SUNFIRE RACING
#261
Posted 11 April 2004 - 23:00
Må jo si at bilen ser bedre ut med de dekka! Merker du stor forskjell?
Pick-up: http://www.offroad.n...de=View&RID=261
Subben: http://www.offroad.n...de=View&RID=408
Bronco: http://www.offroad.n...de=View&RID=559
Bronco delebil?: http://www.offroad.n...de=View&RID=560
#262
Posted 11 April 2004 - 23:00
Kopi av melding:
jeg tror det er litt seint nå arild virker så lat for tia, han er vanskelig for å få i gang.
Broren min knakk veiva på vanen sin natt til torsdag så jeg var opptatt med å få ut en 6,2 av en gammel delevan.
ALDRI TA PÅ EN SLIK JOBB FRIVILLIG og iallefall ikke alene!!!!
De motorene sitter trangt som f#%€ og det er en slosskamp mot naturkreftene for å få den ut!!!!
vi var 3+ stk for å ta delemotoren ut av vraket og da brukte vi 2 hele dager med dagslys for å få den ut!! og da brukte vi vinkelsliper og!!!!!
-Knut
1978 Blazer K5
Opprinnelig postet av randknu
Jepp! Jeg gidder ikke å stresse for tiden, det er litt mye jobbing nå. Men jeg eg skal få fingen ut når jeg kommer tilbake... Reise til Australia i morgen, ble bare "litt" utsatt den jobben... Så jeg fikk påsken hjemme, var hjemme i Odda og en tur til Sauda.
Hehe det er ikke barebare å få 6.2`en ut av en Van nei... Du bør vel helst være Chevykirurg for at det skal gå greit...
Pick-up: http://www.offroad.n...de=View&RID=261
Subben: http://www.offroad.n...de=View&RID=408
Bronco: http://www.offroad.n...de=View&RID=559
Bronco delebil?: http://www.offroad.n...de=View&RID=560
#263
Posted 12 April 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Må jo si at bilen ser bedre ut med de dekka! Merker du stor forskjell?
Det ble jo endel mer dekkstøy, men det er bare ved lave hastigheter. I 60 og høyere er det jo vindstøy fra "mursteins-aerodynamikken" som dominerer;)
Ellers så er jeg fornøyd. Det er faktisk ikke noe sporing, i allefall lite. Har ikke merka noe forskjell på akselerasjon heller. Ingen forskjell i heng på asfalten, sett i forhold til de gamle sommerdekka. Den ble ca 4 cm høyere og:) Har ikke merka noe subbing enda men jeg har ikke fått testa så mye heller.
Var og kjørte på snøen som vi fikk i påsken her i Trondheim. Markant bedre fremkommelighet. Ingen problemer i 20-30 cm snø. Var litt overrasket over hvor lett den kramme snøen slapp fra dekket.
En flat Cherokee er ingen tøff Cherokee
#264
Posted 01 August 2004 - 23:00
Her var det litt trangt...
En flat Cherokee er ingen tøff Cherokee
#265
Posted 19 April 2004 - 23:00
Fleks har den og
Her har du 460 maskin, men din er sannsynligvis sterkere siden du sier at den er borret så mye...
-Knut
1978 Blazer K5
#266
Posted 16 August 2004 - 23:00
skriva paa norsk........
Vi faar se naar jeg kommer hjem, saa skal jeg prove aa hjelpe deg. Jeg sitter aa venter paa helikopter naa. Skal fly til Aberdeen i dag. Skal kansje paa en annen baat noen dager for jeg kommer hjem.
If you don't like my truck, smile as you go under it!
#267
Posted 24 April 2004 - 23:00
Dette er et gamelt bilde av den store:
Her er litt mere grom bil fra samme gjengen:
Pick-up: http://www.offroad.n...de=View&RID=261
Subben: http://www.offroad.n...de=View&RID=408
Bronco: http://www.offroad.n...de=View&RID=559
Bronco delebil?: http://www.offroad.n...de=View&RID=560
#268
Posted 24 April 2004 - 23:00
Jeg vurderer å selg Broncoen... for å kjøpe noe som jeg har hatt lyst på vvvveeeldig lenge!
Pick-up: http://www.offroad.n...de=View&RID=261
Subben: http://www.offroad.n...de=View&RID=408
Bronco: http://www.offroad.n...de=View&RID=559
Bronco delebil?: http://www.offroad.n...de=View&RID=560
#269
Posted 25 April 2004 - 23:00
36x13,5x16 super swamper IROK
+ 16 x 10 felger med 8 bolts hull
de må bestilles innen utgangen av denne uka for at jeg skal få de til sommeren:D
Så da trenger jeg akslene dine, eller mine. og oljekjøleren.
