Gå til innhold



Foto

Mazda B2600? Go bil?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
18 replies to this topic

#1 beddarihåi

beddarihåi

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Posted 27 March 2006 - 23:00

noen som vet noe om mazda b2600:wtf:wtf.gif
holbarhet på driverk, motor og andre svakheter:wtf:


takk for svar.smile.gif


veier å løper er for pingler tongue.gif

#2 Kiss

Kiss

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Posted 17 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
nå har jeg skrivi alt det negative jeg kom på, hvis vi sammenligner med andre merker syns jeg bilen klarte seg bra.

bilen har i skrivende stund rulla ca 200 000km på samme kløtsj
-det er kanskje litt avhengig av sjåfør også?wink.gif

-håper du tåler den spøken da...

Member: 165 Suzuki 4x4 Club Norway
http://www.dte-syste...norwegisch.html

Opprinnelig postet av beerman



Jeg tåler spøken. Ingen fare. Glemte å legge til at jeg i den perioden kjørte mye med både planet og henger full av taktorv. Opp bratte fjellveier kunne det gå hardt utover klutsjen kanskje? 2 - 2œ tonn pr tur - sånn ca. Det er skrevet tidligere at den hadde størst lasteevne av alle japsepickuper på den tida. Det tror jeg stemmer - var derfor jeg valgte en slik bil.

Rubberside down

#3 beerman

beerman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 445 Innlegg:

Posted 16 April 2006 - 23:00

nå har jeg skrivi alt det negative jeg kom på, hvis vi sammenligner med andre merker syns jeg bilen klarte seg bra.

bilen har i skrivende stund rulla ca 200 000km på samme kløtsj
-det er kanskje litt avhengig av sjåfør også?wink.gif

-håper du tåler den spøken da...

Member: 165 Suzuki 4x4 Club Norway
http://www.dte-syste...norwegisch.html

#4 beerman

beerman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 445 Innlegg:

Posted 17 April 2006 - 23:00

stemmer, jeg henta pipe (skorstein) ved gardermoen og kjørte den opp til toten.

i følge han som solgte pallen med pipa var det lovlig last, men jeg har mine tvil... -han vart så rar å kjøre a gitt.

liksom litt "granada-stuk"B)

Member: 165 Suzuki 4x4 Club Norway
http://www.dte-syste...norwegisch.html

#5 freddy

freddy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 20 Innlegg:

Posted 16 April 2006 - 23:00

Jeg kjøpte min b2600 for over 2 år sia. da st km.st på 250000. klutsjen var da gåen men det var orginalklutsjen som sto i. Så det har vel litt å si hvordan bilen blir brukt. Forrige eier var entrepenør (snekker), så bilen hadde fått prøvd seg på litt av hvært, servicer var fulgt opp til 220000 (setemplet servicehefte). bilen ble kjøpt på tynset så det var ikke en rustflekk på bilen. Bilen har fungert åver all forventning. Mazda kommer nå med ny pick up serie som heter bt 50, den får du med 3,0l tdi eller 2,5 tdi. Ser fram til å få prøve den..

#6 beerman

beerman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 445 Innlegg:

Posted 15 April 2006 - 23:00

på mutter's bil gikk kjølevifta til helvete, dette ble selvfølgelig ikke oppdaget før vi var nødt til å kjøre mye på 4L i åsen.

bilen kokte som en trykk-koker og toppen revna.

fatter åpnet sentrumet på vifta og fylte den med tørr sagflis (som sveller i oljen) og -VOILA! vifta går hele tiden og kjøler mere enn godt nok.

en bedre løsning er å montere elektrisk kjølevifte (som japsen burde levert bilen med i utgangspunktet)

ett godt tips er å bruke ORIGINAL termostat....... de som en får kjøpt hos biltema-mekonomen og alle de andre holder ikke mål -etter MIN mening.

fikk tak i ny topp, den kostet 6000 etter at vi fikk igjen panten.
etter å ha kjøpt pakningsett (mekonomen) og etter en liten telefonsamtale til en bekjent ble det også innkjøpt ORIGINAL topp pakning.

det gikk vel med ytterligere 2000 på det.
etter to kvelder med intensiv banning var det rock'n roll igjen.

Member: 165 Suzuki 4x4 Club Norway
http://www.dte-syste...norwegisch.html

#7 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 14 April 2006 - 23:00

følg med på tempen, må ikke koke for da sprekker toppen mellom ventilene..... bytta nettop motor for en kompis, der sprakk en radiatorslange og da gikk toppen, fikk like godt tak i en hel motor, vanskelig å få tak i bare topp, ny topp koster 8000 tror jeg.. men er elles bra bil spør du meg, vær ops på rust i ramme ved innfestning til bladfjærer bak pluss karosserirust...

