Gå til innhold



Foto

Lekkasje i toppakning eller sprekk toppen.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
74 replies to this topic

#61 bulk

bulk

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 96 Innlegg:

Posted 22 May 2006 - 23:00

Vel. håper det blei ein garantisak, eller at dei har fast pris på jobben. blir fort dyrt når verkstedene må begynne med fomle og famlemetoden.

#62 bortreist

bortreist

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 132 Innlegg:

Posted 17 May 2006 - 23:00

Hvis dysene er slitt eller grodd av møkk/ avleiringer, kan de stå og dryppe når motoren ikke går, eller sprøyte ujevnt, det holder at en dyse jukser, det trenger man ikke høre en gang. det kan bli et enormt trykk i de aktuelle sylinderne, det er innsprøytningstidspunktet som bestemmer tenninga. da er det fort å blåse pakninger eller rådelager.

#63 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 20 June 2006 - 23:00

Nå har verkstedet senket prisen fra 17500 til 15000kr, opprinnelig var den på 26758kr og de innrømmer å ha gjort en stor feil og det er at de ikke har informert meg hva dette ville koste..... Derfor avslaget.

Jeg har betalt for radiatoren+arbeid og de i dag sendte jeg de 2000kr og mener saken bøe anses som avsluttet der.
Nå venter jeg spent på deres utspill.

#64 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 19 June 2006 - 23:00

Takk for støtten safari.
De sa faktisk ifra om radiatoen først, den kostet 2400kr. Toppen er 2 2/1år gammel, de sa først det var en garanti sak og de endrer syn plutselig underveis. Helvets rot og mye frem å tilbake. Jeg har ikke fått svar på emailen jeg sendte på lørdag og begynner å få et dårlig inntrykk av firma på mange måter. Skjønner ikke hvorfor bilmekaniker kjørte motoren til den kokte, er det noen som gjør det når Buskerud Bilsenter sa at det var toppen/toppakningen det var feil med. BB tok trykktestet bilen før den ble sendt. Hvorfor ikke sjekke toppen eller toppakingen med engang og ikke fomle i timesvis med mye annet.

Jeg skal ringe forbrukerrådet i dag, er spent på hva dem sier.

Er ikke Nissan Norge lagt ned?

#65 safari2

safari2

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 133 Innlegg:

Posted 19 June 2006 - 23:00

Hei Ingus

Dette må du krangle på.
De kan ikke skifte radiator osv uten å konferere med deg.
I utgangspunktet synes jeg du skal kreve at de tar regninga for toppen i og med at den var bare to år gammel.
Hvis ikke får du kreve å få den gamle radiatoren.

Når jeg skiftet min topp ringte de og sa at jeg burde skifte løpehjul, reg reim og strammehjul samtidig og fikk en pris på det FØRST.

Så ringte de og sa at radiatoren min også var dårlig. Det ville koste ca 5000 ekstra og skifte den.
Jeg sa nei den skifter jeg selv hvis den ryker. Den lekker ikke enda... og det ernå 10 månder siden.
Den er sikkert dårlig, men poenget er at de har plikt til å si i fra først.

Synes du skal ta dette opp med Nissan Norge og forbruker ombudet før du betaler.

Stå på det lønner seg som regel.


tab

#66 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 18 June 2006 - 23:00

Bulk:Jeg er enig med deg at det vigtiske er at bilen går bra nå og det burdet vært Nissan Norge som burdet ha fått en dugelig regning i posten. Det er ikke dette jeg reagerer på, men at de sier at toppen koster 1000kr å reparere og regninga er på 4500kr. Dette er et stort sprik. Dessuten har de ikke forespeilet meg på 4 uker hva utbedringene kan koste. De ville bare se på bilen i utgangspunkte og det var det hørte fra dem, først når det er under et døgn til jeg kan hente bilen så forteller dem om reg på 17500kr.- De burdet ha sagt noe om dette før synes jeg da.
Andre verksteder orienterer om ting underveis og sier i fra om hva ting vil koste. Kanskje du skjønner dette bedre nå?

#67 bulk

bulk

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 96 Innlegg:

Posted 18 June 2006 - 23:00

Vel... prisene du har fått virker ok for meg. 30.000 for den jobben er nok der omkring det ligg. So viss dei har slått av 10.000 pga den har vore inne til overhaling før ville eg vore fornøyd. Det viktigeste er jo tross alt att bilen går!
Det er jo ikkje det aktuelle verkstaden sin feil at nissan har brukt udugelige alu topper på bilene sine.

