Gå til innhold

Foto

Kina ATV

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
15 replies to this topic

#1 rallygt

rallygt

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 20 May 2006 - 23:00

Jeg har lest på dette forumet en stund nå, før jeg meldte meg inn, og har hele tiden merket en skepsis når det gjelder ATV`er produsert i Kina.
Min erfaring er denne: Jeg kjøpte min første ATV for drøye 2 år siden hos et firma i Drammen som heter BTshop, (www.btshop.no). Dette var en Nordic 110. ATV`en var klar til bruk når jeg hentet den, og den har stort sett blitt brukt til å kjøre på jorder, og på de mange skogsbilveiene i nærheten av her vi bor, (Hamar). ATV`en har nå gått fullstendig feilfritt i over 2 år, jeg har kun byttet olje og en gasswire, denne perioden. For et halvt år siden solgte jeg ATV`en til min nabo, før jeg igjen dro til Drammen for å kjøpe meg en ny 200 kubikk fra samme firma, denne var vesentlig bedre utstyrt enn den gamle, med kraftigere forstilling med doble bærearmer og gassdempere.
Motoren har blitt vannavkjølt, og den går utrolig bra, den drar faktisk opp på bakhjula på tredje gear. På denne ATV`en satt det en sperre i luftfilter boksen, og etter tips fra mekanikeren hos BTshop ble det satt i et KN- filter istedet, dette var nesten som å sette i en turbo, og motoren kom virkelig til sin rett. Etter at jeg kjøpte den første ATV`en for 2 år siden har familien min og flere av naboene kjøpt tilsammen 6 Nordic ATV`er fra BTshop, og vi har ikke hatt noen som helst problemer i det hele tatt, servicen hos firmaet er helt på topp, og jeg er meget fornøyd med min "Kina" atv.
Jeg ser ingen grunn til å betale 50000,-. for en japse, når det ser ut til at fjorten tusen kroners ATV`en fra BTshop fungerer så bra.
Mye skryt på en gang, men jeg er rett og slett "knallfornøyd" med ATV handlene mine.

#2 cato c

cato c

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1197 Innlegg:

Posted 09 June 2006 - 23:00

stor forskjell på kjøre offroad å herje offroad,skal man herje, kjører man i stykker det meste vil jeg tro:)smile.gif

http://www.gulesider...d.do?adId=23083

http://www.autozpider.no/linhai.htm

en liten snutt.. http://www.journeyma...al/R_30s_G1.mpg

#3 Toppcraft

Toppcraft

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 57 Innlegg:

Posted 08 June 2006 - 23:00

Ett godt eksempel på god eller dårlig atv kommer her:
En bekjent av meg hadde en E-Ton 90cc, og en Yamaha av samme størelse.
Yamahan eide han i ett år, mens E-Ton eier han enda.
Disse ble beggre hart kjørt på jorder, søledammer, leihull, og fjellskrenter. Yamahan måtte til stadighet bytte div deler som gikk i stykker, slik som foringer, fjærer, kjede, vaiere++. E-Ton fikk samme medfart som Yamahan, men her var det nesten ikke en ting som gikk i stykker på ett år med har hjøring.
Yamahan har han nå solgt, dette for de han mente at E-Ton er av MYE bedre kvalitet en Yamahan, og er MYE mer solid bygget på alle måter.
Han har nå eid E-Ton i ca 3 år, og enda går den meget bra uten noen feil eller mangler. Han har selvfølgelig nå byttet Olje, drev, og kjede, men ellers går den som en god klokke.
Vet ikke hvor E-Ton er laget, men den er mulig ingen Kina atv, men mulig det er en Koreaner.
Yahahan hadde i hvert fal ikke noe å still opp med når det dreier seg om kvalitet i forhold til E- TON, så personlig tror jeg E-Ton er noe av det beste man får kjøpt.

