Gå til innhold



Foto

350 marine motor


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 Stefan E.

Stefan E.

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 30 October 2003 - 00:00

Hallo der!

Har akkurat kjøpt meg en chevrolet caprice stv., vel å merke ikke til skogsbruk...

Motor er byttet i bilen, der det før satt en 305 sitter det nå en 350 marine motor.

Er det noen som vet hvilke forskjeller det er på en slik og en vanlig 350 motor? Ifølge selger er motor oppgitt til 280 hk, og det er krefter nok. Det er jo ikke noen sportsbil, men det flytter bra på seg med over to tonn egenvekt! Forgasseren er en holley av et eller annet slag, men det er ikke choke. Trengs vel ikke i en båt... Hvis det ikke fugerer bra i kulda blir det kanskje ny forgasser.

Hvor kjøper dere slitedeler hen til en slik?

Finns det noe eget forum som noen vet av for chevrolet?

Ellers må jeg si meg fornøyd. På tross av noe småpusk er det jo en kongebil! Så stille innvendig at ved normal kjøring i stiv kuling og regn, høres sekundviseren på klokka i dashbordet!

#2 Stefan E.

Stefan E.

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 31 October 2003 - 00:00

Dette høres jo svært så bra ut!!!

Bilen er en 83 mod, men den har vært avskiltet siden mars 2002 pga defekt starter. Men nå er den byttet den maler som en katt! Skiver må byttes grunnet kast, el vindu betjening på førerdør må fikses (dårlig kontakt), + diverse sånt som dukker opp når det blir stående for lenge!

Har bare hatt den siden mandag, så har bare såvidt begynt å puske md den. I mangel på digital kamera har jeg ikke fått bilder ennå. Dessuten får jeg faen ikke til å legge dem ut her i alle fall, får bare en liten firkant med et kryss inni. Ennå tror jeg at jeg gjør det rett, fikk lagt ut bilde av Campoen under Rigs uten problem...

Ellers må bilen renses og tørkes opp innvendig. Lekkasje fra takrailsene + mye kondens etter å ha stått ute, lukket i så lang tid har ført til mye fukt og litt uggen lukt. Så nå er jeg i gang med demontering av interiør og taktrekk.

Artig at den motoren skal vre så bra. Oppgitt kmstand på den er ca 67000 km. Tror ikke den har vært i båt før. Bilde kommer nok før eller senere.

#3 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Posted 30 October 2003 - 00:00

Har selv hat 2 stk. en 79 mod og en 78 mod.
Er så utrolig enig med deg. Dette er en kanon bil.

Deler kan kjøpes på Steinar Stolen, Amerkikanske bildeler, CI, US Auto parts, osv. Og deler har gunstige priser.

At du ikke har choke, har ikke noe med at det er marine utgave. De gasserne til de bilene får du kjøpt med manuell eller automatisk shoke. På de bilene jeg har hat er choken koplet ut. 2-3 pump på gassen, bilen starter uansett kulde. Mulig du må holde på gassen de første 20 skundene, men etter det brummer den bare nydelig.

Gratulerer, ønsker en selv. Har du ikke bilder av kjærra???

Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

#4 K-5

K-5

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 368 Innlegg:

Posted 30 October 2003 - 00:00

Grattis Stefan E.
Marinemotor sier du? Da skal du ikke klage.
I de såkalte Marinemotorene sitter det nesten ubetinget mye "goddisdeler" slik som; smidd veiv, smidde stempler ofte smidde og balanserte råder, mm. Balansert motor er det også. Mer HK enn tilsvarende motor beregnet for bil er det også som oftest.
Jeg hadde selv en såkalt Marinemotor selv, som jeg solgte for noen måneder siden, og gitt om jeg angrer.
Det var en noe større motor, en ZZ502 (8,2ltr.) Full av gromdeler.
Orginalt ut av esken skulle den yte noe sånn som 560HK.
Men det var en dyr motor ny, nesten 100K startklar.
Bedre å få en Marinemotor i en bruktbil som du har fått, for da betaler du gjerne ikke det som motoren egentlig er verd.
Deler? Overallt hvor de selger Chevydeler.
Ett minus om motoren har hatt noen sesonger i båt før den "konverterte" til bilmotor er kjølekanalene.
De kan ha fått et hardt liv om den har gått med saltvannskjøling. Ofte kan kanalene bli så tynne at de kan forårsake problemer på sikt.
Lykke til med motoren din.
PS! Deilig bil å kjøre forresten. Har også hatt et par av dem.
Vet forresten om en 2 dørs hardtop 1967 org. bigblock bil (uten motor/gear) for salg. Rundt 25K tror jeg.