Likeverd

http://www.sos-rasisme.no/ http://www.llh.no/

#8 freddy

freddy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 20 Innlegg:

Posted 14 April 2006 - 23:00

Mazad b2600 er etter min mening kansje noe av de beste pick upene du kan få tak i. når det gjelder drivverk (untatt motor) er de nærmest uslitelig. den har også den med mest lastekapasitet (vekt) i slutten på 80tallet og et stykke ut i 90 tallet.
problemet med disse er først å
og fremst forbruk og dårlige motorer.Bremsene fram har også en tendens til å ruste fast(calipere), men det kommer kansje ofte av at det slurves med bytting av bremsevæske( hvert 2 år) Når det gjelder rust er det først og fremst planet som er mest utsatt, men jeg har inntrykk av at de ruster mindre en andre pick up`er.
de er forholdsvis lett å konvertere til diesel, da bakenden på bensin og dieselmotoren er likedan. derfor er de et yndet objekt å bygge om til diesel. Når det gjelder kjøreegenskaper er vel dette den bilen med best fjæring og kjørekomfort. prismessig ligger de lavere en andre merker, dette kommer kansje av at folk ikke har oppdaget hvor en god og slitesterk bil b2600 er. ble mye velfortjent skryt her jaB)cool.gifcool.gif

#9 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 16 April 2006 - 23:00

ja er enig i det alt i alt en bra bil....

ikke at det kan sammenlignes men jeg kjører en 2wd B2200, (senke-prosjekt) og synes det er en bra bil... kunne godt hatt 4wd hjulbuene på min... plass til litt mer (breiere) hjul...

ps: ikke min bil på bildet biggrin.gif:D:D



#10 Kiss

Kiss

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Posted 16 April 2006 - 23:00

Jeg hadde en '88 B2600 for mange år tilbake - og jeg støtter mange av påstandene over. Toppakningen gikk føyka etpar ganger, men jeg opplevde aldri at toppen sprakk. Kløtsjen var også lite slitesterk. Skiftet en stund etter jeg kjøpte den, og den var moden for utskifting igjen når jeg solgte den etter å ha kjørt på den ca 120 000km. Motoren var som sagt her en Mitsu 2,6l bensin - og den var enorm tørst, dessuten så sotet den fullstendig ned når den gikk på tomgang. Men la ikke dette skremme deg, bilen var mer komfortabel en samtidige Hiluxer, og den var ikke helt borte til å ta seg frem i terrenget.

Rubberside down

#11 blikkenslagern

blikkenslagern

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 20 Innlegg:

Posted 29 March 2006 - 23:00

kjører b2600, bilen er ok, men ... høyt forbruk, toppakning bør skiftes ved 200tusen, diff kan gå noe skeivt visst 4x4blir brukt aktivt ved langkjøring(tips rygg 4-5meter når du skifter til2x, da er du sikker på at den er ute) ellers unødig rust i karr( se ved speil, inni karm-dør, bake ved rørfanger...) ikke sperre men diff brems så pass på, men ellers blir mazda hakke fetere med gromme dekk, bøyle 1000m og litt krom, enn flere andre 4x4 pick up`s, god plass for tre, ok gir, men clutch slites, det er egentli barnesykdom-tester for pajero..wink.gif men bil som holder mål til de grader egentli... særli til en 15-30tusen!!! få tak i en delebil( 2-2200 passer ikke med noe!!)

"knækk nytt"

#12 beerman

beerman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 445 Innlegg:

Posted 27 March 2006 - 23:00

god bil!

se opp for rust på ramme.
motoren tåler ikke å koke, da sprekker den.

Member: 165 Suzuki 4x4 Club Norway
http://www.dte-syste...norwegisch.html

#13 Tom K

Tom K

    Grand offroader

  • Slettet
  • PipPipPipPip
  • 791 Innlegg:

Posted 27 March 2006 - 23:00

Har vært diskutert på forumet her, er visst noen som har fått godkjennt med td ja

#14 beddarihåi

beddarihåi

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Posted 27 March 2006 - 23:00

fant denne. ser bra ut cool.gif

http://www.autodb.no...47674&username=

veier å løyper er for pingler tongue.gif

#15 DECEPTICON

DECEPTICON

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 345 Innlegg:

Posted 27 March 2006 - 23:00

svake skiftegafler i frontdiff....på 90 mod og opp så er det svakhet i fordeler som er jævli dyr....svakhet i bensinpumpe på 90 og opp påfyllingsrør ruster.....men ellers gode biler.....siter samme motor som i paj 2.6bens

DER DU KOMMER FRAM KOMMER DU TILBAKE,,,,TØFF I TRYNE WINCH I RÆVA

#16 beddarihåi

beddarihåi

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Posted 27 March 2006 - 23:00

Kopi av melding:
samme motor som i Pajero

Opprinnelig postet av Tom K




sidden d er samme motor som pajero vil d si at den kan monteres turbo?

veier å løyper er for pingler tongue.gif

#17 Tom K

Tom K

    Grand offroader

  • Slettet
  • PipPipPipPip
  • 791 Innlegg:

Posted 27 March 2006 - 23:00

samme motor som i Pajero

#18 beddarihåi

beddarihåi

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Posted 27 March 2006 - 23:00

finnes d noe styling ol

veier å løyper er for pingler tongue.gif

#19 El_Aba

El_Aba

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Posted 28 March 2006 - 23:00

Jeg har en 89 modell som jeg kjøpte for 3 mnd siden.så langt virker den veldig grei..smile.gif