Hva mener folket om LandRover?
#1
Posted 15 May 2006 - 23:00
Hva med kjøreegenskaperog komfort?
Går det på store (høye) hjul på org. bil?
Driftsikkerhet osv?
Tenke da på bil av nyere dato, 2000+
#2
Posted 15 May 2006 - 23:00
GET IN, SIT DOWN, SHUT UP AND HANG ON...
#3
Posted 08 June 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Trial bilen min som jeg kjører i Proto klassen med.
Er for tiden under ombygging igjen, ligner mindre å mindre på Defender...
Opprinnelig postet av Botters
Alle tomler opp!
#4
Posted 07 June 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Defender er vel en av de aller beste på fremkommelighet som orginalbil. Og med litt modefisering kan de bli ganske heftige....
Trial bilen min som jeg kjører i Proto klassen med.
Er for tiden under ombygging igjen, ligner mindre å mindre på Defender...
Er det firehjulstrekk orginalt på disse Lipton bilene da:D??
abotte@frisurf.no
www.angelfire.com/yt/botters
www.nmk.no/molde/Offroad
Opprinnelig postet av Botters
KJ Tlf 92049666
OPPDAL 4X4
#5
Posted 31 May 2006 - 23:00
Trial bilen min som jeg kjører i Proto klassen med.
Er for tiden under ombygging igjen, ligner mindre å mindre på Defender...
abotte@frisurf.no
www.angelfire.com/yt/botters
www.nmk.no/molde/Offroad
#6
Posted 31 May 2006 - 23:00
Om du får en 2000 mod. Defender med V8 diesel?? NEI, men med chipet TD5 motor så går det virkelig unna fordi!
Ryktet med at LR bare er dritt bør begynne å bli utvasket hoss folk flest nå, en Defender er en kjempebil som var seg SKIKKELIG godt fram som standar bil!
#7
Posted 31 May 2006 - 23:00
#8
Posted 30 May 2006 - 23:00
#9
Posted 26 June 2006 - 23:00
kanskje ikke den heftigste av alle LR-modeller, men du verden for en fremkommelighet!! Kjøper du eldre en '95 er det mulig du fryser, det har jeg ingen erfaring med, men i såfall gjelder det de fleste biler. Jeg har ingenting å klage på ift komfort, sittestilling etc. Bare vissvass spør du meg
Lillebiff
#10
Posted 07 June 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Man sitter veldig nær førerdøra, og setet er montert på en kasse slik at man ikke kan trekke bena 'under' setet. Varmeapparat og defroster er dårlig. Opprinnelig postet av hc
hehehe, land Rover er ikke bygget for vinterforhold, bilen tåler det fint, men du fryser albuen av deg...
(bilen kjøres best med åpent vindu, ellers er det ikke plass til armen)
#11
Posted 18 May 2006 - 23:00
Stilig bil du har truls t
#12
Posted 18 May 2006 - 23:00
Komforten er ikke den beste. Man sitter veldig nær førerdøra, og setet er montert på en kasse slik at man ikke kan trekke bena 'under' setet. Varmeapparat og defroster er dårlig. Motor og gear er bra. Bilene har permanent 4wd, og dette er jo absolutt en fordel slik jeg ser det. Slipper å kjøre med 'sperra' 4wd om vinteren.
Det er ikke noe problem å få på 36" uten å modifisere bilen, men skal du ha bredere enn 10,5" må du nok på med andre skjermbreddere.
mvh
HC
#13
Posted 17 May 2006 - 23:00
Alt går med fart!
#14
Posted 18 June 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Opprinnelig postet av Botters
teamlowcostoffroad.com
Opprinnelig postet av Team Low Cost Offroad
Når du kommer til dette punktet i ombyggingen er det vel snart likegyldig hva du begynte med ...er vel en grunn til at det kalles prototype....
#15
Posted 19 July 2006 - 23:00
GF
Skal det være kaffe? "JEEP"
#16
Posted 24 July 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Ja så var det engelsk bil og elektroni da huf og huf møkk
GF
Skal det være kaffe? "JEEP"
Det begynner å bli en mannsalder siden da Lucas herjet som værst da;),etter den tid brukes det jo hjerner og releer og andre elektroniske ting og tang som er identiske med resten av bilverdenen. Ender vel opp med at det er EN produsent for all bilelektronikk.
Opprinnelig postet av tutti
#17
Posted 27 August 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Men nå var det faktsk det norske forsvaret som på død og liv skulle ha 11 blad på framakselen og 9 på bakakslingen. Og at skikkakslingene gikk fort med grovmønstra 9.00x16 dekk er vel ikke så rart i forhold til trillebår hjulene som var på GW.
Men at de militære fjærene er stve til vanlig ja, kansje defor jeg har et sett med engels stål liggene, som ble byttet ut med 2 blade parrabolfjærer framme og 4 blads bake, sammens med 35x12,5-15 BFgoodrich MT dekk så er bilen en fryd i skogen.
Mennår du har snakket ferdig om Fjærene og stikkakslingene så begynner du å gå tom, for det var igrun ike stort mer som gik i stykker, men på GW var det nokk å ta i hele tiden!Opprinnelig postet av nasse nøff
Syns fortsatt du er på jordet, vi sammenlignet vel mil-LR mot mil-GW. At du har bytta fjærer på din bil teller ikke... og jeg har sett gutter (og jenter) kjøre trial på 35 og 37" på GW-aksler uten problemer, med 300 hk V8. Da syns jeg ikke synd på LR'en som knekker dem på originale 9x16...
#18
Posted 09 August 2006 - 23:00
#19
Posted 10 August 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Ender vel opp med at det er EN produsent for all bilelektronikk.
Opprinnelig postet av tutti
Opprinnelig postet av tsl
Den heter Bosch?
#20
Posted 29 September 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
, men det faktum at 74 % av alle produserte Lande Rovere fortsatt er i drift burde bety at de ikke er helt på jorde. Opprinnelig postet av Kvenmon
Hvordan i alle dager har de greid å finne ut det? Det lurer jeg fælt på. (ikke at jeg prøver å være negativ til LR nå, men det lurer jeg virkelig på hvordan går an... spørreundersøkelse?)
Opprinnelig postet av Amund
Har lest dette noen ganger før (selv om tallene pleier å variere litt).
Salget av Land Rover gikk faktisk såpass mye i været da de gjorde kjempesuksess med Freelander og til dels Discovery at jeg er tilbøyelig til å tro at service-registrene til merkeforhandlerne er nok til å avdekke at så mye som 73% av alle Land Rovere noen gang produsert er i bruk i dag.
Legger man til litt skjønn og demobiliseringsregistre osv osv så klarer Land Rover sikker å komme frem til et tall som stemmer sånn noenlunde.
Men å tro at dette tallet indikerer at stort sett alle de gamle serie 1, 2 og 3-bilene og Land Rover noen sinne produsert fortsatt dundrer rundt på Savannen i Afrika er vel å være ganske stor entusiast, for å si det veldig diplomatisk....