Gå til innhold



Foto

JCN landstreff i juni


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
51 replies to this topic

#1 morten

morten

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 825 Innlegg:

Posted 10 May 2006 - 23:00

Hei,

hvem her har tenkt seg til landstreffet til Jeep Club Norway i juni? Det er hele 3 år siden sist jeg var der, så nå er det absolutt på tide med et nytt besøk. Utifra hva jeg har lest på andre tråder her på forumet skal vel hele området på Rena være åpent?

mvh,

--
Morten A. Middelthon
1994 XJ, 7" heving, 36" IROK
2004 WJ Overland
http://flipp.net/
http://NorXJ.com/

"For every complex question, there is a simple answer-- and it's wrong."
-- H.L. Mencken

#2 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 02 June 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Da reserverer vel jeg 2 plasser i teltet ditt i år også Stein. I fjor var det akkurat passe fullt med alt det stæsjet vi hadde der.


Reservasjonen er booket, plass for Simon er også booket ( Han vet det ikke selv enda )

Tar sikte på at jeg drar oppover torsdag etter jobb ( 14 - 16 tiden ) er det noen som blir med opp da ? Petter og Kathrine, Pekka, Knut..... ???

Jeg har idag meldt meg på "Høstreffet 2005, 26-28 aug" biggrin.gif
http://home.online.n...aameld_rena.htm

user posted image

#3 F R E D R I K

F R E D R I K

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 205 Innlegg:

Posted 01 June 2006 - 23:00

Ringte de istad...var ledige hytter igjen så får se om vi går for en hytte..er i militæret så lurte kanskje vi skulle ta ut et lagstelt og en multifuel og bo i det..gratis og god plass til to (og flere...)smile.gif

Er det planlagt noe felles kjøring østover? Isåfall tror jeg vi er interessert i å henge oss på..

Fredrik

#4 Rudi

Rudi

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 584 Innlegg:

Posted 01 June 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Hoggybear og jeg stiller i min bil (YJ) smile.gif

Fredrik

Opprinnelig postet av F R E D R I K



Den e fin. Då ser de ut til at vi blir (tenke-tenke) 7? Jeep fra Bergen....smile.gif
Har de sjekket om de e ledige hytter?
Var fortsatt ledig når eg sjekket hin dagen.
Nye folk fra Nederland som driver campingen, litt språkproblem men grei nok de.
Ikke lenge igjen..........tongue.gif

Bend it like a banana

#5 F R E D R I K

F R E D R I K

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 205 Innlegg:

Posted 01 June 2006 - 23:00

Hoggybear og jeg stiller i min bil (YJ) smile.gif

Fredrik

#6 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 29 May 2006 - 23:00

Link til værmeldingen for Rena området:

http://adressa.no/va...na&kat=Elv&kom=

Off så lenge det er til denne helgen!!!

user posted image

#7 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 29 May 2006 - 23:00

Jeg kommer sent torsdag eller tidlig fredag!

Har for tiden ikke rekrutert en vinsjehore, så hvis noen.....

user posted image

#8 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 29 May 2006 - 23:00

Hei!

Hvordan blir det med oppmøte? Hvem kommer?

Ser ut til at vi blir to biler fra sunnmøre (XJ og TJ) og to- tre vinsjehorer..

Vi bestilte hytte i går, litt rart det fremdeles var ledig?

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

-Kjendis fra 4Wheel Drive og bladet traktor..
www.terrengbil.com

#9 kath

kath

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 14 May 2006 - 23:00

hei, vi skal også selvsagt på Rena, med både yj/cj og cj.
cool.giflaugh.gif
kath og petter



thats what I think

#10 Rudi

Rudi

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 584 Innlegg:

Posted 14 May 2006 - 23:00

Kopi av melding:

Vi har hatt våre tilløp til "nattebråk"på våre treff og.Ikke alt som er like farlig,men når vi snakker om kjøring i fylla blant telt og hytter,da stiller det seg helt annerledes.mad.gif

Opprinnelig postet av TURBO TJ.


