Gå til innhold



Foto

Nedregistrering av 93 og nyere Van


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
19 replies to this topic

#1 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 29 May 2006 - 23:00

Har prøvd å søke men finner ingen info.... er det noen som kan svare på om det er mulig?

Arguing on the internet is like running in the special olympics.
- If you win, you´re still retarded.


http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp

#2 Tom K

Tom K

    Grand offroader

  • Slettet
  • PipPipPipPip
  • 791 Innlegg:

Posted 31 May 2006 - 23:00

Han regna med at Ford usa ville skrive alle papirer BT ville ha, så det ordner seg nok igjen

#3 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 30 May 2006 - 23:00

Ok, godt jeg gjorde det for ca et år siden biggrin.gif

-80 Chevrolet Malibu Classic 355/TH350
-92 Ford E350 7.3 IDI/E40D

#4 Tom K

Tom K

    Grand offroader

  • Slettet
  • PipPipPipPip
  • 791 Innlegg:

Posted 30 May 2006 - 23:00

dette går ikke lenger, var i kontakt med Ford Norge i dag å nå forlanger BT dokumentasjon fra fabrikk, vedkommende jeg var i kontakt med reiste til Holland i dag for å være med på bremsetest med Ford, han skulle også til statene å snakke med produsentene, han regna med at alt ville ordne seg men jeg fikk beskjed om å ringe om en mnd

#5 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 29 May 2006 - 23:00

Det du trenger er et dokument fra US-Ford med ditt chassisnr som sier hvilke delenr fjørene bak skal ha. Dokumentet koster 1000 + moms

Eneste du trenger å bytte er fjørene bak til noen med et blad mindre pr side. Det er vel i realiteten fjører til en E250 regner jeg med (rett meg om jeg har feil)

Da er det bare å reise til BT for inspeksjon og nytt vognkort med tot vekt på 3490kg.

Gjelder også -92 van med nytt karosseri

-80 Chevrolet Malibu Classic 355/TH350
-92 Ford E350 7.3 IDI/E40D

#6 janmj

janmj

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 28 June 2006 - 23:00

Jeg skal selv ned-registrere en F-250.
Jeg kontaktet Eriksen hos Ford US Norge forige uke, da sa han at dette tok lengre tid enn forventet.
De hadde rett og slett problemer med å få fabrikken til å skjønne hva de prøvde å oppnå!
(hvem kan vel klandre Ford fabrikken for å slite med norske merkverdigheter...).
Beskjeden var vel at det ikke er forventet løsning før over sommeren. Mao. August-->

#7 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 28 June 2006 - 23:00

Noen som har hørt noe mer?

Arguing on the internet is like running in the special olympics.
- If you win, you´re still retarded.


http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp

#8 OlavEmil

OlavEmil

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 547 Innlegg:

Posted 28 August 2006 - 23:00

Hehe, er vel ikkje greit å få amerikanarane til å forstå at dei må ha godkjenning på fabrikken på at bilen som er registrert for 4 tonn, kan tole 3,5 tonn, og dermed nedregistrerast biggrin.gif.

#9 Explorer-98

Explorer-98

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 38 Innlegg:

Posted 09 September 2006 - 23:00

Dette hadde jeg ikke trodd var mulig! Selv i et sånt molboland som vårt... tar vel max 2 sek. å endre papirene. Hva med avgifter? gjelder 10-års regelen for lastebiler også??

Kopi av melding:
Arguing on the internet is like running in the special olympics.

- Kunne like gjerne sies om BT...

Fordelen med firehjulstrekk er at man kan kjøre seg fast på helt utilgjengelige steder!

#10 Torsja

Torsja

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 18 Innlegg:

Posted 24 September 2006 - 23:00

Håper at noen hos Ford finner ut av dette snart.
Da slipper jeg å betale dobbelt i alle bommringer og vise bilen hvert eneste år.
Blir jo noen tusenlapper å spare på det i året.

Hilsen
Torsja

#11 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 29 September 2006 - 23:00

Torsja: Når var du i kontakt med Ford om dette sist`?

Arguing on the internet is like running in the special olympics.
- If you win, you´re still retarded.


http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp

#12 OlavEmil

OlavEmil

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 547 Innlegg:

Posted 30 September 2006 - 23:00

10-årsregelen gjeld uansett, så det blir ikkje snakk om noko ekstraavgifter:).

#13 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 16 October 2006 - 23:00

Noe nytt om dette emnet?

Arguing on the internet is like running in the special olympics.
- If you win, you´re still retarded.


http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp

#14 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 28 December 2006 - 00:00

Thunderbolt... ser du har nedregga en E350.... hvilke papirer benyttet du?

Arguing on the internet is like running in the special olympics.
- If you win, you´re still retarded.


http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp

#15 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 15 December 2006 - 00:00

Noen som har fått fatt på noen hos Ford som kan hjelpe?

Arguing on the internet is like running in the special olympics.
- If you win, you´re still retarded.


http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp

#16 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 15 December 2006 - 00:00

Be om å få de gamle papirene fra Ford uansett. Vil tro at det går bra på svært mange BT-stasjoner. Jeg nedregistrerte en VW LT for et par mnd siden, selv om det er varslet innskjerpinger på papirene..

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

Frode, the member formerly known as FR..

www.terrengbil.com

#17 Thunderbolt

Thunderbolt

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 19 December 2006 - 00:00

Eller du kan kjøpe min som er ferdig nedreg,dersom det er varebil du trenger biggrin.gif

#18 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

min er også ferdig nedregget med papir fra us-ford norge eller hva de nå heter. 1000kr+mva og papiret inneholder tillatt totalvekt med mitt chassisnr, delenr på nye fjører som skal på og BT beholdt selvsdagt dette...

-80 Chevrolet Malibu Classic 355/TH350
-92 Ford E350 7.3 IDI/E40D

#19 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 31 December 2006 - 00:00

Når fikk du papiret, når ble bilen nedregga? Hvem hos ford fikk du det av?

Arguing on the internet is like running in the special olympics.
- If you win, you´re still retarded.


http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp

#20 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 05 January 2007 - 00:00

Det er vel ca 2 år siden for min del. Fikk det av US-Ford i norge, men de kaller seg vel nå for Automotive Services og har tlf 22682260.

De skrev ut et papir med mitt chassisnr som bekreftet at den er godkjent for totalvekt på 3490kg hvis fjører med nr xxx (husker ikke dette nr, men vil tro det er fjører bak fra en F250 for de hadde et blad mindre). Papiret ble beholdt av BT sad.gif hadde jeg visst det hadde jeg tatt kopi.


-80 Chevrolet Malibu Classic 355/TH350
-92 Ford E350 7.3 IDI/E40D