Er det et kjent problem på 2,2 td motor`n at det er lite oljetrykk? er det pumpa eller kan det være giveren som har gått ut på dato?Noen som har vært borti dette?
Oljetrykk Trooper
Started by
Usta Bil
, Apr 28 2006 23:00
5 replies to this topic
#1
Posted 28 April 2006 - 23:00
#2
Posted 05 May 2006 - 23:00
prøv å skru ut giveren og fyll den med 5-56 eller noe lignende som løser/renser.. min trooper har og 8 bar når den er kald og synker til 1 bar på tomgang og ligger på rundt 3-4 bar under kjøring.. sånn ca;)
#3
Posted 29 April 2006 - 23:00
Min ligger på ca 6-7bar når motoren er kald, men synker til 0 når den er blitt varm, men jeg har jo et visst oljetrykk når lampa ikke lyser?så det er jo litt rart at måleren ligger på 0,for 0 er jo 0! men jeg bør vel kanskje sjekke med et monometer før den havarerer.. (og filtret er nytt, olja er mineralsk og også ny)
#4
Posted 28 April 2006 - 23:00
Jeg er ikke beymret for oljetrykket på min motor, da jeg har skiftet alle lagre + tatt en sjekk på oljepumpa,den så ut som ny, ingen antydning til slitasje. Tror heller at måleren bløffer litt, hadde vært interessant å fått det sjekket analogt. Men 2,5 bar holder da i massevis, 8 bar er da vel nesten i høyeste laget, mener å ha hørt at filteret ikke liker for høyt trykk.
#5
Posted 28 April 2006 - 23:00
hmm, på min ligger trykket opp mot maks på 8 bar når motoren er kald. kommer nok av at jeg kjører med mineralolje.
Hvis du har dårlig oljetrykk ville jeg sjekke følgende: bytt filter. ta et oljeskift, hvis du bruker syntetisk kan mineralolje få opp oljetrykket fordi den er mer tyktflytende og lekker ikke forbi en slitt oljepumpe så lett, eller igjennom slitte lager og pasninger.
Hvis du mistenker oljetrykksmåleren ville jeg montert på et analogt monometer for å forsikre meg om det er riktig eller ikke.
I like trucks, Becouse size does matter.
-Knut
Chevrolet Blazer K5
Isuzu økonomi 4x4
Hvis du har dårlig oljetrykk ville jeg sjekke følgende: bytt filter. ta et oljeskift, hvis du bruker syntetisk kan mineralolje få opp oljetrykket fordi den er mer tyktflytende og lekker ikke forbi en slitt oljepumpe så lett, eller igjennom slitte lager og pasninger.
Hvis du mistenker oljetrykksmåleren ville jeg montert på et analogt monometer for å forsikre meg om det er riktig eller ikke.
I like trucks, Becouse size does matter.
-Knut
Chevrolet Blazer K5
Isuzu økonomi 4x4
#6
Posted 28 April 2006 - 23:00
Hos meg ligger trykket på 4-5 bar når den er kald, faller ned til ca 2,5 når den er varm. Dette er visst helt normalt. Men det bør vel kanskje ikke være særlig lavere enn dette.