På tide med eget forum:D
Har planer om å handle en 4-dørs Campo (-89 til -97), og lurer på hvor stort lasteplan denne utgaven har.... Fint om noen kan ta et mål:)
Ellers er jeg også interessert i generelle svakheter med denne biltypen, og om det er spesielle ting jeg bør se etter ved kjøp?
Hvilken motor er å anbefale? Vil helst ha diesel, men hvis den er veldig lat, vil jeg heller ha bensin....
Ble mye på en gang dette, men håper noen har noen svar til meg vertfall!

Info om Campo?
Started by
Psycho
, Mar 24 2006 00:00
7 replies to this topic
#1
Posted 24 March 2006 - 00:00
#2
Posted 26 March 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Jeg har en Opel Campo med 3,1 liter turbodisel. Den har 109 Hk som standard. Det er selvfølgemulig å ta ut mer....men den er mere enn sprek nok til mitt bruk.
Rust nedre kant på dører, og rust på ramme bak hytta/ fjærfester kan være problemer med disse bilene.
Dette er ingen spesiell god bil offroad pga. det laaange planoverhenget. 4 dørs utgaven er totalt 514 cm lang.
Opprinnelig postet av magnum4
109 Hk burde klare seg det. Kom denne motoren allerede ved introduksjon av Campo i -89, eller kom den senere? Er det 4 eller 6 sylindre?
At den har sine begrensninger i terrenget pga overhenget er jeg klar over. Litt kompromisser kan jeg leve med;)
#3
Posted 25 March 2006 - 00:00
Jeg har en Opel Campo med 3,1 liter turbodisel. Den har 109 Hk som standard. Det er selvfølgemulig å ta ut mer....men den er mere enn sprek nok til mitt bruk.
Rust nedre kant på dører, og rust på ramme bak hytta/ fjærfester kan være problemer med disse bilene.
Dette er ingen spesiell god bil offroad pga. det laaange planoverhenget. 4 dørs utgaven er totalt 514 cm lang.
Rust nedre kant på dører, og rust på ramme bak hytta/ fjærfester kan være problemer med disse bilene.
Dette er ingen spesiell god bil offroad pga. det laaange planoverhenget. 4 dørs utgaven er totalt 514 cm lang.
#4
Posted 24 March 2006 - 00:00
Takk for svar. Har funnet et par som blir hevdet er bensin:
http://www3.autodb.n...il.pl?nr=876816
http://www3.autodb.n...l.pl?nr=1046884
Men så er ikke dette dobbelkabinere heller da.... Hvilke dieselmotorer er det å velge i da? Vet jeg har sett de med 2,5 og 3,1. Er det flere, og er de ulike motorene betinget for spesielle årganger? Er det samme motorer i Opel vs Isuzu utgavene? Fint om noen har litt mere specs på de ulike motrene også... tenker da på antall syl, turbo/non-turbo, effekt/dreiemoment mm
http://www3.autodb.n...il.pl?nr=876816
http://www3.autodb.n...l.pl?nr=1046884
Men så er ikke dette dobbelkabinere heller da.... Hvilke dieselmotorer er det å velge i da? Vet jeg har sett de med 2,5 og 3,1. Er det flere, og er de ulike motorene betinget for spesielle årganger? Er det samme motorer i Opel vs Isuzu utgavene? Fint om noen har litt mere specs på de ulike motrene også... tenker da på antall syl, turbo/non-turbo, effekt/dreiemoment mm

#5
Posted 24 March 2006 - 00:00
hadde jeg vært deg ville jeg satset på ein med diesel !
amplifier..
Play big, Win big, BE BIG
amplifier..
Play big, Win big, BE BIG
#6
Posted 24 March 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Ramma har en tendens til å ruste opp imellom hytte og platt.
JAN jan.eggen@loqal.no jan.eggen@afgruppen.no
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET 4X4 garholet@loqal.nohttp://www.offroad.n...wGalery&id=4039
Opprinnelig postet av patrolux
Takker! Det kan man vel trygt kalle relevant info:D Bør nok styre unna de eksemplarene da.... mer anyone??
#7
Posted 24 March 2006 - 00:00
Ramma har en tendens til å ruste opp imellom hytte og platt.
JAN jan.eggen@loqal.no jan.eggen@afgruppen.no
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET 4X4 garholet@loqal.no
http://www.offroad.n...wGalery&id=4039
JAN jan.eggen@loqal.no jan.eggen@afgruppen.no
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET 4X4 garholet@loqal.no

#8
Posted 24 March 2006 - 00:00
Vil tro planet er minimum 170 cm langt da det er et krav til kombinert-biler at lasterommet skal være så langt. 4-dørs Campo er vel registrert som en slik. Dobbel-cab pick-uper som skal registreres som kombinert-bil, må som oftest forlenge planet da det ikke er så langt i orginal-utførelse.
Ellers er nok diesel det eneste alternativet, da jeg ikke kan huske å ha sett en slik bil med bensin her i landet.
Ellers er nok diesel det eneste alternativet, da jeg ikke kan huske å ha sett en slik bil med bensin her i landet.