Gå til innhold



Foto

Hva er forskjellen?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
33 replies to this topic

#21 Sætre

Sætre

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 989 Innlegg:

Posted 03 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Jeg har være i kontakt med en som har solgt jeeper i 40/50 år, som sier at han kunne ikke tenke seg nyere jeeper p.g.a for mye elektroniske og tekniske feil på dem.


Hmmm....hvis han begynte sitt arbeidsaktive liv når han var ca 18 år, så vil han være nesten 70 år nå.
Her snakker vi om en generasjon som knapt kan skru på en mobiltelefon, det er klart at disse er skeptiske til nye ting!

Kopi av melding:
Han har en Wrangler som han skal sette inn mortor og elektroniken i fra en CJ.
Jeg vil vel tro at han vet hva han prater om.


Dette anser jeg som et tegn på at han faktisk ikke vet hva han prater om.....når det gjelder nyere Jeeper!

Flott med innspill, men post gjerne om noe du har erfaring med, ikke noe som du hørt!

"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." -Homer Simpson

#22 tutti

tutti

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 645 Innlegg:

Posted 03 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:

Det er masse feil og mangler på de nyere bilene til jeep.


Har aldri hatt et eneste driftsproblem min TJ, selv med hard bruk.
ZJ'en min har stått ute i 3 år nå, uten motorvarmer, starter like godt hver gang. På de 3 årene, har jeg kun byttet bremseklosser og frontlykter!
Har en kompis som har hatt ZJ i 4 år nå, den har nå passert 200K, på den tiden har han byttet vannpumpe og bensinpumpe.
Ikke så dårlig av 3 high-tech digitale jeeper!


"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." -Homer Simpson


Opprinnelig postet av Sætre

[/quote]




Jeg mener ikke å såre noen, det er mer feil på de nyere jeeper enn de som har noen år på baken.
Jeg har være i kontakt med en som har solgt jeeper i 40/50 år, som sier at han kunne ikke tenke seg nyere jeeper p.g.a for mye elektroniske og tekniske feil på dem.
Han mener at CJ-7 er meget sterk og pålitelig bil.
Han har en Wrangler som han skal sette inn mortor og elektroniken i fra en CJ.
Jeg vil vel tro at han vet hva han prater om.

GF
Skal det være kaffe? "JEEP"

#23 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 02 April 2006 - 23:00

Bør jo ha 91+ cherokee 4.0, går bedre enn alle andre jeeper unntatt ZJ 5,9, og bruker vel mindre bensin enn de fleste også wink.gif

#24 tutti

tutti

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 645 Innlegg:

Posted 02 April 2006 - 23:00

Om CJ-7 blir for kort, ja da tar man en CJ-8.
Vakre biler er disse CJ modelene.

GF
Skal det være kaffe? "JEEP"

#25 Sætre

Sætre

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 989 Innlegg:

Posted 02 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
CJ er en del mindre elektroni i og mindre feil med enn de andre.
De andre er da bedre å kjøre med på lengere turer med, om de starter da,eller feil med elektronien slik at ting ikke fungerer slik aom det skal.


Må si at dette er noe overgeneralisert, har selv hatt CJ-7, Cherokee, Wrangler og Grand Cherokee, og av alle disse er det kun 7'er som har stoppet for meg....og det pga elektriske problemer(tenningsboxen)
Har aldri opplevd at mine nyere Jeeper har nektet å starte, eller har stoppet.

Kopi av melding:

Det er masse fril og mangler på de nyere bilene til jeep.


Har aldri hatt et eneste driftsproblem min TJ, selv med hard bruk.
ZJ'en min har stått ute i 3 år nå, uten motorvarmer, starter like godt hver gang. På de 3 årene, har jeg kun byttet bremseklosser og frontlykter!
Har en kompis som har hatt ZJ i 4 år nå, den har nå passert 200K, på den tiden har han byttet vannpumpe og bensinpumpe.
Ikke så dårlig av 3 high-tech digitale jeeper!