Den slag idioti kan vi greie oss uten!mad.gif Vi har vel vært på sånne treff før...?
Håper å få se stasjonsvognen;) din på Rena Frode hvis det går å stille med prøveskilt.
Men det er greit med CJ'n og, sikkert ikke noe problem å bli berget hvis det blir nødvendig...smile.gif
Velkommen i klubben forrestenB)

Bend it like a banana

#11 morten

morten

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 825 Innlegg:

Posted 14 May 2006 - 23:00

Er det noen fra sørlandet som skal til Rena? Hadde vært kjekt å få slå følge med noen, selv om det bare var for deler av turen.

--
Morten A. Middelthon
1994 XJ, 7" heving, 36" IROK
2006 BMW 320si
http://flipp.net/
http://NorXJ.com/

"For every complex question, there is a simple answer-- and it's wrong."
-- H.L. Mencken

#12 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 14 May 2006 - 23:00

Kopi av melding:

Ikke for å blåse ut lysa på bursdagskaka, men nå står det jo at det er KUN for registrerte biler i pinsa... men prøveskilter godtas, det har vel du uansett. Rørbiler derimot får holde seg hjemme smile.gif

Opprinnelig postet av Amund



Var litt kjapp ute, her... Jeg gikk utfra at det var som i fjor.. Men prøveskilt er ok for min del.. Mulig de burde vurdere å arrangere det som terrengtouring? Dersom det er forsikring som er målet, altså?

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

-Kjendis fra 4Wheel Drive og bladet traktor..
www.terrengbil.com

#13 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 14 May 2006 - 23:00

At din bil er en Jeep Frode er vel ingen som tviler på anna enn dei i miljøet som syns at Jeep er kun dei med runde lykter laga før '71 eller når det var AMC kjøpte seg inn.

Men eg skjøner igrunn godt at arrangørane vil ha skilt. Er tross alt en god del av vegane på Rena som er offentlig veg så ei ansvarsforsikring er fint å ha for den som kjem ut av skogen og treff deg i sida mens du kjører på veien og aner fred og ingen fare..

- tanke og draum er himmelske køyrety..
http://www.terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

#14 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 14 May 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Jeg må vel si at jeg er mest for at dette kun gjelder registrerte biler.
Kun biler med skilt, etter min mening. laugh.gif

Opprinnelig postet av tomas



Min bil er uten skilt pga at det vil koste 80k i avgifter å få de, i tillegg til en tur til TÜV. Den er velbygget og sikkert langt tryggere på veien enn mange av bilene som skryter på seg å ha skilt. Kjøpte nettop en orginal CJ7 på skilt, og med 32" dekk er den mye mer ustabil på veien en XJ'en. Slitte styrekuler og dårlige bremser..

Ikke rent få biler på forumet som må låne seg mindre dekk til kontroll eller som har andre mangler som tilsier avskilting... De bilene burde da også nektes tilgang til treffet, eller hva tomas?wink.gifwink.gifwink.gif

Skilt har ellers liten funksjon ute i terrenget. Finnes vel ingen forsikringsselskap som ikke har klausul om offroadkjøring. Men for all del, jeg kan stille med prøveskilt om det er det visuelle som teller. Hvor grensa skal gå ved hva som er en jeep? Ingen problem å sette den... Om en bil har skilt eller ikke forteller lite om hvor stor prosent Jeep bilen er. Flere godkjente biler som stortsett bare har igjen ramme og karosseri av det orginale..


Kopi av melding:
Dessuten må vel camping plass eieren snart bli lei av det det som er av ekstra bråk og fyll på kvelden/natta i forhold til de rene merke treffene.


Så holdningen din er altså at folk som kjører Jeep (med skilt) er mye roligere og stillere enn andre? Eneste gangen de som eier campingklubben har måttet gripe inn, var vel nettop den gangen blant annet en Jeep (med skilt) prøvde å dra en Lada i to biter med vinsjen...
Jeg vil revurdere medlemskapet i JCN, om det er dette som er den offisielle holdningen.

Kopi av melding:
Jeg mener vi som er entusiaster og bryr oss om hobbyen vår, har vel som regel skilter på doningene våre


Er du mer entusiast og seriøs offroader for det om det er skilt på bilen din? Den logikken tror jeg du vil få problem med å forsvare både overfor meg og folk som foreksempel Hoelern....

Kopi av melding:
Håper ikke jeg tråkket ALT for mange på tærne her
Det er i såfall ikke meningen.