#68 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 18 June 2006 - 23:00

Gode råd tar jeg imot, jeg bare ler av verkstedet og rister på hodet koko.
Jeg har aldri trodd at det var gratis å sette bilen på verksted, men ikke et pip om hva det vil koste underveis er jo merkelig=når de vil i utgangspunktet se på bilen.


wink.gifcool.gifbiggrin.gif:D

#69 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 18 June 2006 - 23:00

Nå har jeg fått igjen bilen min og de har skiftet toppakning planet toppen, samt skiftet radioratoren. Dette kom på ca.27800kr, men de har slått av 10300kr uten jeg har sagt noe. Den skjønner jeg heller ikke. De slipte toppen 0.35 og på øyemålet deres så det ut som 0.15. Fatter ikke en drit av noe, skulle ha scannet regningen og lagt den inn her. Under et døgn før jeg skal hente bilen, så krever de 17500kr og de har ikke i baklomma. Ba om å få tilsendt reg pr email, får å se over den. De fikk ikke, men måtte skrive under gjeldsbrev siden jeg ikke hadde penger i baklomma;-)JA. Jeg sier klart i fra at jeg må få studere denne reg. i ro og mak, men gir de seg ;-)NEI. Gir jeg meg;-)NEI
Det endte med at jeg tok nøklene og dro hjem med bilen. I sjokkstand glemte jeg å få med meg den gamle radioratroen, F... Jeg har ikke tidligere sett noen lekkasje derfra og vi har mekket noen timer på bilen.
Sendte dem en email på lørdag får å oppklare huene deres, men har ikke fått noe svar enda.

Utgangspunkta var jo at de ville se på bilen min, etter en trykk test. De må jo se på bilen så mye de vil for meg, men komme med en reg på 17500kr under et døgn før bilen skal hentes er drøyt. De eneste jeg har sagt ja til å reparere underveis var radioratoren 2400kr.-, samt rep av toppen til 1000kr.-
Regninga på toppen var på 4500kr n jeg skulle hente bilen;-)

Er det noen som skjønner dette??? ITTE JE

#70 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 13 June 2006 - 23:00

Skal det alltid brukes strekkbolter?

#71 allis

allis

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 101 Innlegg:

Posted 12 June 2006 - 23:00

Strekkbolter MÅ skiftes (bare engangsbruk) Etterstramming skjer etter ca 30-50 mil - det er også viktig. Toppen kan vel slipes ned max 2 mm. Du kan også ringe Bruno han har 20 års erfaring med patrol , så det han ikke vet om patrol er ikke verdt å vite

#72 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 11 June 2006 - 23:00

Bell: Det er så f... irriterrende at de ikke kan utbedre dette og komme fram med en bedre løsning for de angår mange.

#73 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 11 June 2006 - 23:00

Kopi av melding:
-INGOS- Husk å skifte strekkbolter + etterstramming det er alfa omega. - sjekk toppen på blokka - der kan det ligge luftbobbler å vibrere slik at det blir krater. - Å slipe ned toppen 0,35mm det var vel litt i drøyeste laget!!!

Opprinnelig postet av allis



Jeg skal spørre dem om de bruker strekkbolter, er usikker på dette.
Bør man bruke noen andre bolter?
Når bør man stramme etter boltene/km? Har du noen tips i forhold til at de har slipt ned toppen så mye, hva bør jeg si dem?

BROOM BROOM FIAT 130 tc
Nissan Patrol Y60

Member
Russerbanden from Lier
And
member off Oppdal 4x4

#74 bell

bell

    grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 622 Innlegg:

Posted 11 June 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Det skal du være lettet over Bell, for dette kan bli dyrt:-(

Opprinnelig postet av ingos






Ja æ e gla for det. Men æ syns synd i dokker som må betale i dyre dommer for denne svakheten.

Men æ syns no nissan norge sku ta meir ansvar vedrørene detta prob.
For dette kan de ikke unngå og vite om.

Ingen ting er umulig det umulige tar bare litt lengre tid.

Pajero 2,5 TD kort type 86 mod.

#75 allis

allis

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 101 Innlegg:

Posted 11 June 2006 - 23:00

-INGOS- Husk å skifte strekkbolter + etterstramming det er alfa omega. - sjekk toppen på blokka - der kan det ligge luftbobbler å vibrere slik at det blir krater. - Å slipe ned toppen 0,35mm det var vel litt i drøyeste laget!!!