Gå til innhold



Foto

sørgelige tider i møte


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
62 replies to this topic

#41 chri-ha

chri-ha

    Chri-ha

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1499 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Har hilst på mange Pittbuller og Amstaffer også, noen av disse Pittbullene har vært i narkomiljøer. Har aldri sett noe som helst agresivitet fra disse.


Opprinnelig postet av Geared



de er vel neddopa da:D:D:D


i mai får jeg min hund. pinscher:D gleder meg

Christian Halsa
480 22161

Har ikke hus
Har ikke garasje
Har ikke verktøy
Har ikke kul bil
Hva gjør jeg her???

#42 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

husværten har X-antall Leonbergere. Den største trekker en slede med hjul med husvært oppi UTEN problem.. Pleier å "gå tur" med den... Til tross for at de hundene er sinnsykt svære (i mine øyne) har jeg aldri vært redd for dem. Er heller redd for slike småe gulvfiller av noen bikkjer.....

----------------------------------------------------------------
Trykkbar---><---trykkbar
Lovdata.no



#43 Medusa

Medusa

    kongle-samler

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1233 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
"Faktisk så er den hunden som topper bittstatistikken Golden retriver"

Og grunnen vet jo egentlig du og, for denne er blandt den mest utbredte rasen i Norge.

Opprinnelig postet av roxxx



faktisk er denne undersøkelsen basert på prosenter og blir regnet fram etter antall dyr etc. så tallene er reelle og helt riktige! er en gammel undersøkelse, husker det fra jeg var liten, så det kan jo være forandringer på den. jeg tror mye av grunnen er innavl (på populære raser) og selvfølgelig eieren!


http://www.nofear.no
you don`t exist. go away.

#44 FrankWS

FrankWS

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
man amstaff stor hund??biggrin.gif hehe. er mulig de er tunge for den lille størrelsen, men de rekker meg under kneet. er kompakte ja, men fortsatt ikke store. min hund ser jeg på som stor, men er ikke tung igjen..

Opprinnelig postet av Medusa



Beklager Medusa, skriveleif fra meg, blush.gif mente KRAFTIG hund.

Frank

#45 nordmøring

nordmøring

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1193 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

Borde collie topper med antall bitt.
Men-det skal utrolig mye til før en normal hund biter, spesiellt unger. Vet av et tilfelle hvor en Golden ble levert til avlivning fordi den "plutselig" hadde bitt husets firåring. Veterinæren fant 3 tegnestifter trykkt helt inn i hodet på hunden og en fjerde delvis inntrykket! Hund og barn er en fin kombinasjon under STRENG kontroll, jeg stoler 99,9% på hunden min men slettes ikke på småunger!

Beer gives you drain bamage

#46 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

For å si det sånn, jeg er av den typen som ikke finnes redd for å hilse på fremmede hunder, i de aller fleste tilfeller merker man på en hund om det er en man ikke burde hilse på. Jeg har blitt bitt mange ganger, bla .annet av Norsk elghund, Schaefer, Dalmatiner, Dacs, og Border collie. Har hilst på mange Pittbuller og Amstaffer også, noen av disse Pittbullene har vært i narkomiljøer. Har aldri sett noe som helst agresivitet fra disse.

Er ofte på besøk hos ett par som har en Amstaff tispe, der er det ofte noen nieser på besøk som herjer fælt med hunden, de har også en katt som gjør akkurat hva den vil med hunden. Makan til tålmodig hund skal man lete lenge etter. Er det noe jeg kan klage på på den hunden så er det at den er så kjælen at man aldri blir kvitt den hvis man først har gitt den litt oppmerksomhet.

Og jeg vil heller bli bitt av en hund som låser kjeven, den biter jo som regel bare en gang, hunder som ikke låser kjven biter jo som gale overalt.

Er det noe det skulle vært lovbestemmelser på så er det hvilke mennesker som skulle hatt lov til å ha dyr. Er veldig mange mennesker som overhodet ikke er egnet til å ha dyr i det hele tatt.

