fikk mangelapp, må til BT
#1
Posted 19 July 2006 - 23:00
Bilen ble EU-godkjennt i mars 2006.
Må han nå betale for denne kontrollen hos BT? Eller er det politiet (eller BT) som må stå for det?
#2
Posted 06 September 2006 - 23:00
Bilene godkjennes på verksted, så er det hjem i full fart, koble til lys, av med visningsdekkene, på med gromdekkene.
Sånn er det ihvertfall med meg, men nå skal alle ulovlige parklys på egen bryter, blir liksom litt lettere da, slipper å ta vekk batteri for og sette i pæra.
Kjører med et glis igjen!!!
#3
Posted 19 July 2006 - 23:00
Paul Arne
#4
Posted 19 July 2006 - 23:00
Støtt opp om vår favoritt hobby,GI DIN SIGNATUR!!
*1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat
If a pit bull humps your leg you'd better fake an orgasm!
#5
Posted 19 July 2006 - 23:00
Er det noen her som har betalt for det?
#6
Posted 20 July 2006 - 23:00
Politiet syntes bilen ikke var OK, selv om den var EU godkjent i mars.
Det betyr (teoretisk) at hvis en har uflaks og hver måned kommer over en konstabel som ikke syns bilen er bra, må du inn (og betale) for kontroll hver måned (selv om EU er OK og du var inne til kontroll månden før)???
Bilen har vell neppe rustet så mye på 3mnd., og når den ble godkjennt i mars, skal den egentlig kun godkjennes hvis rusttilstanden tillater kjøring i 2 år til!!!
#7
Posted 20 July 2006 - 23:00
Forresten-den bilen må da se j...g ut!?!
Beer gives you drain bamage
#8
Posted 20 July 2006 - 23:00
#9
Posted 20 July 2006 - 23:00
VW Taro, til for å brukes..
#10
Posted 20 July 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Eller hvis eieren er frekk i kjeften.. hmm..
VW Taro, til for å brukes..
Opprinnelig postet av ktveide
egne erfaringer eller ??:D
________________________________________________
Suzuki SJ410/413 and Samurai Tech consultant
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf: 47 30 69 00
Grøftekanten Auto.. Nå også internasjonale:D
#11
Posted 20 July 2006 - 23:00
Jeg fikk altså mangellapp, der det sto at alt av lys måtte kontrolleres. Jeg bestilte time hos BT, men måtte hverken betale for kontroll eller etterkontrollen.
#12
Posted 20 July 2006 - 23:00
Du betaler heller ikke for en promille kontroll. Den er også "gratis". (Der må polities til og med påkoste deg et plastrør!)
#13
Posted 23 July 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Det er ikke snak om noen etterkontroll! Men en pålagt kontroll fra politiet.
Politiet syntes bilen ikke var OK, selv om den var EU godkjent i mars.
Det betyr (teoretisk) at hvis en har uflaks og hver måned kommer over en konstabel som ikke syns bilen er bra, må du inn (og betale) for kontroll hver måned (selv om EU er OK og du var inne til kontroll månden før)???
Bilen har vell neppe rustet så mye på 3mnd., og når den ble godkjennt i mars, skal den egentlig kun godkjennes hvis rusttilstanden tillater kjøring i 2 år til!!!
Opprinnelig postet av Wickie
Kontroll/etterkontroll av mangler påvist etter veien skal det ikke betales for.
Om kontrollen innbefatter ting som er endret (hjul, heving, o.l.) og skal inn i vognkort, må det betales for dette.
EU-kontrollen er en "der og da" kontroll, og tar ikke høyde for framtiden.
Et sommerdekk med 1.7 mm er ok, men spinner du rundt hjørnet i gledesrus etter godkjenningen, er det under grensen og kvalifiserer til gebyr.
#14
Posted 23 July 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Hvet om en som EU-gokjenner biler for 2000kr uansett stand, usett... Opprinnelig postet av ktveide
Dette er skummelt! Hvis denne bilen er innblandet i en ulykke kort tid etter at vedkommede har "godkjent" bilen, så sitter han i saksa, med postkassa fullt av skjegg.
Politi og Statens vegvesen kan uten problemer finne ut hvilket verksted som har godkjent denne bilen. Sanksjons mulighetene fra øvrigheta kan virkelig svi. Verkstedet kan miste sin rett til å ta EU kontroller, med de ringvirkningene det fører med seg.
Man kan vel altids være u-enig om EU kontrollen og dens betydning, men den er nok kommet for å bli. Det tryggeste vil nok være å fortsatt levere bilen inn til kontroll hos seriøse aktører.
Frank
Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.
#15
Posted 24 July 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Hvet om en som EU-gokjenner biler for 2000kr uansett stand, usett... Opprinnelig postet av ktveide
Dette er skummelt! Hvis denne bilen er innblandet i en ulykke kort tid etter at vedkommede har "godkjent" bilen, så sitter han i saksa, med postkassa fullt av skjegg.
Politi og Statens vegvesen kan uten problemer finne ut hvilket verksted som har godkjent denne bilen. Sanksjons mulighetene fra øvrigheta kan virkelig svi. Verkstedet kan miste sin rett til å ta EU kontroller, med de ringvirkningene det fører med seg.
Man kan vel altids være u-enig om EU kontrollen og dens betydning, men den er nok kommet for å bli. Det tryggeste vil nok være å fortsatt levere bilen inn til kontroll hos seriøse aktører.
Frank
Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.
Opprinnelig postet av FrankWS
Så har du dei som tar jobben litt får seriøst...
Fikk feil på at det var rust i innerskjermen framme eg, som svekka demperfeste... På rammebil:devil:
#16
Posted 02 August 2006 - 23:00
Skvatt litt da jeg fikk mangel lappen av kontrolløren hos BT og da jeg spurte om hvor disse skivene satt inni bremsetromlene? Han ble litt rar i maska og sa ikke så mye mer, men skrev ut en ny kontroll seddel uten denne feilen på.
Godt dem har peiling på bil der!
#17
Posted 06 August 2006 - 23:00
VW Taro, til for å brukes..
#18
Posted 06 August 2006 - 23:00
Slå den dere......
__________
GPS Fantom. Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#19
Posted 10 August 2006 - 23:00
å da sa jeg til den "hyggelige" mannen jeg hadde krangla masse med att heretter skulle jeg skifte oppfatning av biltilsyn og måtte love å ikke sette på igjen kufanger.. og han nevnte og att ble jeg stoppet en gang til vart de full klikkB) kufangeren er faktisk ikke kommet på igjen enda..
alt går...... ihvertfall med stor nok fart..
tlf 90955517
#20
Posted 10 August 2006 - 23:00
VW Taro, til for å brukes..