Gå til innhold



Foto

Turteller på 2,5 Diesel 91mod


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 BjornHarald

BjornHarald

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 119 Innlegg:

Posted 15 May 2006 - 23:00

Hei har montert inn turteller i campoen min det er 89 mod bil med 91 2,5D instrumentene er til den motoren som er satt inn, problemet er at jeg ikke vet hvilke tilkoblinger på dieselpumpa som er til turtelleren og hvilken farge ledningen har? noen som kan fortelle dette eller sette inn beskrivende bilde?

Livet er for kort til de offentlige veier

#2 Usta Bil

Usta Bil

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 17 May 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Er 4 koplingspunkter på pumpa mi, sitter 2 oppå toppen av pumpa ved dysene som jeg regner med er til start /stopp og 2 oppå pumpa i bakkant som jeg regner med er til turteller, problemet er at jeg aner ikke hvordan disse er koblet, regner med at en er +12V inn og en er signal ut til turteller men vet ikke hvem som er hvem eller om det er 12V som skal inn der, litt dumt å koble noe feil sånn at noe blir ødelagt også...

Livet er for kort til de offentlige veier

Opprinnelig postet av BjornHarald

Det er sant det, noe du kan gjøre er å sette en sikring på testkabelen, så om du kobler den til feil går sikringa uten at noe annet ryker. Det som også er med gamle disel motorer er at det ikke er så fancy ledningsnett med hjerner, sensorer og sånt dill, så de tåler en kortslutning el to:D Så jeg ville bare prøvd meg fram og sett om det tok fyr:) Eller finni en annen bil å sett hvordan det er koblet. Eventuelt ringt et bilverksted som har Autodata o.l.

Har bestandig så god tid at jeg rekker ingenting...

#3 BjornHarald

BjornHarald

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 119 Innlegg:

Posted 17 May 2006 - 23:00

Er 4 koplingspunkter på pumpa mi, sitter 2 oppå toppen av pumpa ved dysene som jeg regner med er til start /stopp og 2 oppå pumpa i bakkant som jeg regner med er til turteller, problemet er at jeg aner ikke hvordan disse er koblet, regner med at en er +12V inn og en er signal ut til turteller men vet ikke hvem som er hvem eller om det er 12V som skal inn der, litt dumt å koble noe feil sånn at noe blir ødelagt også...

Livet er for kort til de offentlige veier

#4 Usta Bil

Usta Bil

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 16 May 2006 - 23:00

Det er vel to kontakter på pumpa, en som sitter oppå og en som sitter på siden. Den som sitter oppå ved utgangen til dysene er mest sannsynlig til stopp/start. Og den på sia er vel til turteller. Det er ikke sikkert det er sånn på din bil, men det jo verdt et forsøk å prøve å hjelpe:-)

Har bestandig så god tid at jeg rekker ingenting...

#5 abaa

abaa

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 38 Innlegg:

Posted 15 May 2006 - 23:00

er du sikker på at ledningen til turtellern går til dieselpumpa.på min skal den gå til dynamoen