Har selv 1 rasekatt og 4 ildere, kjenner en del til begge miljøer og der har jeg sett og hørt mye rart. Men nå er jo dette forholdsvis ufarlige dyr da.

________________________________
Roar Hovet. Tlf: 98883546. Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab Suzuki Vitara Tech Consultant
Medlem nr:78 Suzuki 4x4 Club Norway
www.4x4drivers.net

#47 Medusa

Medusa

    kongle-samler

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1233 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Jeg skal ikke på noen måte fyre oppunder denne diskusjonen, fordi jeg kjenner hverken hundene eller eierne her.

Men jeg kan bare se for meg at en Amstaff har POTENSIALE for å forårsake stor skade, da det er en stor og kraftig hund.

Jeg er også av den oppfatning at en hund (uansett rase, renraset eller bastard), tar "farge" av sine eiere og omgivelser. Hvis eier er hissig og har kort lunte, så vil det være store sjanser for at hunden har samme temperament.

I oppveksten min har mine foreldre hatt kun Schæfer, og det er en hunderase som JEG liker veldig godt. Snille og rolige familiehunder. Men jeg har også opplevd å bli bitt av en Schæfer.

Men husk, en hund er et dyr som tross alt har sine instinkter også, så jeg vile aldri latt (fremmede) barn være sammen med en hund uten tilsyn. En hund kan være u-heldig under lek...

Frank


Opprinnelig postet av FrankWS



hmm... vil tro du har rett med understimulering og folks uvitenhet. hvis du ikke kan ha hunden løs på gården hele dagen bør man ikke ha border colli osv...

man amstaff stor hund??biggrin.gif hehe. er mulig de er tunge for den lille størrelsen, men de rekker meg under kneet. er kompakte ja, men fortsatt ikke store. min hund ser jeg på som stor, men er ikke tung igjen..


http://www.nofear.no
you don`t exist. go away.

#48 FrankWS

FrankWS

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

Jeg skal ikke på noen måte fyre oppunder denne diskusjonen, fordi jeg kjenner hverken hundene eller eierne her.

Men jeg kan bare se for meg at en Amstaff har POTENSIALE for å forårsake stor skade, da det er en stor og kraftig hund.

Jeg er også av den oppfatning at en hund (uansett rase, renraset eller bastard), tar "farge" av sine eiere og omgivelser. Hvis eier er hissig og har kort lunte, så vil det være store sjanser for at hunden har samme temperament.

I oppveksten min har mine foreldre hatt kun Schæfer, og det er en hunderase som JEG liker veldig godt. Snille og rolige familiehunder. Men jeg har også opplevd å bli bitt av en Schæfer.

Men husk, en hund er et dyr som tross alt har sine instinkter også, så jeg vile aldri latt (fremmede) barn være sammen med en hund uten tilsyn. En hund kan være u-heldig under lek...

Frank

#49 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Faktisk så er den hunden som topper bittstatistikken Golden retriver, dette kommer av at folk forventer alt for lite av rasen, og regner med den kommer ferdig dressert som en familiehund.
Opprinnelig postet av Denominator



Border collie er den rasen som topper "bitt statistikken" i Norge, min egen teori om det er rett og slett at rasen er helt uegnet til et liv som familiehund, de har ekstreme bruksegenskaper som evt må avles ut, og blir urolige rett og slett av understimulering.

"Ti-på-topp" av rasene er som følger:
1.Schaefer
2.Norsk elghund grå
3Golden retriver
4.Engelsk setter
5.Border collie
6.Gordon setter
7.Cavalier king Charles spaniel
8.Rottweiler
9.Labrador retriver
10.Tibetansk spaniel

Skal en hive rundt seg med "fakta" får en iallefall sørge for at de er riktige!


Beer gives you drain bamage


Opprinnelig postet av nordmøring



Den lista du henviser til er i fra norges legeforening, over de mest alvorlige bittene, og hvem som topper lista der.
Det er ikke reelt til hvor mange som biter!

