Det snakkes så mye om mest mulig ufjæret vekt , hadde da det gått an hvis en bygger med tett en-link og plassere motor på framlinken ?
Ser på feks Steyr Proto , når den går normalt ligger nesten linkene parallelt med bakken , så vinkelen på motor skulle ikke være galt .
Bruker en motor fra feks Golf , kan framre mellomaksel gå direkte til aksel , og får en tak i transferkasse med 1:1 utvekslig på 4H kan mellomaksel til bakaksel gå via denne for å "ta" vinkelene som oppstår .
En annen fordel med en slik løsning er at da kan driften bak kobles ut for å dra seg rundt , eller kanskje enda bedre ; en kan sette i 4L og spinne seg rundt med fronten og fremdeles ha skyv på bakhjulene .
Med portaler vil vel kreftene ligge i akselene der det ligger 6-7:1 , så transferen ville kunne tåle dette.
Legger med en dårlig skisse for å illustrere hva jeg mener , ikke heng dere opp i proposisjonene

Ove