Du tråkket iallefall meg på tærne, og jeg sliter med å forstå at det ikke var meningen...


-I følge mail fra El-presidente så er den foreløpige holdningen til JCN at biler uten skilt er velkommen, sikkert helst med prøveskilt for å komme seg ut og inn av løypene.

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

-Kjendis fra 4Wheel Drive og bladet traktor..
www.terrengbil.com

#15 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 13 May 2006 - 23:00

Jeg må vel si at jeg er mest for at dette kun gjelder registrerte biler. Jeg er veldig glad for at vi har jeep treffet, slik som det har vært hittil. Med masse entusiaster som passer godt på bilene sine. Hvis det åpnes for biler uten skilt, eller med prøveskilt, hvor går grensen da?
Det er som Amund sier, rørbiler bør stå hjemme. Men hva er en jeep? Hvor mye, eller hvor lite behøver å være fra en jeep, for at den skal gå som en jeep på vårt treff?
Jeg deltar aldri på de store blandings treffene på Rena, av den ene grunn at etter hvert treff, så er det flere tråder om folk som har blitt frastjålet masse utstyr, bilder av folk som står i kø, og masse biler (uregistrerte) hvor man bare gasser seg gjennom. Dessuten må vel camping plass eieren snart bli lei av det det som er av ekstra bråk og fyll på kvelden/natta i forhold til de rene merke treffene.

Nei, jeg mener vi som er entusiaster og bryr oss om hobbyen vår, har vel som regel skilter på doningene våre. Vi liker jo å vise oss frem og da må vi ut i trafikken.

Kun biler med skilt, etter min mening. laugh.gif

Håper ikke jeg tråkket ALT for mange på tærne her blink.gifblink.gif
Det er i såfall ikke meningen.blush.gif

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#16 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 13 May 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Både på Pinsetreffet og høsttreffet til Ladaklubben er det lov med biler uten skilt. Siden El-presidente nå sier det er ok for Jeep-klubben, så har vi vel svar på spørsmålet..biggrin.gif:D
Opprinnelig postet av FR



Ikke for å blåse ut lysa på bursdagskaka, men nå står det jo at det er KUN for registrerte biler i pinsa... men prøveskilter godtas, det har vel du uansett. Rørbiler derimot får holde seg hjemme smile.gif

#17 Østhagen-Offroad

Østhagen-Offroad

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1344 Innlegg:

Posted 13 May 2006 - 23:00

omliane, den bilen din er sinnsykt tøff, er det cj ell noe?, litt dårlig på det her me jeep:(



#18 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 13 May 2006 - 23:00

Både på Pinsetreffet og høsttreffet til Ladaklubben er det lov med biler uten skilt. Siden El-presidente nå sier det er ok for Jeep-klubben, så har vi vel svar på spørsmålet..biggrin.gif:D

Da er det bare å prøve å presse treffet inn mellom alt annet som skjer i Juni...

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

-Kjendis fra 4Wheel Drive og bladet traktor..
www.terrengbil.com

#19 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 15 May 2006 - 23:00

Kopi av melding:
[Håper å få se stasjonsvognen;) din på Rena Frode hvis det går å stille med prøveskilt.
Men det er greit med CJ'n og, sikkert ikke noe problem å bli berget hvis det blir nødvendig...smile.gif
Velkommen i klubben forrestenB)

Opprinnelig postet av Rudi



Takk!smile.gif

Ikke noe problem med prøveskilt, nei. Må bli xj'en i såfall. Hadde ikke tenkt å henge i en stropp etter Stein hele helga..
Ser jo fram til å studere den rosa bilen din ogsåbiggrin.gif.

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

-Kjendis fra 4Wheel Drive og bladet traktor..
www.terrengbil.com

#20 TURBO TJ.

TURBO TJ.

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 149 Innlegg:

Posted 13 May 2006 - 23:00

Jeg har jo vært på flere treff på rena siste år.Og det har jo vert mange biler der uten skilt på de treffene.Jeg har vel ikke sett til dags dato på våre Jeep treff en bil uten skilt,men det er vel ikke så mange som har JEEP uten skilt rundt om.Er det ikke Wolfroad som har laget regler for området???? Hva sier eventuelt det.....???