Støtt opp om vår favoritt hobby,GI DIN SIGNATUR!!


*1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat

If a pit bull humps your leg you'd better fake an orgasm!

#50 nordmøring

nordmøring

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1193 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Faktisk så er den hunden som topper bittstatistikken Golden retriver, dette kommer av at folk forventer alt for lite av rasen, og regner med den kommer ferdig dressert som en familiehund.
Opprinnelig postet av Denominator



Border collie er den rasen som topper "bitt statistikken" i Norge, min egen teori om det er rett og slett at rasen er helt uegnet til et liv som familiehund, de har ekstreme bruksegenskaper som evt må avles ut, og blir urolige rett og slett av understimulering.

"Ti-på-topp" av rasene er som følger:(EDIT-da snakker vi om popularitet!)
1.Schaefer
2.Norsk elghund grå
3Golden retriver
4.Engelsk setter
5.Border collie
6.Gordon setter
7.Cavalier king Charles spaniel
8.Rottweiler
9.Labrador retriver
10.Tibetansk spaniel

Skal en hive rundt seg med "fakta" får en iallefall sørge for at de er riktige!


Beer gives you drain bamage

#51 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

En annen ting! Du har helt rett tigger, i dine påstander om hvorfor disse hundene er så flotte familiehunder. De er så utrolig tålmodige og har så utrolig høy smerteterskel at barn kan gjøre nesten hva som helst med de, uten at de reagerer på noen måte. Min reagerer som regel med å labbe unna når det blir for mye, hvis ikke bare ligger han der og forlanger å bli klødd på magen. Men voksne skal aldri la barn være alene med en hund, men det gjelder etter min mening alle hunder. Plutselig er uhellet ute, og da får hunden som regel skylden.

Støtt opp om vår favoritt hobby,GI DIN SIGNATUR!!


*1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat

If a pit bull humps your leg you'd better fake an orgasm!

#52 DECEPTICON

DECEPTICON

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 345 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

§ 2. Dokumentasjonskrav

Dersom det er tvil om et dyr er en farlig hund etter § 1 kan politi og tollmyndigheter kreve at hundeholderen dokumenterer dens rase eller type.

Som minstedokumentasjon etter at en hund er blitt fire måneder gammel, kreves at hunden er identitetsmerket med microchip og at dette identitetsmerket knytter hunden til et registreringsbevis påført DNA-koding med en tilknyttet stamtavle.

Når det foreligger særskilte omstendigheter kan politiet, i enkelttilfeller, bestemme at annen tilfredsstillende dokumentasjon kan tre i stedet for kravet etter andre ledd.

Dersom ikke fremlagt bevis fjerner tvilen på stedet, regnes hunden som en farlig hund. Ved slik tvil som nevnt kan politiet eller tollmyndigheter ta hånd om hunden straks, jf. hundeloven § 24. Hundeholderen skal på begjæring gis en rimelig frist til å supplere dokumentasjonen mens hunden tas hånd om etter annet punktum.

får håpe jeg går under de særskilte omstendighetene da

DER DU KOMMER FRAM KOMMER DU TILBAKE,,,,TØFF I TRYNE WINCH I RÆVA

#53 tigger

tigger

    Skatte og gjeldsslave

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1041 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

Dem der har peiling på det sier at de BESTE hundene til barnefamilier er rottweiler dobberman amstaff og pitbull dette da det er "rolige og tålmodige" hunder med en "høy" terskel for smerte påført fra uvørne barn. Men det er ALDRI hunden som er største problemet det er EIEREN om ikke han/hun sørger for god trening og dressur samt følger opp hunden så kan ALLE hunder bli "drapsmaskiner" den hunden jeg er mest redd er de små "søte" pudlene som er noen hissige beist m dårlig temprament!!!! så stå på Deminator ikke la dem gjøre bikja di noe !!!!!!

