Gå til innhold



Foto

Oljelekkasje-må ned med bunnpanna...


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 RiceCooker

RiceCooker

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Innlegg:

Posted 15 July 2006 - 23:00

Hva er enklest, er det å ta ut motoren, eller å ta ned forakselen? Har ikke så lyst til å ta ut motoren, siden jeg synes det var ganske mye jobb sist. Men hvis det er enklere enn å ta ned akselen så får jeg vel bare prøve å manne meg opp...

#2 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 16 July 2006 - 23:00

Hei. . .
Jeg har nye bunnkasser liggende hvis det er 2.23 Diesel du har . . .
Hvis boltene til forstillinga ikke sitter for jækli, så er det vel lettest å ta panna ned. Kommer selvfølgelig an på hva du har tilgjengelig av utstyr.
Hvis du syntes det var en fæl jobb å ta ut maskina, så sliter du du litt uansett.
Å heve maskina (40 cm) , bytte panna, senke den og montere - bør ikke ta mer enn 3 timer uansett. Du kan muligens slippe å ta av gikassa, men jeg ville fridd den og fremre mellomaksel.

#3 RiceCooker

RiceCooker

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Innlegg:

Posted 16 July 2006 - 23:00

Det var ikke det at jobben var så fæl, det er bare det at jeg synes det er så dumt å ta ut igjen motoren nå når jeg nettopp har hatt den inn, det gikk tross alt endel timer. Går vel litt lettere nå som jeg vet hva som må gjøres. Har vært nede med bunnpanna en gang, fikk vel en 6-7 cm klaring ved å senke fremakselen+ løsne motorfestene og å heise motoren, men det var ikke nok til å få panna av. Først var problemet at det kom litt olje i framkant av panna, det var den gummidingsen som ligger i lagerbukken som hadde vridd seg litt, det fikset jeg som nevnt tidligere. Men nå lekker det selvfølgelig på tilsvarende sted i bakkant... Og der kom jeg ikke til pga at girkassa er i veien..... grrr..