold til lykter med blanktglass.
#45
Posted 11 February 2006 - 00:00
noen som påsto at ikke gikk an å kjøre m i snøvær og regn. stemmer dette?
Det fine med dødsstraff er at man lærer til neste gang!
Det fine med dødsstraff er at man lærer til neste gang!
#46
Posted 11 February 2006 - 00:00
Hei!
Kjører med 4 Hella Jumbo 220 på taket på Pajeroen min, og 2 Bosch 225 i kufangeren.
Det er ulemper og fordeler, men slik jeg ser det er det flest fordeler.
-Du får lyset høyere opp fra veien, og unngår endel skygge fra vegetasjon, slik at du ser lenger inn på siden av veien. Typisk der elgen har en tendens til å stå.....
-På veier med mye bakketopper får du lyset over bakken tidligere enn hvis du har bare lys i grillen.
Ulempen kan være at i nedbør vil det bli litt stråle-effekt fra taklysene, dvs at du vil se en konsentrert sråle foran frontruten.
Konklusjon: Kan anbefale begge deler, slik at du kan velge når du vil bruke lys oppe/nede evt begge samtidig:D
Bare å bruke en vendebryter på releene så gar det fint.
Regner med at du heller ikke tar BT's regler så veldig alvorlig når det gjelder total LUX-mengdeB)
5-hjulstrekker? Har trekk på reservehjulet også!
Kjører med 4 Hella Jumbo 220 på taket på Pajeroen min, og 2 Bosch 225 i kufangeren.
Det er ulemper og fordeler, men slik jeg ser det er det flest fordeler.
-Du får lyset høyere opp fra veien, og unngår endel skygge fra vegetasjon, slik at du ser lenger inn på siden av veien. Typisk der elgen har en tendens til å stå.....
-På veier med mye bakketopper får du lyset over bakken tidligere enn hvis du har bare lys i grillen.
Ulempen kan være at i nedbør vil det bli litt stråle-effekt fra taklysene, dvs at du vil se en konsentrert sråle foran frontruten.
Konklusjon: Kan anbefale begge deler, slik at du kan velge når du vil bruke lys oppe/nede evt begge samtidig:D
Bare å bruke en vendebryter på releene så gar det fint.
Regner med at du heller ikke tar BT's regler så veldig alvorlig når det gjelder total LUX-mengdeB)
5-hjulstrekker? Har trekk på reservehjulet også!
#47
Posted 11 February 2006 - 00:00
Du må moter de litt bak på taket så du slipper gjennskin i panstret. Det er mye bedre med lys på taket, du får et bedre lysbilde å ser bedre ved hyebrøtekanter foreksempel.