-Knut
1978 Blazer K5
#270
Posted 16 August 2004 - 23:00
-Knut
1978 Blazer K5
#271
Posted 13 May 2004 - 23:00
-Knut
1978 Blazer K5
#272
Posted 13 May 2004 - 23:00
En liten rast:
En flat Cherokee er ingen tøff Cherokee
#273
Posted 13 May 2004 - 23:00
http://coloradok5.co...rev=#Post499558
Lang link.....håper den virker
Slik jeg forstår det:
Overgang fra 1/2 ton til 3/4 ton er bolt-on. Disse har samme innfesting av fjærene.
Går du derimot fra 1/2 ton til 1ton må du flytte festene for fjærene.
For begge må du ha et spesielt kryss (overgang mellom stort og lite), dersom du ikke skifter hele drivlinja da......
Eskild
K5 * (noun) pronounced KAY*FIVE From the Latin meaning: Best damn do everything and go anywhere rig you could ever want
#274
Posted 13 May 2004 - 23:00
Har nå demontert bakaksel og bortsett fra en tann på kronhjulet som det var brutt en bit av så denne akselen betydelig bedre ut enn fremakselen. bremsedeler måtte kjøpes nye alle fjærer og innfestninger har nå kommet i hus. Bremseskoene så bra ut, sikkert nylig skiftet.
Har dreid et kutt av bremsetromlene for å få vekk overflaterust:
Jeg skal få ARB i akselen og 4.11 gir. men først må jeg ha noe mere penger;)
Fremakselen må jo også få høyere gir men ingen sperre da jeg tviler på at det vil hjelpe på stikkakslene. Jeg greide tross alt å knekke en stikkaksel uten sperre med 33 tommere... Ellers tror jeg kaliperene til 8hjulbolt bremakselen er rustet litt for mye til å reddes. Hadde håndpumpe med hydraulikk tilkoblet og sprengte av en fitting, riktignok var denne ikke beregnet for høytrykk men alikevel, det sitter bra fast itillegg til at jeg klarte å ødelegge gjengene til lufteskruen under demontering.
Har noen liggende et par slike kalipere til 8hjulbolt suburban eller pickup?
-Knut
1978 Blazer K5
#275
Posted 14 May 2004 - 23:00
Lag en skikkelig bruksanvisning, med bilder da......
Er nok lurt å bytte slik at du kan bruke standard kryss ja.
Eskild
K5 * (noun) pronounced KAY*FIVE From the Latin meaning: Best damn do everything and go anywhere rig you could ever want
#276
Posted 15 May 2004 - 23:00
Ser det skjer ting der hjemme! Jeg har vert her ute i sjoen i flere uker men forst i dag fant jeg en pc som kunne brukes til internett.. Jeg kommer trolig hjem til helga... Ser du har hentet akslingene Knut.
Pick-up: http://www.offroad.n...de=View&RID=261
Subben: http://www.offroad.n...de=View&RID=408
Bronco: http://www.offroad.n...de=View&RID=559
Bronco delebil?: http://www.offroad.n...de=View&RID=560
#277
Posted 29 May 2004 - 23:00
Noe liv paa kjoringa i dag.
Pick-up: http://www.offroad.n...de=View&RID=261
Subben: http://www.offroad.n...de=View&RID=408
Bronco: http://www.offroad.n...de=View&RID=559
Bronco delebil?: http://www.offroad.n...de=View&RID=560
#278
Posted 28 June 2004 - 23:00
-Knut
1978 Blazer K5
#279
Posted 26 June 2004 - 23:00
-Knut
1978 Blazer K5
#280
Posted 27 June 2004 - 23:00
Dagen for jeg reiste ble jeg stoppet med subben av BT... Da ble jeg forbanna solgte Subben til en som trengte 6.2 motor to timer etter paa. Jeg gjore en avtale med han slik at jeg faar beholde akslinger, girkasse, hjul, radiator, osv... Saa nnaar jeg kommer hjem er jeg klar til aa montere GMCen.
Pick-up: http://www.offroad.n...de=View&RID=261
Subben: http://www.offroad.n...de=View&RID=408
Bronco: http://www.offroad.n...de=View&RID=559
Bronco delebil?: http://www.offroad.n...de=View&RID=560