Gå til innhold



Foto

Hevesett YJ??


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
21 replies to this topic

#1 JeepBoy

JeepBoy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 15 Innlegg:

Posted 10 January 2003 - 00:00

Skal kjøpe hevesett til min yj før sommeren kommer.Tipper det blir ome eller procomp, men jeg lurer på hvor mye heving som trengs.
Har sett på ome 2", men tror kanskje det ser litt jeepere ut med 4".
Evnt. 2" med 1" bodylift......Noen som har tips eller

#2 Stig

Stig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 689 Innlegg:

Posted 10 January 2003 - 00:00

Da jeg er en smule "inhabil" i denne saken skal jeg ikke begi meg ut på å diskutere forskjeller på settene i forumet, men derimot konstatere noen fakta.

Du kan bruke 31" dekk på 2" hevesett på YJ med et lite hsackel-løft eller karosseriløft.

Ved 4"

#3 petter

petter

    CJ-7

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1034 Innlegg:

Posted 10 January 2003 - 00:00

hei ,
som Stig nevner anbefales på det sterkeste og bytte "bak stykke"
i transfer kassa og mellom aksel.
Som kalt Slip-yoke Eliminators , denne vil du fort savne når du får nok løft på Jeepen og ikke minst spare maaaange mellom aksel kryss bytter.
leg

#4 Stig

Stig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 689 Innlegg:

Posted 10 January 2003 - 00:00

Som Petter nevnte har vi SYE-kit (Slip Yoke Eliminator kit) på lager.

De kommer komplette med hele bakhuset og man får ny kortere mellomaksel i tillegg. Denne har vi også på lager.

#5 Raymond

Raymond

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1699 Innlegg:

Posted 10 January 2003 - 00:00

Du klarer deg fint med 2" hevesett for å få plass til 31". Simon som er innom her rett som det er, har OME og 31". Han bruker bilen relativt tøft i skogen han, og tror ikke han har problemer med at det tar i. Er mange som er fornøyd med OME, men har hørt

#6 Roar

Roar

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1459 Innlegg:

Posted 11 January 2003 - 00:00

Er nok enig i at OME er litt oppskrytt selv om det er et meget bra sett. Mulig du blir mere fornøyd med Pro Comp eller lignende hvis du tar prisen med i sammenligningen.
Jeg vil påstå at SYE er et "must" hvis du hever 4" samt en senket piman arm for å k

#7 Ronny

Ronny

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Posted 11 January 2003 - 00:00

Hvis ideen bare er at bilen skal se tøff ut, så er det billigste 3" bodyliftkit. Da bør også bremseslanger byttes til lengre utgaver(BGNor har det). Med 3" bodylift får du en veldig tøff bil med 33" hjul, men da trenger du også større skjermbreddere.(da

#8 Roar

Roar

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1459 Innlegg:

Posted 11 January 2003 - 00:00

I fare for å havne i en lang diskusjon:
Bodylift høyere enn 1" er greit for en bil som bare brukes etter veien men skal du i terrenget er det ingen god løsning.
Grunnen til dette er at når du kjører i terrenget så flexer ramma ganske mye og når karosser

#9 Renegade

Renegade

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1050 Innlegg:

Posted 11 January 2003 - 00:00

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>Sitat:<hr height=1 noshade id=quote>
Vi drar vel ikke en diskusjon på OME kontra ProComp nå igjen Stig (he-he)
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quot

#10 Stig

Stig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 689 Innlegg:

Posted 11 January 2003 - 00:00

Vi kommer til å legge opp EXPLORER PRO-COMP's nye MX-dempere på lager straks hele linjen er klar fra produsenten. MX-demperne er 6 trinns justerbare monotube (enkeltrør) dempere. Dette er det samme design som blant annet Bilstein benytter på BMW og Merced

#11 jeeptj

jeeptj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 177 Innlegg:

Posted 12 January 2003 - 00:00

Hadde/har ProComp 4" på TJ min.
Fikk nesten prolaps i fartshumpene men flexet bra i terenget.
Skiftet til Old Man Emu dempere og bilen var ikke til å kjenne igjen.
At urethan foringene var utslitt etter ca10 mnd er en annen historie.
Gummi er tingen

#12 Ronny

Ronny

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Posted 12 January 2003 - 00:00

...ja da var vi igang igjen. he-he

Jeg var litt full lengre opp i emnet og mente bodylift 3" krevde lengre bremseslanger. Selvfølgelig er det feil. Jeg tenkte på to ting og blandet osv .....(er jeg unnskyldt nå)

Men mener fortsatt 3" bodylift er det

#13 jeeplt-1

jeeplt-1

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 502 Innlegg:

Posted 12 January 2003 - 00:00

Billigste liftkittet du kan få er:

Dra på biltema kjøp 6stk båtruller (delenr 25-142) kutt disse i 2 og reis på en jernvareforetning og kjøp 1/2" bolter, perfekt lengde er 117mm, dette er en standard lengde.

hevesette ditt har da kostet ca 300kr.
O

#14 Roar

Roar

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1459 Innlegg:

Posted 12 January 2003 - 00:00

Justerbare dempere.....JA!
Har kjørt med KONI i 5-6 år nå og du verden slik bilen forandrer seg når du skrur de litt opp eller ned.
Får helt sikkert samme effekten ved andre justerbare dempere også.
Det er gode grunner til at racebiler, være seg rally,

#15 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 12 January 2003 - 00:00

Joda, men hvis du har sett rally- og bajabiler som hopper to-tre meter opp i lufta, og når de lander så går ikke fjærene lenger ned enn "vanlig kjørehøyde" før de kjører videre, altså, fjæringa går ikke i bånn eller noe sånt (særlig wrc-biler), det er kla

#16 Roar

Roar

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1459 Innlegg:

Posted 12 January 2003 - 00:00

Tenkte ikke mest på terrenget, men kjøreegenskaper etter vegen.(det er der vi kjører mesteparten av tiden)
En høy bil med kort akselavstand er jo litt spesiell hvis du treffer en litt stor dump i 90 km/t hvis ikke dempere er avpasset til vekt, fjærer, et

#17 Stig

Stig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 689 Innlegg:

Posted 12 January 2003 - 00:00

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>Sitat:<hr height=1 noshade id=quote>
Billigste liftkittet du kan få er:

Dra på biltema kjøp 6stk båtruller (delenr 25-142) kutt disse i 2 og reis på en jernvareforetning og kj

#18 Roar

Roar

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1459 Innlegg:

Posted 12 January 2003 - 00:00

Stig,
Leverer fortsatt Warn coil spring conversion settene for CJ og YJ?
Hørte rykter om at de tok det ut av produksjon.
Disse brukte jo FOX Coilovers og greier......

1979 CJ7
Cheva 415cid/TH700/NP205
Spiralfjæring/Fiberkarosseri
Brukes hver dag!

#19 Stig

Stig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 689 Innlegg:

Posted 13 January 2003 - 00:00

Hei Roar,

Nei, det gjør de ikke. WARN solgte Black Diamond for ett par år siden til et firma som heter Woods Distribution eller noe sånt i Louisiana. Jeg kan finne frem addressen dersom det er interessant.

Vi har tilsvarende sett i PRO-COMP for Wran

#20 hph

hph

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1052 Innlegg:

Posted 13 January 2003 - 00:00

Har Pro-Comp coil-over sett til CJ-7 også?

Petter'n

82 Hi Lux - V8 - spiralfjæring - 35" - stepside - cab.
80 Hi lux - 36"
84 Jeep CJ7 - objekt
www.ringerikeoffroadklubb.no