#4 sprintercarib

sprintercarib

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 697 Innlegg:

Posted 04 June 2006 - 23:00

vil vel tro at hvis du går noe tid tilbake så var kvaliteten på disse kinasykklene noe dårlig.
men skal du selge noe i norgen over lenger tid må det nødvendigvis holde en stund også!slik er det vel for disse sykkler også,så kvaliteten har vel blitt ganske mye bedre en første lasset med kinaatv som kom til landet!

jan olav
99451185
div suzuki
Medlemsnr. 126, noen suzuki deler til salgs!!
vinsj også til salgs

#5 phrode

phrode

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 439 Innlegg:

Dette kalles fremmedfrykt :-) Samme som da den første negeren kom til norge.. he he

- - - - - - - - - - - - - - - - -
http://www.arendal-atv.com

#6 maxmekker_com

maxmekker_com

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 176 Innlegg:

Lurer på hvordan navnet Skrusuki kom jeg, selv har jeg kjørt suki MC siden 1988 med noen innslag av andre merker.

Det er alltid noen som har i mot noen merker, selv solgte jeg MC'er og kjøpte meg en Linhai 300 4x4.

Har hatt noen små problemer både når det gjaldt MC'er og noe småtteri med ATV.
Men servicen jeg har fått av min forhandler har vert utrolig bra.(Osebakken MC senter i Porsgrunn)

RH

Divers do it deeper

#7 esbjug

esbjug

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 44 Innlegg:

Posted 03 June 2006 - 23:00

En gjeng her i bygda har kjøpt Kina atv'er, tror det er ca 15 stk. Av disse er det feil på nesten alle, alt fra lekkasje, ulyder osv. Noen starter ikke. Dette er 150 ccm maskiner, men vet ikke hva de heter.

Kjøp hva dere vil for meg, men som eier av Yamaha Grizzly 125, Suzuki LTA50 og Bombardier Outlander 400 kan jeg bare si at det er å passe på olje, filter og at alt sitter på plass. Vet også om mange som har kjøpt billig utstyr før, og som har fått problemer.

Det er sikkert mange positive historier også, men ikke akkurat der jeg bor.

#8 torkjel

torkjel

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 33 Innlegg:

Ved å kjøpe kinesisk får eg: ein TOsylindra 2x4 FH260ccm (Highlander) med vasskjøling, skivebrems på fire hjul, kardang og vanlege gir/motorbrems + låggirserie, diff. m.m., alt for 25000 (men det var da eg bestilte). Eg har ikkje funni japaner med desse kvalitetane, og eg kunne forsåvidt kjøpt både 400 og 500ccm frå denne produsenten òg 4x4. No har eg heller ikkje tru på alt som kjem frå Kina, men eg er gammal nok til å hugse japanske bilar frå tidleg 70-tal... Eg har kjøpt mykje bra frå Kina, mykje er betre enn europeisk/norskprodusert, og den som evt. er usamd og skriv svar, skriv det 99% sikkert på ei datamaskin som er laga på Taiwan eller i Kina...

Torkjel

#9 shoorthy

shoorthy

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 193 Innlegg:

aman: du må huske på at det er mange typer mennsker i denne sandkassa! er ikke sikkert alle trenger (eller vil ha) det samme som deg!
og å kalle det som ble skrevet latterlig er vel i beste fall en fornærmelse...
vil vi ha det slik her at hvis man er fornøyd med sin atv (enten det er fra kina eller ikke) så skal man ikke kunne skrive det av frykt for å bli "hengt ut" av selvoppnevnte atveksperter?????

it`s not the fart that kills; it`s the smell;)

#10 phrode

phrode

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 439 Innlegg:

Vel jeg bruker min Linhai til henger, kjøre ved, søppel med mere... Gjør samme nytten som en Kodiak uten problem. Eneste er motor styrken, men jeg har lavgir og gjør alt uten problem. Til info: Ja jeg har hatt Kodiac 400 også og vet hva den kan.

- - - - - - - - - - - - - - - - -
http://www.arendal-atv.com

#11 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

herregud, d dær e latterlig, ska du ha et leketøy, greit 14tusen e kanskje nokk... æ har en kodiak 400, i fra 98. den brukes tell å dra hengere me (kjør søppel) pluss alt anna som traktoren før bei brukt tell. å d e ingen kinaatv før salg i dag, som har overlevd den bruken denne sykkel har opplevd!!

ATV 4x4 på hvite skilta kjøpes!!!
BX19 turbo eller delebil kjøpes!!