Big Are Beautiful
-91 subb

#54 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

Bikkja mi er utenfor fare, den har alle papirer i orden, er 100% ren norskavlet amstaff(altså født i norge på norske foreldre) og har en riktig god oppdragelse med fokus på alle de riktige tingene. Han lever sammen med barn og dyr, og er for lat til å vokte eller være hissig mot noe som helst.
Det er trådstarter i denne tråden som kan, jeg uthever KAN ha et problem, siden han ikke har stamtavle på hunden sin, men jeg regner med at det går bra.
Som jeg har sagt tidligere så er det helt ukjent for meg at noen amstaffblanding har blitt avlivet. Det hjelper som regel med god oppførsel og dokumenter i fra riktige etater på at hunden er rolig og har et flott gemyt.

Støtt opp om vår favoritt hobby,GI DIN SIGNATUR!!


*1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat

If a pit bull humps your leg you'd better fake an orgasm!

#55 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

Hahahaha, ja svaret ditt bærer svært preg av at det har vært skrevet mye om dette!! Og du har ikke infoen din fra noe annet sted enn media. Tullinger uten førstehåndserfaring er farlig, og som synd er har vi ett helt storting fullt av dem!!

"Hvem av disse rasene har den egenskapen at kjeven feks låser seg?"
Du er mildt sagt dum hvis du tror noe dyr innehar fysiske egenskaper til å låse kjeven, det er faktisk ikke mulig. Men folk som kun har erfaring fra hva de leser i VG vil velge å tro dette. Faktisk så har både rottweiler og bored collie sterkere bitekraft enn pitbullen.
Dette kommer frem av en ny undersøkelse hvor over 100 hunder av disse rasene og amstaff/pitbull ble testet.

"Og grunnen vet jo egentlig du og, for denne er blandt den mest utbredte rasen i Norge."
NEI, grunnen er ikke at den er mest utbredt, for det er faktisk fuglehunden av forskjellige utgaver som er mest utbredt i norge.
Grunnen er at folk flest går til innkjøp av denne hunden som en familiehund, med det i tankene at "den er så snill", men de glemmer at denne er en hund som alle andre hunder og faktisk trenger lydhets og dressurkurs.

"Hadde du hatt stamtavlen hadde jo dette vært unngått, for ALLE oppdrettere, hvertfall de seriøse har jo det, hvertfall når det er snakk om disse rasene her, for å kunne dokumentere nettopp dette som du skriver om her."

Det er eier av hunden som skal ha stamtavle, ikke oppdretter. Den blir faktisk oversendt fra nkk en god stund etter at du har overtatt hunden.
Dette fordi den viktigste tiden med hunden er de første mnd. og siden regging i nkk tar litt tid blir denne ettersendt.
Og om du på en klønete måte mente at personen han kjøpte hunden av skulle hatt stamtavle, følger dette selvfølgelig ikke med på en blandingshund.
Og blandingshunder har vel like mye rett på å leve som andre hunder. Jeg tror ikke foreldrene dine gikk rundt å lette etter en partner i samme familie/rase for å lage deg!
Eller kanskje det var det de gjorde? Derfor du har så tregt for det?

Jeg har kjempet på amstaffens side i snart 6 år, så det er lite du kan kaste min vei av rykter og feiltolkninger som jeg ikke raskt kan avkrefte, så det er bare å gi opp.
Amstaffen er en utrolig god og kjærlig hund, med riktig eier, men det gjelder alle hunder.

Støtt opp om vår favoritt hobby,GI DIN SIGNATUR!!


*1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat

If a pit bull humps your leg you'd better fake an orgasm!

#56 roxxx

roxxx

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 529 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

"Faktisk så er den hunden som topper bittstatistikken Golden retriver"

Og grunnen vet jo egentlig du og, for denne er blandt den mest utbredte rasen i Norge.

Hvem av disse rasene har den egenskapen at kjeven feks låser seg?
Klart at enkelte hunderaser er mere farlig enn andre. Å si noe annet må være totalt bevisstløshet.

