Gå til innhold



Foto

PINSETREFF RENA 2006 OPPDATERT


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
118 replies to this topic

#21 Dools

Dools

    Swamp Angel

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2784 Innlegg:

Posted 15 May 2006 - 23:00

På Høstreffet på Rena måtte man sjekke inn på Fredagen.
Gjelder det samme i år ?
Hadde tenkt å kjøre opp Lørdag, også reise hjemmat seiner på kvelden.
Har ikke noe sted å overnatte, og bor dog ikke SÅ langtt unna da.

Kan man sjekke inn bil og betale kun for Lørdagen, på Lørdagen ?

K

#22 MOrDi

MOrDi

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 61 Innlegg:

Posted 15 May 2006 - 23:00

EID:DRENA E FETT:P

ja ikke sant

#23 Jørn Larsen

Jørn Larsen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 15 May 2006 - 23:00

JA JA MÅ VEL SÆTT IGJÆN HILUXEN HJEM OG KJØR JEEP GLÆDE MÆ TE Å TESTE DEIN ETTER VINTERENS MODIFIKASJONER:D

JEEP CJ7 4,5L STROKER

#24 MOrDi

MOrDi

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 61 Innlegg:

Posted 14 May 2006 - 23:00

KULT D BLIR RENA... PS: SKA SKJØR FRA DOKKER ALLE:D ME EN YAMAHA BLASTER 200

ja ikke sant

#25 pat roger

pat roger

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 330 Innlegg:

Posted 15 May 2006 - 23:00

der fikk jeg. det var vist et skikkelig kvinnfolk her også . sorry

#26 Østhagen-Offroad

Østhagen-Offroad

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1344 Innlegg:

Posted 14 May 2006 - 23:00

du ursula, prøveskilt på hemmbygd er ikke mulig....



#27 Ursula

Ursula

    Offtopic Queen

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1142 Innlegg:

Posted 14 May 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
du kan jo alltids spørre om du får prøveskilt på det da.. bør jo være et lite håp? med mindre du "søker" hedmark offroaders om tillatelse da?

Nå kom jeg forresten på at det var deg jeg kjøpte bilen min av tongue.gif haha.. skal prøve å få den rosa til da smile.gif


Opprinnelig postet av Ursula


NÅ får det være nok. dere må da vel til svarte skjønne at det ikke er offroaders hedemark som har bestemt dette. trodde offroad milojøet var et sosialt miljø (noe jeg har fått inntrykk av) men her er det bare en jeng med suttrete kvinnfolk.


Opprinnelig postet av pat roger



Ehem.. kan du fortelle meg hva jeg liksom har gjort galt nå? virker mer ut som om at det er du som er sutrete.. :S



#28 pat roger

pat roger

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 330 Innlegg:

Posted 14 May 2006 - 23:00

Kopi av melding:
du kan jo alltids spørre om du får prøveskilt på det da.. bør jo være et lite håp? med mindre du "søker" hedmark offroaders om tillatelse da?

Nå kom jeg forresten på at det var deg jeg kjøpte bilen min av tongue.gif haha.. skal prøve å få den rosa til da smile.gif


Opprinnelig postet av Ursula


NÅ får det være nok. dere må da vel til svarte skjønne at det ikke er offroaders hedemark som har bestemt dette. trodde offroad milojøet var et sosialt miljø (noe jeg har fått inntrykk av) men her er det bare en jeng med suttrete kvinnfolk.


#29 mud_chaser

mud_chaser

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 139 Innlegg:

Posted 14 May 2006 - 23:00

liten vits i å ta turen opp da dessverre.. får nok ikke prøveskilt til hjemmebygget.. Håper det blir noe i svinndal eller noe da..

BIg Boys, Big Toys

#30 Ursula

Ursula

    Offtopic Queen

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1142 Innlegg:

Posted 14 May 2006 - 23:00

Nei vel.. men han kan sikkert likevel søke om tillatelse til å kjøre den ei helg?



#31 Ursula

Ursula

    Offtopic Queen

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1142 Innlegg:

Posted 14 May 2006 - 23:00

du kan jo alltids spørre om du får prøveskilt på det da.. bør jo være et lite håp? med mindre du "søker" hedmark offroaders om tillatelse da?

Nå kom jeg forresten på at det var deg jeg kjøpte bilen min av tongue.gif haha.. skal prøve å få den rosa til da smile.gif


#32 Ursula

Ursula

    Offtopic Queen

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1142 Innlegg:

Posted 14 May 2006 - 23:00

men har du lov til å øvelseskjøre lell da? du er jo bare 15.. men dersom du har prøveskilt, har du jo ikke lov til å øvelseskjøre på E6 heller da.. egentlig skjønner jeg de jo.. det er kanskje litt anna å kjøre i skogen enn på veien.. men selv kunne jeg tenkt meg å øvelseskjøre i skogen også.. er jo en fin trening på å kjøre da.. må være litt mer oppmerksom der.



