Gå til innhold



Foto

Det snør, det snør tideli bom


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
49 replies to this topic

#21 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 01 March 2006 - 00:00

Gleder meg til fredagen jeg... Skal kjøre bil med henger til Gævle, 10 mil nord for Stockholm. Blir en koselig tur på dette føret tenker jeg:angry:

_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab
Medlem nr:78 Suzuki 4x4 Club Norway
www.4x4drivers.net

#22 Bernt H.

Bernt H.

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Posted 01 March 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Bernt. Nei men æ sjønna at litt av de kommentaran mine kan virke støtene og det ønska æ ikke.

ingenting er umulig det umulige tar bare litt lenger tid

Opprinnelig postet av bell



Litt mobbing er lov det wink.gif

#23 ikjos

ikjos

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1635 Innlegg:

Posted 01 March 2006 - 00:00

er glad jeg for tiden bor i en av Norges mest nedbørsfattige bygd....Lærdal...laaaangt inne i sognefjorden biggrin.gif

her har vi ikke hatt mer enn et par cm snø i år...og ikke regner det heller....nyyydelig cool.gif

men når det er sagt, er jeg vant med en meter eller to med hvitt hele vinteren wink.gif




Ivar Kjøs
-----------------------
Mitsubishi 4X4 Club Norway



#24 Bernt H.

Bernt H.

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Posted 28 February 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Eller et vogntog og en buss stående fast side om side i Skullerudumpa. Er vel de større kjøretøy som skaper kaos.
Opprinnelig postet av Bernt H.



På radioen sa de ikke mindre enn 8 vogntog i skulleruddumpa... jeg brukte 3 timer til jobb i dag. Kjempegøy!


Og til Bell så har vi denne diskusjonen hver gang det snør, og hver gang ender vi opp med - hvor lenge varer en nordlending i Sinsenkrysset? wink.gif Det har litt med hva man er vant til, og også med hvor mange biler som skal forbi per tidsenhet...

Opprinnelig postet av Amund



Men Amund da, hva sa jeg til deg istad? du og vogntogene var jo først i køen. Jeg måtte bare biggrin.gif:D:D

#25 bell

bell

    grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 622 Innlegg:

Posted 28 February 2006 - 00:00

Bernt. Nei men æ sjønna at litt av de kommentaran mine kan virke støtene og det ønska æ ikke.

ingenting er umulig det umulige tar bare litt lenger tid

#26 bell

bell

    grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 622 Innlegg:

Posted 28 February 2006 - 00:00

Amund. Ja æ veit det men æ klar ikke la vær og fyr oppunder når nyhetan e full av syting. hallo vi bor i norge og det skal være vinter og sny da jo, det har det vært siden tidens lyse morgen jo. Men æ ska la vær og fyropp under her etter, er ikke uteetter og støte noen med de kommentaran og meiningan mine. Ha en fin sne full aften smile.gif

ingenting er umulig det umulige tar bare litt lenger tid

#27 Bernt H.

Bernt H.

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Posted 28 February 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Tør ikke kommenter det mer, er redd æ ska støte noen,men en liten komentar må æ få kom med. Er vel mere kontorrister dær sør en her nord da. Ingen nevnt ingen glemt.

ingenting er umulig det umulige tar bare litt lenger tid

Opprinnelig postet av bell



Er kontorist selv biggrin.gif. Har vel ikke vært noen utagerende diskusjoner her nå. Litt må en da tåle wink.gif.

#28 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 28 February 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Eller et vogntog og en buss stående fast side om side i Skullerudumpa. Er vel de større kjøretøy som skaper kaos.
Opprinnelig postet av Bernt H.



På radioen sa de ikke mindre enn 8 vogntog i skulleruddumpa... jeg brukte 3 timer til jobb i dag. Kjempegøy!


Og til Bell så har vi denne diskusjonen hver gang det snør, og hver gang ender vi opp med - hvor lenge varer en nordlending i Sinsenkrysset? wink.gif Det har litt med hva man er vant til, og også med hvor mange biler som skal forbi per tidsenhet...

#29 bell

bell

    grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 622 Innlegg:

Posted 28 February 2006 - 00:00

Tør ikke kommenter det mer, er redd æ ska støte noen,men en liten komentar må æ få kom med. Er vel mere kontorrister dær sør en her nord da. Ingen nevnt ingen glemt.

ingenting er umulig det umulige tar bare litt lenger tid

#30 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 28 February 2006 - 00:00

Er jo egentlig litt sykt dette. Her kommer allverdens trailere på sommerdekk innover grensene, mens jeg ble bøtelagt for ikke å ha med kjettinger på tørr asfalt....fish.giffish.gif

Men er noe spesielt med denne snøen som legger seg oppå saltet. Virker som den deler seg opp som shiferstein, blir ikke hardpakket uansett hvor mange som kjører oppå. Såg et vogntog i sted som stod og spant på alle fire trekkhjulene med kjettinger på alle. Sperrer hadde den også. Har jo ikke mer å gi da....