Jeg har vel enda tilgode se eller høre om en Golden Retriver, eller en schafer, kunne være i stand lage samme bittskader som en Pitbull, der er vel dere enige?

Siden en amerikansk staffordshire terrier, også kjent som amstaff dessverre er for nær slektning til Pitbullen (som er avlet, mens amstaffen er en "naturlig" variant, er faren stor for at de kan forveksles, derfor dette. En annen ting er jo at enkelte oppdrettere bevisst har blandet disse rasene, slik at en DNA test nok ikke vil kunne påvise noe som helst.

Hadde du hatt stamtavlen hadde jo dette vært unngått, for ALLE oppdrettere, hvertfall de seriøse har jo det, hvertfall når det er snakk om disse rasene her, for å kunne dokumentere nettopp dette som du skriver om her.

Det har vært skrevet så mye om dette, at det burde være kjent for folk som har disse rasene.

#57 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 03 April 2006 - 23:00

Helt enig med det Geared. Det er som jeg hele tiden sier, en hund er ikke en kamphund før den er trent i kamp, og er ikke en hund trent i kamp, er den ingen kamhund.
Det er ikke en egen rase som heter kamphund, selv om media ser ut til å tro det. Faktisk så er den hunden som topper bittstatistikken Golden retriver, dette kommer av at folk forventer alt for lite av rasen, og regner med den kommer ferdig dressert som en familiehund.

Støtt opp om vår favoritt hobby,GI DIN SIGNATUR!!


*1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat

If a pit bull humps your leg you'd better fake an orgasm!

#58 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 03 April 2006 - 23:00

Skjønner ikke hvorfor enkelte hunderaser skal forbys fremfor andre, hvor mange amstaffer og pittbuller står for skader mot mennesker i forhold til en sjefer f.eks?

Ingen hunder er farlige i de rette hender, alle hunder er farlige i feil hender.

Men nå nytter det jo ikke å diskutere slikt med meg, jeg er jo animal lover så det holder. Dyra mine spiser dyrere mat enn det jeg gjør selv:blush:

________________________________
Roar Hovet. Tlf: 98883546. Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab Suzuki Vitara Tech Consultant
Medlem nr:78 Suzuki 4x4 Club Norway
www.4x4drivers.net

#59 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 03 April 2006 - 23:00

Amstaffen er det avls og importforbud på, samt at det står i loven at alle hunder som er født før lovforbudet tredde i kraft skal være regga i nkk, og det skal tas dna prøve som skal sammenlignes mellom mor, far og valp for å sikkre at det er renraset amstaff. Som trøst har jeg enda til gode å høre at noen har blitt avliva som blandingsrase, men er politiet hissige nok, har de med loven i hånda lov til å gjøre det. Jeg ville starta med å ta bort dette innlegget, siden jeg VET jeg bliv overvåket av en som er totalt amstaff motstander, og da leser han nok sikkert dette også.

HEI HEI BEN WERNER!! JEG VET DU LESER!!!

Støtt opp om vår favoritt hobby,GI DIN SIGNATUR!!


*1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat

If a pit bull humps your leg you'd better fake an orgasm!

#60 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 03 April 2006 - 23:00

Er bare å si desverre, den ble påkjørt tidligere i dag så den har du ikke lenger.

Synes det er sykt at de bruker resurser på slikt, er det ikke viktigere ting å ta seg av da tro?

Er rimelig sikker på at de ikke har myndighet til å be om å få den avlivet. Er vel bare pittbullen det er forbud mot her i landet, amstaffen har vel bare avlsforbud.

Stå på, ikke gi deg. Hadde det vært mitt dyr hadde de måttet gått over mitt lik først.

________________________________
Roar Hovet. Tlf: 98883546. Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab Suzuki Vitara Tech Consultant
Medlem nr:78 Suzuki 4x4 Club Norway
www.4x4drivers.net