Linhai 300 plombering.
Started by
maxmekker_com
, Mar 19 2006 00:00
15 replies to this topic
#1
Posted 19 March 2006 - 00:00
Hvis noen veit hvordan man får bort plombering på Linhai så tar jeg gjerne i mot tips.
Selv har jeg sjekka svane, innsug men der er det ikke noen innsnevring.
Har bytta til FMF potte og skaffa dyse kit.
Men det hjalp kun på trekk krafta, ikke på maks hastighet.
Begynner å lure på CDI boksen.
RH
Divers do it deeper
Selv har jeg sjekka svane, innsug men der er det ikke noen innsnevring.
Har bytta til FMF potte og skaffa dyse kit.
Men det hjalp kun på trekk krafta, ikke på maks hastighet.
Begynner å lure på CDI boksen.
RH
Divers do it deeper
#2
Posted 16 May 2006 - 23:00
Potta er litt modifisert for å passe på Linhai selvsagt.
Laget overgang til exos røret samt sveisa nye fester.
Har ikke montert KN filter enda.
RH
Divers do it deeper
Laget overgang til exos røret samt sveisa nye fester.
Har ikke montert KN filter enda.
RH
Divers do it deeper
#3
Posted 16 May 2006 - 23:00
Exos potte fra en Honda VFR1000? Er dette uten modefiseringer eller har du jobbet litt med den? Hva med innsuget, K&N filter eller?
Kjenner jeg må få et variator kit på min. Det er trist og ligge i 60 for og ikke slite ut motoren totalt.
- - - - - - - - - - - - - - - - -
http://www.arendal-atv.com
Kjenner jeg må få et variator kit på min. Det er trist og ligge i 60 for og ikke slite ut motoren totalt.
- - - - - - - - - - - - - - - - -
http://www.arendal-atv.com
#4
Posted 16 May 2006 - 23:00
Jeg har sjekka min med GPS 81.4 km/t, dette med Polini variator samt en lettere mod på den andre halvdelen.
Exos potte fra en Honda VFR1000 og 140dyse i gasseren.
Neste trinn blir å polere innsug, og eventuelt bytte ut vakum forgasseren.
Får se om jeg ikke bytter til Accel coil også, samtidig som jeg vurderer Elka/Øhlins dempere.
RH
Divers do it deeper
Exos potte fra en Honda VFR1000 og 140dyse i gasseren.
Neste trinn blir å polere innsug, og eventuelt bytte ut vakum forgasseren.
Får se om jeg ikke bytter til Accel coil også, samtidig som jeg vurderer Elka/Øhlins dempere.
RH
Divers do it deeper
#5
Posted 16 May 2006 - 23:00
Dysene fikser blandinga de, slik at den ikke blir for mager eller for feit.
Blir den for mager kan du ødlegge stemplene. Bør iallefall gjøres i samme momang en bytter eksosannlegg.
R. Stormo
-----------------------------------------
Gambas brings Basic to Linux.
My Gambas Community http://forum.stormweb.no
Blir den for mager kan du ødlegge stemplene. Bør iallefall gjøres i samme momang en bytter eksosannlegg.
R. Stormo
-----------------------------------------
Gambas brings Basic to Linux.
My Gambas Community http://forum.stormweb.no
#6
Posted 15 May 2006 - 23:00
Stemmer det, variator kit og effektpotte. Merker spesielt bedre drag i bratte bakker. Der jeg før knota opp i 50 går det nå i 65 km/t. Har fått nye større dyser og nå, men ikke bytta enda, vet ikke hva det kan gjøre. Ang ulyden så er det som Rohnny sier, bakre eksosfeste, lett at potta tar i ramma, låter som om gearkassa går te dundas.
www.autozpider.no
www.autozpider.no
#7
Posted 15 May 2006 - 23:00
Du kan bytte cdi boks med de første utgavene som er 2x4. Da får du litt mer turtall, men det er ikke og anbefale. Eller så hadde vel du Autozpider klokket din Linhai til 78km/t med gps? (Med variator kit på). Stemte ikke det?
- - - - - - - - - - - - - - - - -
http://www.arendal-atv.com
- - - - - - - - - - - - - - - - -
http://www.arendal-atv.com
#8
Posted 12 May 2006 - 23:00
Sjekk eksospotte festet som sitter under potta bak. Den er til og stramme og her vil jeg tro "skranglingen" kommer ifra. Like greit og ha med seg et par 14 mm nøkkler
Om du måler dybden på denne variator skåla kontra orginale så vil vel denne være dypere ?
Samt at vektene er lettere ca 90gr. Orginale vektene veier 112gr
Sperren ligger i CDI boksen samt at orginal potta er "potte" tett.
Reima på variatoren kommer ikke helt opp , og det fikser "trim" variatoren.
R. Stormo
-----------------------------------------
Gambas brings Basic to Linux.
My Gambas Community http://forum.stormweb.no
Kopi av melding:
Har denne racingvariatoren fra Secma på min. Ingen effekt av den jeg kjøpte.
Om du måler dybden på denne variator skåla kontra orginale så vil vel denne være dypere ?