Er enig med deg Nævestad, har fri til fredags natt nå... skal sitte foran peisen i morgen tidlig, lese avisen og høre på trafikkmeldingene på Radio 1...biggrin.gifcool.gifbiggrin.gif

sig

Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm

www.LPGguiden.no (nå også med salgs side av kun LPG kjøretøy)

#31 Bernt H.

Bernt H.

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Posted 28 February 2006 - 00:00

Til dere oppe i nord ler av oss her nede, må jo flire selv da. Er mange talentløse bilister.
En annen ting, grunnen til stoooor oppmerksomhet i VG, Dagbladet osv bunner vel at mange journalister er berørt av kaoset.

#32 Bernt H.

Bernt H.

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Posted 28 February 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Er veldig glad for at jeg er hjemme med Pappa permison om dag og slipper ut i kaoset i morra tidlig.....laugh.giflaugh.gif

Og til derre som bor nord for Kløfta og trur derre kan kjøre på snø a den grunn. Så på nyheten i stad om ei ny bru de skulle bygge over Sognefjord (tror jeg det var), det var beregna og passere 900 bil i døgnet. Til samenligning kjører det 70 000 biler i døgnet på E 18 vest for Oslo, trenger ikke være videre intligent for og skjønne at det får vesentlig større følger hvis det skjer en litten kræsj der, en på en vei med hele 900 biler i døgnet......mellow.gif

Opprinnelig postet av Nævestad


Eller et vogntog og en buss stående fast side om side i Skullerudumpa. Er vel de større kjøretøy som skaper kaos.

#33 Nævestad

Nævestad

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 555 Innlegg:

Posted 28 February 2006 - 00:00

Er veldig glad for at jeg er hjemme med Pappa permison om dag og slipper ut i kaoset i morra tidlig.....laugh.giflaugh.gif

Og til derre som bor nord for Kløfta og trur derre kan kjøre på snø a den grunn. Så på nyheten i stad om ei ny bru de skulle bygge over Sognefjord (tror jeg det var), det var beregna og passere 900 bil i døgnet. Til samenligning kjører det 70 000 biler i døgnet på E 18 vest for Oslo, trenger ikke være videre intligent for og skjønne at det får vesentlig større følger hvis det skjer en litten kræsj der, en på en vei med hele 900 biler i døgnet......mellow.gif

#34 cato c

cato c

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1197 Innlegg:

Posted 28 February 2006 - 00:00

snør nå....nå kødder du.....biggrin.gif:D:D:D:D:D:D:D:D:D



#35 bell

bell

    grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 622 Innlegg:

Posted 28 February 2006 - 00:00

Chevy. Snø er jo gøy da, er så fint og ha 4*4 da jo. biggrin.gif:P

ingenting er umulig det umulige tar bare litt lenger tid

#36 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 28 February 2006 - 00:00

Sitter på jobb og gleder meg til snart å kjøre hjem jeg..hehe

En venninne av meg brukte 3 timer til jobb i dag, var på jobb i 6 timer og brukte 3 timer og et kvarter hjem igjen...hehe Normal tid er 20-30 min.

sig

Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm

www.LPGguiden.no (nå også med salgs side av kun LPG kjøretøy)

#37 bell

bell

    grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 622 Innlegg:

Posted 28 February 2006 - 00:00

Har kjørt tung bil sia 86, piggfritt starta vi med i 89 ha sia kjørt uten pigg, kjør brøytebil nå faktisk uten piggdekk og det funga kjempe godt bare mann avpassa fart etter forholdan, så den at det kjøres uten pigg i oslo får skylda den passa dårlig. Trur nok heller det er for stor trafikk mengdet i for hold til vedligeholdet på den norgse vei

ingenting er umulig det umulige tar bare litt lenger tid

#38 bell

bell

    grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 622 Innlegg:

Posted 28 February 2006 - 00:00

Ja har faktisk snakket med meget dyktige tungbolsjåfører fra tugeste østlandet som heller sykemeld seg for og slippe og kjør en tur til nord norge på vinter føre, fordi at de kun er vant til godt salta veier i sør, det sier litt om ka vi her nord må slite med
.

ingenting er umulig det umulige tar bare litt lenger tid

#39 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 28 February 2006 - 00:00

Mulig det blir litt bensin på bålet... men det e en kjensgjerning at folk rundt oslo kjører for det meste på ihjelsaltede veier. Så ferdighetene på vinterføre e ikke tilstede oss alle. Da må det bli mange smeller med den tettheten det er med biler!

______________________________________________________________________________
Nissan har orginalt montert stereo.... heter 3,3 Turbo Diesel!!! Elsker lyden.

Tor J. Jacobsen
90159317

#40 dragehest

dragehest

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 43 Innlegg:

Posted 28 February 2006 - 00:00

i fare for å lage stordiskusjon her også, må jeg si i forsvar for oss søringer at det finnes ca 1million fler biler på veiene her nede enn oppe på vidda.