Niva '97 diesel
Kodiak '98 bensin
Pedalen må vatres av;)

#12 shoorthy

shoorthy

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 193 Innlegg:

alt til sitt bruk vil jeg nå si....
kvaliteten på "kinaprodukter" går stadig oppover! og om noen år så er de kansje der div japan og usa ligger i dag.
for de som evt bruker atv i jobb og til "hardere" oppgaver så har vel ikke noen kinaprodusenter kommet med noe alternativ. det er ikke akkurat overflod av krefter i en 150-200 cc motor..
synes det er knallbra at du er fornøyd og at du skriver litt om det, for det blir litt mye negativ omtale om de! og med tanke på hvor sinnsykt mange kinaatv`er som blir solgt så må jo noen av de som kjøper være fornøyd:)

it`s not the fart that kills; it`s the smell;)

#13 MOrDi

MOrDi

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 61 Innlegg:

Posted 30 May 2006 - 23:00

joa går da sikkert fraover dæm

ja ikke sant

#14 maxmekker_com

maxmekker_com

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 176 Innlegg:

Posted 20 May 2006 - 23:00

Jeg har selv en Kina ATV, nemmlig Linhai 300 4x4.

Og har ikke angrett på kjøpet.
Kjøpte min hos Osebakken MC i Porsgrunn, og maken til service meg og min bror har fått der har jeg ikke fått noen annen plass.

RH

Divers do it deeper

#15 necals2003

necals2003

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 499 Innlegg:

Må nok spytte inn min mening av disse "kina"-kjøretøyan da, jeg og mitt firma selger dette selv, og selger en MASSE av disse, alt fra 50 - 250ccm, men som sagt over, er det noen som IKKE liker, noen som liker..
Men, uansett, må være ærlig og si at vi selv, og de som har handla er utrulig fornøyd, ikke noe tull (enda), har såklart ikke lyst at det skal skje noe som helst, men slitedeler må man vell regne med og skifte..
og som AMan sier, vis man skal ha en ATV for og dundre i fjell og TUNGT terreng kan vell Kinamaskinene komme litt kort til, men jeg personlig har kjørt de vi selger, både i lett/tungt terreng, og enda ikke sett noe ulempe.
Men, Kina har kommet seg betraktelig de siste 5-10årene, i både motorisert og andre ting. Vi tar inn 125ccm/mopedscooter/ATV/Crosscarts(1 og 2seter) og sjefen min er VELDIG nøye med å være sikker på at det han kjøper inn skal være av SKIKKELIG vare, og ikke noe vissvass...

Men, når det posivtive er sagt, må man vell legge ved at det er så MASSE forskjellige personlige erfaringer fra alt av kjøretøy.. en liken den, og den andre liker den andre, og det kommer vi aldri til og få forandret på...

Ha en fredelig natt gutter/jenter...

Kafè, Røyk & Country, kainn det bli ber?
------------------------------------
Medlemsnr. 162, Suzuki 4x4 Club Norway

----------------------------------------

#16 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

joda... på papiret så får du jo d samme som i fra japan... men har du noen gang sett på detalja, kor alng fjæringsveie d e feks? kor sterk ramma e? å kor godt dem generelt sett e sammenskrua?

Om du ska ha nåkka før å kjør tell å fra jobb me, greit nokk, æ bruka den tell transport å nyttekjøring, bare dær kommer kina atvan tell kort, men æ e også en go del å kjør i skau å fjell me den, å aldri i verden om en kinaatv hadde tålt d.

Problemet me dem e at d verka som at gud å kvær man kan få dem godkjent tydeligvis, før eller seinar så kommer d tell å skje ei ulykke pga at dem e rett å slett før dårlig.

kem som helst hær inne må få lov tell å vær uenig me mæ, å kanskje spesiellt folk som faktisk selg dette sjøl, æ før min del ønska de hær atvan bort i fra veian, førdi at dem e før dårlig!

har prøvd sånner sjøl, d e ikke holdbart i mine øya!

ATV 4x4 på hvite skilta kjøpes!!!
BX19 turbo eller delebil kjøpes!!

Niva '97 diesel
Kodiak '98 bensin
Pedalen må vatres av;)