Gå til innhold



Foto

varmgang trooper


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 superbravo

superbravo

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 16 May 2006 - 23:00

etter ei hektisk natt med bortimot 6 timers drift på 2.3 diesel-trooperen tok den kveld.. sånn delvis.. i en oppoverbakke begynte den å fuske før den stoppa. siden det lukta svidd olje rekna jeg med at olja hadde gått på veien. noe den faktisk ikke hadde gjort.. kjølevann var det og plenty av. er det andre enn meg som har opplevd å kjøre bilen varm sånn uten videre?? lot den kjøle litt før jeg tok til på heimveien, med en mye sterkere kaklelyd i motoren enn det som var tidligere.. er nok mest sannsynlig at det er veiva som er på vei ut blokka.. IGJEN!!! uansett hva den tikkelyden kommer av så hadde jeg et lite håp om at alt ville slite seg til igjen om jeg bytta olja og hadde ned på Prolong som er et svært effektivt smøremiddel.. er det håp for stakkars motoren tror dere??

#2 superbravo

superbravo

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 27 May 2006 - 23:00

dette er opplysninger som er av stor verdi! men nå er det desverre for sent.. jeg mista oljetrykket på fredag og ulydene ble verre, så jeg måtte gå fra bilen.. har nå fått fatt i en nissan bluebird diesel som skal oppi bilen, men jeg har litt arbeid siden jeg vil bruke isuzu girkassa.. har begynt på adapteret.. ei 5mm stålplate.. må si at jeg har litt tro på det..

#3 RiceCooker

RiceCooker

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Innlegg:

Posted 26 May 2006 - 23:00

Under overhaling av min C223T oppdaget jeg noe som kan være interressant for dere som er plaget med varmen; som dere kanskje vet går det et par vannslanger ned på holderen til oljefilteret, altså kjøling av olja der. På min motor viste det seg at røret som går gjennom filterholderen var potte tett, fullt av gørr inni der, ergo ingen kjøling eller sirkulasjon. Merket ingenting av dette mens motoren sto i bilen, men det er uansett ikke optimalt. Dette kan kanskje være lurt å sjekke, kan sikkert være slik på andre motorer også. Veldig enkelt å sjekke, bare ta av slangene og sett hageslangen på ett av røra. Enkelt å demontere også, ta av oljefilteret, og løsne den store mutteren under. Da er det bare å trekke opp den kjøle-delen. Kan være verdt å sjekke ved neste oljeskift?

#4 superbravo

superbravo

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 19 May 2006 - 23:00

det stedet er såklart rådene.. var nå der det skjedde på den forrige motoren da en råde kom ut på siden av blokka.. hehe! men jeg får kjøre til det stopper og så lirke nedi en dieselmotor av et eller annet slag.. e vel ikkje no meir å gjør

#5 Usta Bil

Usta Bil

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 17 May 2006 - 23:00

Ja alle troopere tikker, skall vell være sånn tror jeg:D Olja mister mye av effekten sin når den er ekstremt varm, så det er nok et sted i motor`n som ikke har fått riktig smøring, som da igjen har ført hurtigslitasje av et eller annet:(

Har bestandig så god tid at jeg rekker ingenting...

#6 Usta Bil

Usta Bil

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 16 May 2006 - 23:00

Trooper`n min blei også fort varm, uvisst av vilke årsak. Jeg har da innstallert ei elektrisk vifte foran radiatoren, bytta termostat og laga hull i panseret for utlufting, å det hjalp. Det skader ikke å prøve å bytte olje å se hva som skjer..

Har bestandig så god tid at jeg rekker ingenting...

#7 superbravo

superbravo

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 16 May 2006 - 23:00

med kaklelyd så mente jeg tikkelyd.. har alltid vært ventil-tikking i alle troopermotorene som har vært her i gården. men det tikka jo helt ekstremt etter den gikk varm.. er meget redd for at det er en råde som har lyst ut.. men e berre å kjøre å sjå..... huff