Gå til innhold



Foto

er det fler som bygger om trooper


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
26 replies to this topic

#1 rabb

rabb

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 31 Innlegg:

Posted 29 March 2006 - 23:00

håper det er fler der ute som bygger om god bilen. har selv nettopp unnagjort 3" bodylift + støre hjul det gjorde seg bra har blitt stoppa et par ganger i kontroll langs veien å det er ikke hvæert noe negative komentarer fra værken sakkjyndige eller lovens lange arm faktisk har dem kommet med endel posetive komentarer om ombyggingen men med en liten annbefaling om å lakere opp bilen så det blir vel neste prosjekt når det blir varmere i lufta jernmarken har fått litt for godt feste langs sidene i vinter

jo større jo bedre

#2 bjopii

bjopii

    Sjarkfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 09 June 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Heisann,, er litt blank på dette feltet med heving av Isuzu'er,,, er dette en enormt vanskelig oppgave eller lar det seg gjennomføre? Hvor man evt. kun fått kjøpt deler og/eller felger.

Takker

Opprinnelig postet av Ricardo



glemte å si at du må gå under toyota på Sky sin side.
Di fleste btuker akslinger med blafjerene fra toyota.

har en mail her fra en på andre siden av "dammen"

One place I know that does ship outside the US is Independent 4x. He also happens to be the leader in solid axle conversion parts for Isuzu's. You might also try Sky Manufacturing, they deal mostly in Toyota stuff, but alot of the parts they sell work very nicely on Isuzu's also. I'll put links to both of their websites at the bottom of this message.

Here's a list of items you'll need to get. I'll list where to get them in ( ). This may not be a complete list, but it should cover most of what you'll need.

1. An axle. Most folks use either a Toyota front axle or a Dana 44 from a Jeep Wagoneer(1974-1979). I'm thinking the Toyota axle would be easier for you to get at home in Norway.
2. Steering linkage. Most guys build there's from a kit( Independent 4x or Sky Manufacturing)
3. Gears. You'll most probably need to re gear whatever axle you go with. The only gear ratio that Isuzu's and Toyotas have in common are 4.56:1. This is stock in your Trooper, but probably not in the Toyota. Dana 44 and Isuzu share a few ratios. 4.56 and 5.38(independent 4x or Sky Manufacturing)
4.Shackles. These attach you springs to you frame(Indy 4x or Sky)
5.Wheel spacers. If you use a Toyta axle then you'll need to use spacers to widen it to match the rear Isuzu. If you use a Waggoneer Dana 44 then you'll need to use the spacers to widen the Isuzu rear. Both setup would require 1.5" spacers (Sky)
6. Driveshafts. You'll need to have your driveshafts rebuilt. The rear will need to be converted to a 1 piece shaft and lengthened. The front will need to be rebuilt to attach to the new axle and adjusted for length.
7. Brakelines. You'll need to get longer brakelines (Indy 4x or Sky)

Bare send mail eller en pm hvis det er mer du/dere lurer påsmile.gif

Stor bil, vanvitti stooor bil

#3 bjopii

bjopii

    Sjarkfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 09 June 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Heisann,, er litt blank på dette feltet med heving av Isuzu'er,,, er dette en enormt vanskelig oppgave eller lar det seg gjennomføre? Hvor man evt. kun fått kjøpt deler og/eller felger.

Takker

Opprinnelig postet av Ricardo



Heisann. det beste er et SAS kit. men ikke å anbefale hvis du ikke ferdes noe serlig utfor veien.

Her er et par linker du burde sjekke:
http://www.4x4wire.c...vc=1#Post770115

http://www.independent4x.com/
http://www.sky-manufacturing.com/

Skal selv bygge trooperen min om med et sas kit og skal bestille det fra usa. cool.gif

Stor bil, vanvitti stooor bil

#4 bjopii

bjopii

    Sjarkfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 09 June 2006 - 23:00

Her er et par bilder av min som den var og er.

Slik så den ut.


Slik ser den ut nå:-)


Stor bil, vanvitti stooor bil

#5 Montero

Montero

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 68 Innlegg:

Posted 06 June 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Den var tøff, Jeg har lekt med tanken på å bygge om min til stiv fremaksel, men jeg tror ikke det er mye aktuelt, Hvor stor forsjell er det på bredden på akslene?

Den var kansje litt høy den troopern din... Regner med det skal på mere gummi:D

I like trucks, Becouse size does matter.
-Knut

Chevrolet Blazer K5
Isuzu økonomi 4x4

Opprinnelig postet av randknu



Blei Litt Bedre med Mere Gummi! biggrin.gif





Noen flere bilder: http://www.offroad.n...de=View&RID=118

Besøk "BigBoy og Montero´s garasje": http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=3343

#6 Ricardo

Ricardo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 117 Innlegg:

Posted 24 May 2006 - 23:00

Never mind, fant siden!

-------------------------------------------------

Revers, hva er det?