#33 Ursula

Ursula

    Offtopic Queen

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1142 Innlegg:

Posted 14 May 2006 - 23:00

opptatt tongue.gif



#34 Ante

Ante

    Skogs same

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 997 Innlegg:

Posted 14 May 2006 - 23:00

For den som er kjapp så er det en fin hytte ledig på Rena i pinsen,
jeg avbestillte nå!!!

_________________
Kor e reinan mine...



#35 Ursula

Ursula

    Offtopic Queen

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1142 Innlegg:

Posted 14 May 2006 - 23:00

Kopi av melding:

2) det er ikke tillat med øvelseskjøring (se innlegg over)

Opprinnelig postet av xj



Altså, jeg har på ingen måte lov til å kjøre på området? selv ikke hvis en person på over 25 år med førerkort i over 5 år sitter på? selv om jeg hadde fulgt alle vanlige øvelseskjøreregler?
Med andre ord; ingen under 18 år har noe som helst å gjøre bak rattet?? Eller har jeg forstått det feil?

Min garasje
IQ er en rosa bil, snart min!

#36 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 14 May 2006 - 23:00

Er helt enig med deg XJ !!

Hørte nettopp med BT og prisen på prøveskilt er 275,- pr. dag.
Cluet er vel at bilen skal være i "forskriftsmessig" stand og det er det vel ikke helt sikkert at alle biler er, mer eller mindre ombygget som de er.
Det er kanskje et ankepunkt for mange at man da også tøyer grensene for prøveskiltene nokså bra ved å få prøveskilt, men ovenfor en eventuell 3dje part, spiller det kanskje ikke så mye rolle, så lenge 3dje part får sin erstatning.

Synes det er dumt at noen blir sur på Dere, men en stor kald-dusj var jo opplysningen om skiltpåbudet smile.gif

Blom :
33" Taco, 37" Lux , 2 LJ80 og 1 CJ6

#37 xj

xj

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 59 Innlegg:

Posted 14 May 2006 - 23:00

Det har vi full forståelse for ...

Det er 3dje part som er det viktig i denne sammenhengen..

#38 xj

xj

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 59 Innlegg:

Posted 14 May 2006 - 23:00

1) det er ikke nødvendig med vognlisens.
2) det er ikke tillat med øvelseskjøring (se innlegg over)

Området pr i dag er ikke ett lukket området
Hvis dere ser på kartet ser dere fort at 90% av løpene ender ut på veier som er tilgjengelig for gud og enhver .så lenge vi ikke har mulighet til å stenge disse må kjøretøyene ha
en vis form for forsikring (ansvar). Ved en ulykke vil 3 part være sikret erstatning hvis kjøretøyet er forsikret, selv om fører vil få ett mulig regress krav i etterkant.
At vi nekter ureg. å kjøre på treffet er ikke noe vi gjør med lett hjerte,det er ikke noe vi ønsker mere enn at alle skal ha mulighet til å delta.
Men nå er det engang slik at vi lever i grenseland av hva lovverket tillater ,derfor vil vi heller ikke ta noen sjanser på å spolere en godkjenning av området.
Vi må huske på at vi blir fulgt med argus øyne overalt hvor vi ferdes og alt det vi gjør.
At noen blir sure for at de ikke kan stille opp med prosjektet de har brukt hele vinteren på skjønner jeg personlig veldig godt, men det gangner ingen med å øse ut med
spydige kommentarer og dritt.
Hvis noen blir fornærmet av dette så for de bare bli det ..dette er faktisk noe vi gjør helt på frivillig basis.
Men når det er sagt så håper jeg virkelig at vi kan legge den diskusjonen bak oss og heller fokusere på at dette skal bli det beste pinse treffet EVER!!!!!!!

#39 Medusa

Medusa

    kongle-samler

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1233 Innlegg:

Posted 14 May 2006 - 23:00

har hatt en lignende type debatt: http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=49005 og: http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=51000

spørsmål:
1) må man ha vognlisens? må man ha ellers når man har prøveskilt, ellers er det vel ingen vits. var det jeg forsto ut ifra det jeg fikk forklart.
2a) hvis man kun skal ha prøveskilt fordi man skal ferdes på skogveiene rundt om så gjelder vel ikkeøvelseskjøring men....
2b) i skogen gjelder ikke dette og da er det vel greit med øvelseskjøring? eller?

jeg for min del har førerkort, prøveskilt og vognlisens, men er jo noen spørsmål man gjerne vil ha klarhet i likevel:) jeg kommer og gleder meg!!!!!biggrin.gif


http://www.nofear.no
you don`t exist. go away.

#40 Muzaki

Muzaki

    Skeptisk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1512 Innlegg:

Posted 14 May 2006 - 23:00

Har vel med seg folk med lappen uansett vil jeg tro, og skulle det verste skje i skogen (tror ikke forsikring gjelder der uansett) så er vel de fleste såpass runde i kantene, at det var den med lappen som kjørte?

Men er nok iallefall lurt å bytte sjåfør på veiene.

Mvh
Muzaki


Valdres Tå Vegen
Garasje
Rigs
Homepage
Mail