
er det fler som bygger om trooper
#1
Posted 29 March 2006 - 23:00
jo større jo bedre
#2
Posted 09 June 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Heisann,, er litt blank på dette feltet med heving av Isuzu'er,,, er dette en enormt vanskelig oppgave eller lar det seg gjennomføre? Hvor man evt. kun fått kjøpt deler og/eller felger.
Takker
Opprinnelig postet av Ricardo
glemte å si at du må gå under toyota på Sky sin side.
Di fleste btuker akslinger med blafjerene fra toyota.
har en mail her fra en på andre siden av "dammen"
One place I know that does ship outside the US is Independent 4x. He also happens to be the leader in solid axle conversion parts for Isuzu's. You might also try Sky Manufacturing, they deal mostly in Toyota stuff, but alot of the parts they sell work very nicely on Isuzu's also. I'll put links to both of their websites at the bottom of this message.
Here's a list of items you'll need to get. I'll list where to get them in ( ). This may not be a complete list, but it should cover most of what you'll need.
1. An axle. Most folks use either a Toyota front axle or a Dana 44 from a Jeep Wagoneer(1974-1979). I'm thinking the Toyota axle would be easier for you to get at home in Norway.
2. Steering linkage. Most guys build there's from a kit( Independent 4x or Sky Manufacturing)
3. Gears. You'll most probably need to re gear whatever axle you go with. The only gear ratio that Isuzu's and Toyotas have in common are 4.56:1. This is stock in your Trooper, but probably not in the Toyota. Dana 44 and Isuzu share a few ratios. 4.56 and 5.38(independent 4x or Sky Manufacturing)
4.Shackles. These attach you springs to you frame(Indy 4x or Sky)
5.Wheel spacers. If you use a Toyta axle then you'll need to use spacers to widen it to match the rear Isuzu. If you use a Waggoneer Dana 44 then you'll need to use the spacers to widen the Isuzu rear. Both setup would require 1.5" spacers (Sky)
6. Driveshafts. You'll need to have your driveshafts rebuilt. The rear will need to be converted to a 1 piece shaft and lengthened. The front will need to be rebuilt to attach to the new axle and adjusted for length.
7. Brakelines. You'll need to get longer brakelines (Indy 4x or Sky)
Bare send mail eller en pm hvis det er mer du/dere lurer på

Stor bil, vanvitti stooor bil
#3
Posted 09 June 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Heisann,, er litt blank på dette feltet med heving av Isuzu'er,,, er dette en enormt vanskelig oppgave eller lar det seg gjennomføre? Hvor man evt. kun fått kjøpt deler og/eller felger.
Takker
Opprinnelig postet av Ricardo
Heisann. det beste er et SAS kit. men ikke å anbefale hvis du ikke ferdes noe serlig utfor veien.
Her er et par linker du burde sjekke:
http://www.4x4wire.c...vc=1#Post770115
http://www.independent4x.com/
http://www.sky-manufacturing.com/
Skal selv bygge trooperen min om med et sas kit og skal bestille det fra usa.

Stor bil, vanvitti stooor bil
#4
Posted 09 June 2006 - 23:00

Slik så den ut.

Slik ser den ut nå:-)
Stor bil, vanvitti stooor bil
#5
Posted 06 June 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Den var tøff, Jeg har lekt med tanken på å bygge om min til stiv fremaksel, men jeg tror ikke det er mye aktuelt, Hvor stor forsjell er det på bredden på akslene?
Den var kansje litt høy den troopern din... Regner med det skal på mere gummi:D
I like trucks, Becouse size does matter.
-Knut
Chevrolet Blazer K5
Isuzu økonomi 4x4
Opprinnelig postet av randknu
Blei Litt Bedre med Mere Gummi!

Noen flere bilder: http://www.offroad.n...de=View&RID=118
Besøk "BigBoy og Montero´s garasje": http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=3343
#6
Posted 24 May 2006 - 23:00
-------------------------------------------------
Revers, hva er det?
#7
Posted 24 May 2006 - 23:00
#8
Posted 23 May 2006 - 23:00
------------------------------------------------
Vil det ikke gå så skal det gå om vi skal grine begge to....
#9
Posted 23 May 2006 - 23:00
Takker
#10
Posted 22 May 2006 - 23:00
Besøk "BigBoy og Montero´s garasje": http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=3343
#11
Posted 01 May 2006 - 23:00
#12
Posted 29 April 2006 - 23:00
vinsjen på plass, haug med lys og andre morsomme duppeditter;-)
men ting tar litt tid når man har så go tid at man rekker ingenting..

#13
Posted 28 April 2006 - 23:00
I like trucks, Becouse size does matter.
-Knut
Chevrolet Blazer K5
Isuzu økonomi 4x4
#14
Posted 22 May 2006 - 23:00
Den var kansje litt høy den troopern din... Regner med det skal på mere gummi:D
I like trucks, Becouse size does matter.
-Knut
Chevrolet Blazer K5
Isuzu økonomi 4x4
#15
Posted 05 April 2006 - 23:00
Ellers gikk første test med 31" i terreng og snø helt ok. kjører på cooper discovrer a/t dem er faktisk ikke ille i snøen.
amplifier..
Play big, Win big, BE BIG
#16
Posted 05 April 2006 - 23:00
jeg er en av de få som driver og bygger på en trooper jeg har 86mod, 2,2 td. Jeg har delt karosseri fra ramme for og komme til for og sveise rust.
tengte jeg skulle sjakkelheve bak og stille på tosjonsfjæringa forran.
også tengte jeg at jeg skulle ha på noe bodylift.+at jeg har 31" dekk som skal settes på etterhvert...Det blir saker:lol:

Er det noe mer jeg burde gjøre mens jeg er igang?

#17
Posted 22 May 2006 - 23:00

Besøk "BigBoy og Montero´s garasje": http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=3343
#18
Posted 16 June 2006 - 23:00
-------------------------------------------------
Luftlinje, ikke bare til fly
#19
Posted 15 June 2006 - 23:00
Kopi av melding:
okei, prisen på disse dekkene på 31" kontra 33"?
-------------------------------------------------
Luftlinje, ikke bare til fly
Opprinnelig postet av Ricardo
Personlig har jeg ikke lagt merke til så alt for store forskjeller på 31 og 33", men det kommer vell opptil hvor man kjøper dekkene.
GMC Suburban -88
Isuzu Trooper -90
Ford Escort -93
#20
Posted 15 June 2006 - 23:00
-------------------------------------------------
Luftlinje, ikke bare til fly