Gå til innhold



Foto

Tips om bra swingmusikk ønskes!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 26 June 2006 - 23:00

Må oppdatere mine swing-kunnskaper (yep, det trengs!!), og tenker å engasjere min kjære samboer i akkurat det...så det ligger an til ekte stuegulvs-swingkurs. Det er bare det at jeg trenger litt morsom og dansbar swingmusikk. Det er HELT sikkert noen her som danser MYE swing, og som kan ramse opp noen gode låter smile.gif?

#2 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 26 June 2006 - 23:00

Takk takk! Så litt på den, og lurer på en ting til: Finnes det noen måter å unngå storband (og svensktopp-stil)? Er rett og slett ikke så glad i storband-musikk. F.eks er Dire Straits' Walk of life en ganske så dansbar sang, som også er litt mer aktuelt å høre på enn storband etc.

Noen som har forslag til "liknende muskikk" (gjerne enkeltsanger) som er kule å danse til? Hvis noen av de som liker å danse skriver inn sin favorittswinglåt, blir det sikkert bra! biggrin.gif

#3 GP

GP

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 386 Innlegg:

Posted 26 June 2006 - 23:00

http://www.atomicmag...ands_swing.html , her finner du masse storband og linker til disse som spiller moderne swing, egen radio også. Skal du gå litt mer hardcore sjekk ut gamle bandledere som Les Baxter, Martin Denny, Artie Shaw, Gene Krupa o.s.v. Disse har spilt inn en del annet en dansbar swing også, så her må du nok lete litt, hvis ikke har du jo mer klassiske croonere cool.gif som Frank Sinatra, Dean Martin Tony Bennet og Andy Williams. Lykke til med dansingen. smile.gif

GP

YJ-92, man. 4.0L HO, 32x11,5, OME.