Hevesett YJ??
#1
Posted 10 January 2003 - 00:00
Har sett på ome 2", men tror kanskje det ser litt jeepere ut med 4".
Evnt. 2" med 1" bodylift......Noen som har tips eller
#2
Posted 10 January 2003 - 00:00
Du kan bruke 31" dekk på 2" hevesett på YJ med et lite hsackel-løft eller karosseriløft.
Ved 4"
#3
Posted 10 January 2003 - 00:00
som Stig nevner anbefales på det sterkeste og bytte "bak stykke"
i transfer kassa og mellom aksel.
Som kalt Slip-yoke Eliminators , denne vil du fort savne når du får nok løft på Jeepen og ikke minst spare maaaange mellom aksel kryss bytter.
leg
#4
Posted 10 January 2003 - 00:00
De kommer komplette med hele bakhuset og man får ny kortere mellomaksel i tillegg. Denne har vi også på lager.
#5
Posted 10 January 2003 - 00:00
#6
Posted 11 January 2003 - 00:00
Jeg vil påstå at SYE er et "must" hvis du hever 4" samt en senket piman arm for å k
#7
Posted 11 January 2003 - 00:00
#8
Posted 11 January 2003 - 00:00
Bodylift høyere enn 1" er greit for en bil som bare brukes etter veien men skal du i terrenget er det ingen god løsning.
Grunnen til dette er at når du kjører i terrenget så flexer ramma ganske mye og når karosser
#9
Posted 11 January 2003 - 00:00
Vi drar vel ikke en diskusjon på OME kontra ProComp nå igjen Stig (he-he)
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quot
#10
Posted 11 January 2003 - 00:00
#11
Posted 12 January 2003 - 00:00
Fikk nesten prolaps i fartshumpene men flexet bra i terenget.
Skiftet til Old Man Emu dempere og bilen var ikke til å kjenne igjen.
At urethan foringene var utslitt etter ca10 mnd er en annen historie.
Gummi er tingen
#12
Posted 12 January 2003 - 00:00
Jeg var litt full lengre opp i emnet og mente bodylift 3" krevde lengre bremseslanger. Selvfølgelig er det feil. Jeg tenkte på to ting og blandet osv .....(er jeg unnskyldt nå)
Men mener fortsatt 3" bodylift er det
#13
Posted 12 January 2003 - 00:00
Dra på biltema kjøp 6stk båtruller (delenr 25-142) kutt disse i 2 og reis på en jernvareforetning og kjøp 1/2" bolter, perfekt lengde er 117mm, dette er en standard lengde.
hevesette ditt har da kostet ca 300kr.
O
#14
Posted 12 January 2003 - 00:00
Har kjørt med KONI i 5-6 år nå og du verden slik bilen forandrer seg når du skrur de litt opp eller ned.
Får helt sikkert samme effekten ved andre justerbare dempere også.
Det er gode grunner til at racebiler, være seg rally,
#15
Posted 12 January 2003 - 00:00
#16
Posted 12 January 2003 - 00:00
En høy bil med kort akselavstand er jo litt spesiell hvis du treffer en litt stor dump i 90 km/t hvis ikke dempere er avpasset til vekt, fjærer, et
#17
Posted 12 January 2003 - 00:00
Billigste liftkittet du kan få er:
Dra på biltema kjøp 6stk båtruller (delenr 25-142) kutt disse i 2 og reis på en jernvareforetning og kj
#18
Posted 12 January 2003 - 00:00
Leverer fortsatt Warn coil spring conversion settene for CJ og YJ?
Hørte rykter om at de tok det ut av produksjon.
Disse brukte jo FOX Coilovers og greier......
1979 CJ7
Cheva 415cid/TH700/NP205
Spiralfjæring/Fiberkarosseri
Brukes hver dag!
#19
Posted 13 January 2003 - 00:00
Nei, det gjør de ikke. WARN solgte Black Diamond for ett par år siden til et firma som heter Woods Distribution eller noe sånt i Louisiana. Jeg kan finne frem addressen dersom det er interessant.
Vi har tilsvarende sett i PRO-COMP for Wran
#20
Posted 13 January 2003 - 00:00
Petter'n
82 Hi Lux - V8 - spiralfjæring - 35" - stepside - cab.
80 Hi lux - 36"
84 Jeep CJ7 - objekt
www.ringerikeoffroadklubb.no