Gå til innhold



Foto

Norsk Geländewagenklubb er herved stiftet!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
73 replies to this topic

#61 meisal

meisal

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 579 Innlegg:

Posted 03 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
"...Jeg inbiller meg at jeg kan et og annet om organisering og drift av foreninger, men er ikke klar for tunge styreverv. Bidrar gjerne med ideer og forslag, men initiativet overlater jeg til de unge fremadstormende."

Hilsen syvende far i huset

Øyvind

Opprinnelig postet av Østerklev



Det er kjempe flott Øyvind! Kunne ikkje du skreve litt om erfaringane du har frå "opel registeret"? Kva som er viktig å ta hensyn til og kva som er lett gløyme når ein klubb skal stiftas? [tongue.gif]

Når me først skal sette i gang med eit så ambisiøst prosjekt som dette, er det viktig at resultatet blir eit produkt av fleirtalet sine interesser. Dette krev sjølvsagt ein del konstruktive tilbakemeldingar som gjør det mogleg for styret å forme klubben i retning av dei interessene som skulle ligge til grunn i forkant av stiftelse. Alle endringar som skal gjerast i etterkant må skje på årsmøte eller diverse samlingar. Dette må krevje eit fleirtal definert ut frå bestemmingar i vedtektene, til dømes 2/3 av klubben medlemmer. wink.gif

__________________________
Magnus Ø. Meisal
'80 MB 300GD

#62 qwerty

qwerty

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 583 Innlegg:

Posted 03 April 2006 - 23:00

Kjempeflott tiltak dette. Dette må vi støtte opp.

89 460 300GD SWB automat

#63 Iver460

Iver460

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2473 Innlegg:

Posted 02 April 2006 - 23:00

Jeg kan være med på en del av dette! Studerer i Trondheim for tiden, men med god planlegging kan det meste ordnes. Egntlig vil jeg foreslå at vi bestemmer oss for en helg (etter eksamen;)) hvor vi kan avholde et stiftelsesmøte, dvs fortrinnsvis i juni og da etter den 11.

Det bør også finnes et delenettverk, altså en markedsplass over hvem som har hva liggende av deler samt et kontaktnettverk om noen har spesialkunnskaper om enkelte ting! Og så går jeg og drømmer om et reservehjulstrekk med "Norsk Geländewagenklubb - www.g-wagen.no" påcool.gif

Fint intiativ Magnus, jeg har gått rundt med tanken selv i mange år men har ikke visst helt hvordan jeg skulle ta opp tråden eller hvordan styrer og stell fungerer. Er med i endel studentorganisasjoner og sitter som formann i Trondhjems Studentersangforening, så har endelig fått et grep om hva som kreves samt regler og vedtekter.

300 GD STT Cab
(280 GE LWB)

#64 Jagman

Jagman

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 11 May 2006 - 23:00

Vil bare kime inn med at dette er i tråd med hva vi har gjort i Jaguarklubben (Norsk Jaguarklubb, forkortet NJK). Det har fungert helt fra starten i 1978, og har i min 15 årige medlemstid aldri vært noe tema for diskusjon.


Med vennlig hilsen
Bård Th Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1982
Mercedes Benz 280GE 1985

#65 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 02 April 2006 - 23:00

I all beskjedenhet: Jeg var en av initiativtakerne til merkeklubben Opel-registeret som ble stiftet i 1983, og var med og drev den fra 20 medlemmer til ca. 2000 i en periode på 15 år. Jeg inbiller meg at jeg kan et og annet om organisering og drift av foreninger, men er ikke klar for tunge styreverv. Bidrar gjerne med ideer og forslag, men initiativet overlater jeg til de unge fremadstormende.

Hilsen syvende far i huset

Øyvind

#66 meisal

meisal

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 579 Innlegg:

Posted 05 April 2006 - 23:00

Ja det er sant det! Eg var nettopp inne å såg litt på priser i Oppdal, ganske rimelig. Får belage oss på å leie noko litt billig. Av erfaring veit eg at me vil få saftige kostnader for leige av konferanselokal, ved mindre Kristian-j kan fikse noko litt billig? Prisen er sjølvsagt også avhengig av om me skal ha lunsj osv.

