Kortere utgående aksel på NP208
#1
Posted 13 April 2006 - 23:00
Hvor får man kjøpt kortere utgående akslen til NP208? Evt hvordan lage? eller er det noen som har liggende. Og hvor mye kortere er den?
Evt kan jeg bruke fordelingskassa fra Hi-luxen (86mod). Noen som har adapter til den? Eller hvor kjøpe? Hvor mye bygger denne adapteren ut fra en TH350 kasse?
Byggemål på Toyota sin fordelingskasse med adapter iforhold til en Np208 med kortere utgående?
- Paja -
-Jasen Biltrailteam-
-NAF Motorsport Ålesund-
#2
Posted 16 April 2006 - 23:00
________________________________________________
Suzuki SJ410/413 and Samurai Tech consultant
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf: 47 30 69 00
#3
Posted 21 May 2006 - 23:00
Løberg har gjort en god jobb med bakstusen. Har stor troa på dette her. Har ikke fått montert den enda, men regner med at det skjer i løpet av helga.
- Paja -
-Jasen Biltrailteam-
-NAF Motorsport Ålesund-
#4
Posted 21 May 2006 - 23:00
#5
Posted 18 May 2006 - 23:00
#6
Posted 16 May 2006 - 23:00
Den har utgående aksel fremover på venstre side.
Inngående aksel er med andre splines, men inngående aksel fra Chevy NP208 passer rett på.
Roar, Lightfoot Racing
#8
Posted 17 April 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Vet ikke om du har plass, men hvis problemet egentlig er vinklene, hvorfor ikke mellomaksler med dobble kryss ?
Ragnar
-------
Plass mellom tre'a. Her e det veg.
Opprinnelig postet av ragnar_garli
Enkelt og greit fordi der er ikke plass i lengden til doble kryss heller...
- Paja -
-Jasen Biltrailteam-
-NAF Motorsport Ålesund-
#9
Posted 17 April 2006 - 23:00
Ragnar
-------
Plass mellom tre'a. Her e det veg.
#10
Posted 15 April 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Sendt mail til han... Men har du noen bilder av den han har laget til dere?
Opprinnelig postet av Paja
Har ikke vært å hentet den ennå, men kan legge ut et bilde når jeg har hentet den.
Brødrene Dahl Offroad Team
#11
Posted 15 April 2006 - 23:00
Men er fremdeles inntressert i bilder av kortere stuss. Da mellomakslingen blir fryktelig kort..
SVEN: har vurdert zuki-kasse og. Men dette blir bak en 4,3TBI. Så er usikker på om den holder.
- Paja -
-Jasen Biltrailteam-
-NAF Motorsport Ålesund-
#12
Posted 13 April 2006 - 23:00
Den blir ca 8-9 cm lang, og du kan ha mye lengre mellomaksel.
Mail adressen hans finner du på hans hjemmeside http://www.lobergmotorsport.com/
#13
Posted 14 April 2006 - 23:00
Brødrene Dahl Offroad Team
http://home.c2i.net/khdahl/img11.gif
#14
Posted 14 April 2006 - 23:00
#15
Posted 13 April 2006 - 23:00
Her montert på kassa mi (NP231):
#16
Posted 15 April 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Finn Erik Løberg bruker en hjemmelaget utgående aksel på sin formula bil, og etter hva jeg har forstått fungerer den helt fint. Den han har er ca 11-12 cm, men den han lager til oss er noe kortere.
Brødrene Dahl Offroad Team
http://home.c2i.net/khdahl/img11.gif
Opprinnelig postet av KHD
Sendt mail til han... Men har du noen bilder av den han har laget til dere?
- Paja -
-Jasen Biltrailteam-
-NAF Motorsport Ålesund-
#17
Posted 14 April 2006 - 23:00
http://www.jbconversions.com/
Bestilte mitt JB Super short SYE kit kit gjennom http://www.offroaddesign.com/
Anng. Toyota transfer så kan du glemme den, blir veldig trangt til fremmre fellomaksel mot atomatkassen. I allefall med de akslingene du skal bruke.
abotte@frisurf.no
www.angelfire.com/yt/botters
www.nmk.no/molde/Offroad
#18
Posted 15 April 2006 - 23:00
suzukikassa tåler egentelig mye juling, og utgående aksler både fram og bakover vil ligge endel lavere enn inngående..
bilde fra Pål Blesviks hjemmeside av en suzukitransfer.. mellomaksel fra automatkassa skal inn på den øverste flensen..
de fleste av disse kassene fås og med bremsetrommel på utgående aksel bakover slik at man kan sette håndbrekket på mellomakselen.. og dermed låse begge aksler..
________________________________________________
Suzuki SJ410/413 and Samurai Tech consultant
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf: 47 30 69 00
#19
Posted 28 August 2006 - 23:00
Kopi av melding:
NP208 med kort stuss og yoke ble levert på Dodge Ramcharger fra begynnelsen av 80 tallet. Det eneste du må skifte for å fåen slik kasse til å passe er å bytte inngående splines/drev. ellers er den lik som Chevy utgaven.
Opprinnelig postet av Marfield
208 fra dodge e ganske så ulik 208 fra chevy så d e sakt
MUD IS FUNN
#20
Posted 30 August 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
NP208 med kort stuss og yoke ble levert på Dodge Ramcharger fra begynnelsen av 80 tallet. Det eneste du må skifte for å fåen slik kasse til å passe er å bytte inngående splines/drev. ellers er den lik som Chevy utgaven.
Opprinnelig postet av Marfield
208 fra dodge e ganske så ulik 208 fra chevy så d e sakt
MUD IS FUNN
Opprinnelig postet av Tim
Hva er ulikt?
Frank
'77 Wagoneer (AMC 360, D60 f&b, 39,5", ARB, spiraler, +++)
'03 King Cab
'77 XT 500
'88 FJ 1200
'97 Suki
'69 Volvo
http://www.fullsizejeep.com
"alt kan hjemmelages"