"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." -Homer Simpson

#26 jeepyj

jeepyj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 274 Innlegg:

Posted 02 April 2006 - 23:00

Cj-7 ble levert orginalt med Isuzu diesel på noen modeller, ellers var det 2,5 firer 4,2 sekser eller 304 V8. V8 frem til 1981.

jeepyj

YJ WRANGLER 87
CJ-7 Golden Eagle 304

#27 Hansen

Hansen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 686 Innlegg:

Posted 01 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:


Svakheter ?? Lommeboka di når du innser at Jeep er verdens feteste halvfabrikat og allt det du kan få av ettermarkeds deler / oppgraderinger gjør at øya dine snurrer rundt og rundt mens sikkelet drypper fra haka biggrin.gif

Opprinnelig postet av Stein-K



Dær traff hammer´n spiker´n på hodet.....biggrin.gifcool.gif

www.clanabanan.com

93 Wrangler 4,0

#28 buz

buz

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 75 Innlegg:

Posted 01 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Deletilgangen er stor og prisene fornuftige


Tja, så lenge du ikke handler hos jeepfohandleren såtongue.gif

Har blitt skremt mange ganger på deleprisene, f.eks pakninga under frontruteramma som de skulle ha 2500 kr for, og det var MED GOD RABATT:devil:
Men samme pakninga koster vel 30 $ tror jeg det var fra USA

90`wrangler

#29 TESZJ

TESZJ

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 697 Innlegg:

Posted 01 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:

Svakheter ?? Lommeboka di når du innser at Jeep er verdens feteste halvfabrikat og allt det du kan få av ettermarkeds deler / oppgraderinger gjør at øya dine snurrer rundt og rundt mens sikkelet drypper fra haka biggrin.gif

Opprinnelig postet av Stein-K



Kan vel skrive under på dette etterhvert.... Og så blir en jo aldri ferdig!! Skal bare.......cool.gif

mvh
Tor-Erik

1996 ZJ 2.5 TD DD
1988 YJ 4.2 L stock...... (ennå)

#30 Sahara

Sahara

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 507 Innlegg:

Posted 01 April 2006 - 23:00

Ta en titt på denne tråden ang forskjeller på de ulike modellene: http://www.offroad.n...&TOPIC_ID=14160

Ligger jo en kul YJ til salgs for tiden (nesten) i din prisklasse: http://www.finn.no/f...49&pos=1&tot=12



Sverre Hellerdal
99 Jeep Cherokee 2,5TD


#31 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 01 April 2006 - 23:00

CJ er den "gamle jeepen" med runde lykter og gjerne en deilig V8`er med bladjærer.

YJ er arvtageren til CJ og kom på slutten av 80 tallet og varte til 1996. Denne har firkanta lykter og stort sett rekke sekser på 4l. De første årgangene hadde 4.2l, denne bør du styre unna, evnt oppgradere. Finnes også med 2.5l men oftest så har de 4l.

TJ kom i 1997 - ( var vel noen som kom allerede på slutten av 96, men da som 97 mod ). Denne har fått igjen de runde lyktene og blitt oppgradert med spiraler istedet for bladfjærer. Stort sett varebiler og 2.5l men det finnes en god del 4l og fire setere.

I prisklassen du snakker om, så blir det vel en YJ 4.0L HO.

Svakheter ?? Lommeboka di når du innser at Jeep er verdens feteste halvfabrikat og allt det du kan få av ettermarkeds deler / oppgraderinger gjør at øya dine snurrer rundt og rundt mens sikkelet drypper fra haka biggrin.gif

Men seriøst, alle biler har sine svakheter og det har Jeep også. Enkelte årganger og enkelte deler på enkelte modeller er ikke 100% bra, men i snitt så er det en "billig" bil å eie. Deletilgangen er stor og prisene fornuftige.

Lykke til !!

user posted image

#32 Per Yngve Berg

Per Yngve Berg

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1662 Innlegg:

Posted 01 April 2006 - 23:00

På TJ er man endelig blitt kvitt bladfjærene.

Større utvalg med 4.0l motor på YJ.

CJ har ikke glavanisert karosseri og ruster.

#33 jeepyj

jeepyj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 274 Innlegg:

Posted 02 April 2006 - 23:00

Dessuten er det ikke så mye plast her og der som på YJ ,TJ. Se på dashbord f.eks.


jeepyj

YJ WRANGLER 87
CJ-7 Golden Eagle 304

#34 Pajless

Pajless

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 286 Innlegg:

Posted 02 April 2006 - 23:00

Hvilke motorer var det orginalt i CJ7 da. Banner sikkert i kirka no men mener jeg så en CJ som var ombygd til 3,3 diesel ifra Patrol og at det var en av x -antall som var godkjent ombygd. Noen som har hvert borti noe sånt?