__________________________
Magnus Ø. Meisal
'80 MB 300GD

#67 joran

joran

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 772 Innlegg:

Posted 02 April 2006 - 23:00

Flott tiltak!!
Vi kan samles i midt Norge, så får alle en mulighet til å delta!!smile.gif

mvh
Jøran

#68 Maybach

Maybach

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 496 Innlegg:

Posted 04 July 2006 - 23:00

Fin sak, noe for klubben?

http://cgi.ebay.de/M...1QQcmdZViewItem

#69 Iver460

Iver460

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2473 Innlegg:

Posted 21 July 2006 - 23:00

I dag har jeg ringt og bestillt rom for helgen, synes flere skal gjøre det samme! Nå er det bare å få slengt sammen bilen som gjelder!

300 GD STT Cab
(280 GE LWB)

#70 meisal

meisal

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 579 Innlegg:

Posted 21 July 2006 - 23:00

Eg har visst glømt å seie at eg har reservert rom for alle dei som er påmelde så langt. Men det ordner seg! Så langt ser det ut som me blir 6 stk. Det er litt svakt synes eg med tanke på alle dei som har engasjert seg rundt emnet. Men det har jo sine grunner. Ikkje alle har muligheten til å reisa frå born å familie for eit biltreff. Ser fram til å ta imot søknader om medlemskap. Ship o' hoy! God sommer!

__________________________
Magnus Ø. Meisal
'80 MB 300GD
"Et fyndord beviser ingenting"

#71 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 06 August 2006 - 23:00

Da er i hvert fall jeg spent på hva dere fikk ut av helga?? Er det klart til å melde seg inn i en klubb, etter hvert?

(ikke for å sitte på gjerdet, å bare ta imot, men tida har ikke strekt til. Kommer sterkere tilbake senere)

oops!?!



#72 Simen Malerbakken

Simen Malerbakken

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 577 Innlegg:

Posted 07 August 2006 - 23:00

Jeg får gleden av å presentere Norsk Geländewagenklubb.

Den 6 August 2006 ble Norsk Geländewagenklubb stiftet på Lia fjellstue.
Etter grundig gjennomgang av ulike forslag til vedtekter samt en relativt kraftig revidering ble det til slutt enighet om vedtektene slik de fremstår i dag.
Det er også satt opp et rimstyre som skal lede klubben frem til første generalforsamling som vil finne sted i 2007.

Vedtekter og slikt vil bli å finne på klubbens hjemmeside www.g-wagen.no her vil også innmeldingsskjema komme. Det vil nødvendigvis ta noe tid før vi har fullstendig oppegående hjemmeside og vi må derfor få noe tid på oss til å få dette i stand.


Simen J. Malerbakken

1995 BMW 328i Cab
1987 Mercedes-Benz 260 E
1987 Mercedes-Benz 300 GD stt

www.stjerneservice.no

#73 MB-freak

MB-freak

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 13 August 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Vedtekter og slikt vil bli å finne på klubbens hjemmeside www.g-wagen.no her vil ..........


Fint!!

...og mens administrator er inne på hjemmesiden kunne det kanskje være greitt å rette navnet (fjerne bindestreken mellom wagen og klubb....)??

:-) steinar

#74 Tjærand

Tjærand

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1202 Innlegg:

Posted 13 August 2006 - 23:00

Administrator kom akkurat hjem fra ferie og sliter med jet-lag etter å ha sittet 6 timer ved siden av lekerommet på danskebåten. I lys av en offisielt stiftet klubb og et konstituert styre skal sidene fikses en del på. Blant annet ortografi og gramatikk ;-) Siden vi kjører børstraktor bør vi strebe etter å ha en riksmålsk språkføring som får Bjørneboe til å høres ut som en fjortis som skriver sms ;-)

300GD STT 33"