Hei er det noen som har peiling,dette gjelder en originalmontert
webasto til audi (quattro,så den stiller kravene her på forumet:D)
den skal starte selv på under 5+ grader,men kan skru den av manuelt,
kjørte i en del slapseføre og eksosrøret til webastoen frøs igjen:mellow:
etter at den hadde prøvd å starte x antall ganger fikk jeg tatt vekk isen,og da røyk det noe jævlig....i eksosrøret altså etter det har den
vært død, er det en form for noe sikringsgreier i webastoen ingen andre sikringer er sprengt
hvis noen vet så er jeg takknemlig for svar
Konditordiesel e best,det vett jo alle
WEBASTO,STARTER IKKE TIPS??
Started by
patrolman
, Mar 21 2006 00:00
5 replies to this topic
#1
Posted 21 March 2006 - 00:00
#2
Posted 22 March 2006 - 00:00
Hvis ikke drivstoffet blir anntent så ryker det noe j....
Det tyder på at den ikke tenner. Jeg tror fremdeles på pluggen.
Vi pleier å skru ut hele varmeren. Mener det er en el.stikker, to kjøleveske slanger og en drivstoffslange. Pluss innsugrør og eksos.
Før du skrur ut varmeren setter du på to slags klemmer på kjølev.slangene slik at ikke noe vann renner ut av disse. Da slipper du å lufte anlegget etterpå.
Er ikke helt sikker på hvor nøyaktig varmeren er plassert på bilen. Jeg jobber med VW. Men de fleste vag produkter har like deler, de er bare plassert litt anderledes fra merke til merke. Tror det er enklest å skru ut hele varmeren. Mener at du må dele varmeren for å komme til pluggen.
Det kan være sot som blokkerer for fotocella ja. Men 80% av alle def. varmere jeg har vært borti har det vært defekt glødeplugg
Karl Martin
Jeep Cherokee '90
Escort MK2 Cossi '79
VW Caddy '83
Det tyder på at den ikke tenner. Jeg tror fremdeles på pluggen.
Vi pleier å skru ut hele varmeren. Mener det er en el.stikker, to kjøleveske slanger og en drivstoffslange. Pluss innsugrør og eksos.
Før du skrur ut varmeren setter du på to slags klemmer på kjølev.slangene slik at ikke noe vann renner ut av disse. Da slipper du å lufte anlegget etterpå.
Er ikke helt sikker på hvor nøyaktig varmeren er plassert på bilen. Jeg jobber med VW. Men de fleste vag produkter har like deler, de er bare plassert litt anderledes fra merke til merke. Tror det er enklest å skru ut hele varmeren. Mener at du må dele varmeren for å komme til pluggen.
Det kan være sot som blokkerer for fotocella ja. Men 80% av alle def. varmere jeg har vært borti har det vært defekt glødeplugg
Karl Martin
Jeep Cherokee '90
Escort MK2 Cossi '79
VW Caddy '83
#3
Posted 21 March 2006 - 00:00
hei takker for svar,det blir nok stail på det snart nå.
bilen er en 98 mod a8 2,5 tdi
den røyk noe for j....... før den ikke ville mer,hvit/grå røyk
kan vel være en del sot da som blokkerer for denne fotocella??
det bør vel være enkelt å bytte deler,den ligger litt kronglete til
men det skal jeg overleve:)
Konditordiesel e best,det vett jo alle
bilen er en 98 mod a8 2,5 tdi
den røyk noe for j....... før den ikke ville mer,hvit/grå røyk
kan vel være en del sot da som blokkerer for denne fotocella??
det bør vel være enkelt å bytte deler,den ligger litt kronglete til
men det skal jeg overleve:)
Konditordiesel e best,det vett jo alle
#4
Posted 21 March 2006 - 00:00
det skal sjekkes . men det har aldri vært tull med denne..
er dette en som slår ut eller hvis det ikke er som det skal???
denne gir 5kw
Konditordiesel e best,det vett jo alle
er dette en som slår ut eller hvis det ikke er som det skal???
denne gir 5kw
Konditordiesel e best,det vett jo alle
#5
Posted 21 March 2006 - 00:00
har skrudd en del på de webastoene som er i forsvaret, er ikke sikker på om det er noe forskjell i "programet" til varmeren. Men regner med at de er ganske like.
Det første som skjer i varmeren er at glødepluggen skal begynne og gløde. Rett ved siden av denne sitter det en fotocelle som sier ifra til en liten styresentral om det er varmt nok til å tilføre drivstoff. Hvis pluggen ikke fungerer, får aldri drivstoffpumpa til varmeren signal om gi noe drivstoff (signal fra fotocella).
Så hvis det ikke skjer noe er det størst sjangs for at enten pluggen eller fotocella defekt. Så sant det ikke sitter sikring et sted da...
Uansett om det er webasto eller "eberspreker" er det som oftes glødepluggen som går først.
Jeg hadde gått for glødeplugg og pakningssett, slik at du samtidig som du bytter pluggen også åpner varmeren og rengjør den for sot.
Mye småkjøring gjør at den soter. I forsvaret heter det at webastoen skal gå i minimum 30 min når man først skrur den på, for at den ikke skal sote.
Hva slags årsmod har du???
Jobber nå hos v.a.g.
Karl Martin
Jeep Cherokee '90
Escort MK2 Cossi '79
VW Caddy '83
Det første som skjer i varmeren er at glødepluggen skal begynne og gløde. Rett ved siden av denne sitter det en fotocelle som sier ifra til en liten styresentral om det er varmt nok til å tilføre drivstoff. Hvis pluggen ikke fungerer, får aldri drivstoffpumpa til varmeren signal om gi noe drivstoff (signal fra fotocella).
Så hvis det ikke skjer noe er det størst sjangs for at enten pluggen eller fotocella defekt. Så sant det ikke sitter sikring et sted da...
Uansett om det er webasto eller "eberspreker" er det som oftes glødepluggen som går først.
Jeg hadde gått for glødeplugg og pakningssett, slik at du samtidig som du bytter pluggen også åpner varmeren og rengjør den for sot.
Mye småkjøring gjør at den soter. I forsvaret heter det at webastoen skal gå i minimum 30 min når man først skrur den på, for at den ikke skal sote.
Hva slags årsmod har du???
Jobber nå hos v.a.g.
Karl Martin
Jeep Cherokee '90
Escort MK2 Cossi '79
VW Caddy '83
#6
Posted 21 March 2006 - 00:00
Skal være en termostat knapp oppå den. Er i hvertfall det på de større til lastebiler. Bare en knapp oppå du kan trykke inn, så bør den starte.
Hvis det ikke går heller kan du kjøpe overhalingssett til den, ny plugg og pakninger. Er uansett kjekt å gjøre en gang i blandt, da brenner den renere og bedre.
CHEVY - EATING FORDS, ****TING DODGES
DURAMAX GARASJEN
Hvis det ikke går heller kan du kjøpe overhalingssett til den, ny plugg og pakninger. Er uansett kjekt å gjøre en gang i blandt, da brenner den renere og bedre.
CHEVY - EATING FORDS, ****TING DODGES
DURAMAX GARASJEN