Samt at vektene er lettere ca 90gr. Orginale vektene veier 112gr
Kopi av melding:
Spurte mekaniker om alt dette på Larvik Sykkelsenter, men han/de sa det ikke var noen spærrer noen vei. Dette hadde de sjekket. Du kan kjøpe racing variator. Da får du 20kmt ekstra og gå på. Legger du til en effekt potte får du litt mer drag.
Sperren ligger i CDI boksen samt at orginal potta er "potte" tett.
Reima på variatoren kommer ikke helt opp , og det fikser "trim" variatoren.
R. Stormo
-----------------------------------------
Gambas brings Basic to Linux.
My Gambas Community http://forum.stormweb.no
#9
Posted 19 March 2006 - 00:00
Hadde nok sjekka noen motorfester etc. Dette er ikke et kjent problem, en løs innfestning eller no sånt? Morro å vist hva detta er..
www.autozpider.no
www.autozpider.no
#10
Posted 19 March 2006 - 00:00
Humm... Men vet du hva den skrangle lyden kommer av? Det er metall mot metall som kommer ved et bestemt turtall. Virker som det kommer fra girkassen. Har sjekket alle bolter, men ikke noe som er løst. ATV'n har jo ikke gått mer enn 8 mil.
**Oppdatert**
Nå fikk jeg parkert atv'n i en possisjon og skranglelyden var konstant. Jeg la press på motoren (fra den siden giret er på) så gav lyden seg. Kan det være motoren som går ned i rammen?
- - - - - - - - - - - - - - - - -
http://www.seoghor.com
**Oppdatert**
Nå fikk jeg parkert atv'n i en possisjon og skranglelyden var konstant. Jeg la press på motoren (fra den siden giret er på) så gav lyden seg. Kan det være motoren som går ned i rammen?
- - - - - - - - - - - - - - - - -
http://www.seoghor.com
#11
Posted 19 March 2006 - 00:00
Spurte mekaniker om alt dette på Larvik Sykkelsenter, men han/de sa det ikke var noen spærrer noen vei. Dette hadde de sjekket. Du kan kjøpe racing variator. Da får du 20kmt ekstra og gå på. Legger du til en effekt potte får du litt mer drag. Men og presse denne motoren med høyere turtall tror jeg ikke er stabilt.
Men jeg opplever skrangling på min. Virker som noe er løst. Begynner og lure på om dette er noe smarte saker.. he he! Finner ikke noe løst, men lyden er ille.
- - - - - - - - - - - - - - - - -
http://www.seoghor.com
Men jeg opplever skrangling på min. Virker som noe er løst. Begynner og lure på om dette er noe smarte saker.. he he! Finner ikke noe løst, men lyden er ille.
- - - - - - - - - - - - - - - - -
http://www.seoghor.com
#12
Posted 19 March 2006 - 00:00
Har denne racingvariatoren fra Secma på min. Ingen effekt av den jeg kjøpte.
www.autozpider.no
www.autozpider.no
#13
Posted 19 March 2006 - 00:00
må omprogrameres eller kjøpes ny
ATV 4x4 på hvite skilta kjøpes!!!
BX19 turbo eller delebil kjøpes!!
Niva '97 diesel
Kodiak '98 bensin
Pedalen må vatres av;)
ATV 4x4 på hvite skilta kjøpes!!!
BX19 turbo eller delebil kjøpes!!
Niva '97 diesel
Kodiak '98 bensin
Pedalen må vatres av;)
#14
Posted 19 March 2006 - 00:00
Kopi av melding:
va cdi sperre på min yamaha, å d hør du egentlig lett om motorn kutta på "max" turtall me tillhøranes backfire i potta å økt bensinforbruk.
ATV 4x4 på hvite skilta kjøpes!!!
BX19 turbo eller delebil kjøpes!!
Niva '97 diesel
Kodiak '98 bensin
Pedalen må vatres av;)
Opprinnelig postet av AMan
Hmm hørtes veldig likt ut som det jeg opplever ja.
Noen som har peil på hva som kan gjøres med cdi boksen??
RH
Divers do it deeper
#15
Posted 19 March 2006 - 00:00
Er det variator på denne? Ligger helt sikkert et par skiver eller avstandstykker på ett av reimhjulene og hindrer dette i gå helt ut/inn....
----------------------------------------------------------------
Trykkbar--->
<---trykkbar
Lovdata.no
----------------------------------------------------------------
Trykkbar--->
Lovdata.no
#16
Posted 19 March 2006 - 00:00
va cdi sperre på min yamaha, å d hør du egentlig lett om motorn kutta på "max" turtall me tillhøranes backfire i potta å økt bensinforbruk.
ATV 4x4 på hvite skilta kjøpes!!!
BX19 turbo eller delebil kjøpes!!
Niva '97 diesel
Kodiak '98 bensin
Pedalen må vatres av;)
ATV 4x4 på hvite skilta kjøpes!!!
BX19 turbo eller delebil kjøpes!!
Niva '97 diesel
Kodiak '98 bensin
Pedalen må vatres av;)