#7 Ricardo

Ricardo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 117 Innlegg:

Posted 24 May 2006 - 23:00

okei, du har ikke en internett adresse eller noe?

#8 dalbek

dalbek

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 173 Innlegg:

Posted 23 May 2006 - 23:00

Er ikke vanskelig å heve dem,calmini i usa har bra og komplette heve sett til trooper og div.

------------------------------------------------

Vil det ikke gå så skal det gå om vi skal grine begge to....

#9 Ricardo

Ricardo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 117 Innlegg:

Posted 23 May 2006 - 23:00

Heisann,, er litt blank på dette feltet med heving av Isuzu'er,,, er dette en enormt vanskelig oppgave eller lar det seg gjennomføre? Hvor man evt. kun fått kjøpt deler og/eller felger.

Takker

#10 Montero

Montero

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 68 Innlegg:

Posted 22 May 2006 - 23:00

Vi har Bygd om Trooper! Ramme, motor og gir fra Trooper, aksler fra hilux, fjærer og dempere fra biltema og resten ganske egenkomponert...




Besøk "BigBoy og Montero´s garasje": http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=3343

#11 trooper2.3

trooper2.3

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 01 May 2006 - 23:00

kan ikke dere legge ut bilde av go bilen da:D

#12 Usta Bil

Usta Bil

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 29 April 2006 - 23:00

Jeg bygger Trooper, har en 87 2,2td, som er heisa på torsion og sjakler på fjørene,pluss 2,5"bodylift,foreløpig er det 31 på den, men skal ha 33" + bredding etterhvert, ellers er
vinsjen på plass, haug med lys og andre morsomme duppeditter;-)
men ting tar litt tid når man har så go tid at man rekker ingenting..user posted image

#13 randknu

randknu

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1784 Innlegg:

Posted 28 April 2006 - 23:00

på gamle trooperne fra 86 og før går 31" dekk på uten noen modifikasjoner. og med 15x8 felger med 0 i innpress så subber det ikke noe sted på min egen.

I like trucks, Becouse size does matter.
-Knut

Chevrolet Blazer K5
Isuzu økonomi 4x4

#14 randknu

randknu

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1784 Innlegg:

Posted 22 May 2006 - 23:00

Den var tøff, Jeg har lekt med tanken på å bygge om min til stiv fremaksel, men jeg tror ikke det er mye aktuelt, Hvor stor forsjell er det på bredden på akslene?

Den var kansje litt høy den troopern din... Regner med det skal på mere gummi:D

I like trucks, Becouse size does matter.
-Knut

Chevrolet Blazer K5
Isuzu økonomi 4x4

#15 amplifier

amplifier

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 470 Innlegg:

Posted 05 April 2006 - 23:00

har drevet å testa litt flex i går .. forran var det mildt sagt stift nok .. tenkte på å justere torsjoner men den ideen er skrinlagt for min del:mellow:
Ellers gikk første test med 31" i terreng og snø helt ok. kjører på cooper discovrer a/t dem er faktisk ikke ille i snøen.

amplifier..
Play big, Win big, BE BIG

#16 trooper2.3

trooper2.3

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 05 April 2006 - 23:00

Jippi eget forum:D

jeg er en av de få som driver og bygger på en trooper jeg har 86mod, 2,2 td. Jeg har delt karosseri fra ramme for og komme til for og sveise rust.
tengte jeg skulle sjakkelheve bak og stille på tosjonsfjæringa forran.
også tengte jeg at jeg skulle ha på noe bodylift.+at jeg har 31" dekk som skal settes på etterhvert...Det blir saker:lol:cool.gif

Er det noe mer jeg burde gjøre mens jeg er igang?wtf.gif

#17 Montero

Montero

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 68 Innlegg:

Posted 22 May 2006 - 23:00

Hilux akslene er litt breiere, men tenker du på å sette det på en registrert bil? Kommer nok til å kjøre med disse hjula en stund, men hvis det blir for kjedelig har jeg også disse...



Besøk "BigBoy og Montero´s garasje": http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=3343

#18 Ricardo

Ricardo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 117 Innlegg:

Posted 16 June 2006 - 23:00

Hehe, da blir det nok 33" med tiden tenker jeg! Må bare spinne ut de gamle, HAHAHAHA

-------------------------------------------------

Luftlinje, ikke bare til fly

#19 bjopii

bjopii

    Sjarkfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 15 June 2006 - 23:00

Kopi av melding:
okei, prisen på disse dekkene på 31" kontra 33"?

-------------------------------------------------

Luftlinje, ikke bare til fly

Opprinnelig postet av Ricardo



Personlig har jeg ikke lagt merke til så alt for store forskjeller på 31 og 33", men det kommer vell opptil hvor man kjøper dekkene.

GMC Suburban -88
Isuzu Trooper -90
Ford Escort -93

#20 Ricardo

Ricardo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 117 Innlegg:

Posted 15 June 2006 - 23:00

okei, prisen på disse dekkene på 31" kontra 33"?

-------------------------------------------------

Luftlinje, ikke bare til fly