Gå til innhold



Foto

ProMod-spørsmål


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 epa b loco

epa b loco

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 219 Innlegg:

Posted 26 July 2006 - 23:00

Halløy!!

Driver og bygger promod-bil på en zuki 410, er snart ferdig bak, men det virker som at bilen blir altfor høy:( Fjærene jeg bruker er til volvo 240 bak..
Legger ved et bilde som viser mer hva som er gjort. Øvre fjærfeste står ca midt i ramma..

Jeg håper at noen har noen synspunkter på dette.. Skal sette inn radiator+bensintank+batteri i tillegg, og flytte frem framakslingen, og håper at dette vil gjøre at bilen blir lavere. Eller må jeg flytte fjærfestet?

#2 Frank

Frank

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1339 Innlegg:

Posted 27 July 2006 - 23:00

Hvis du hiver på mer vekt vil jo fjærene synke noe, men hvis du skal senke den mer enn det må du flytte fjærfestene.

Frank
'77 Wagoneer (AMC 360, D60 f&b, 39,5", ARB, spiraler, +++)
'03 King Cab
'77 XT 500
'88 FJ 1200
'97 Suki
'69 Volvo

http://www.fullsizejeep.com
"alt kan hjemmelages"

#3 Holten

Holten

    Team Welt Medlem

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 651 Innlegg:

Posted 27 July 2006 - 23:00

Tøft prosjekt, sleng ut bilder på bilder/filmer forumet da wink.gif

Jim Erlend Holten
Tlf: 40044799
Bor: Surnadal

#4 epa b loco

epa b loco

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 219 Innlegg:

Posted 28 July 2006 - 23:00

Jau,jeg må vel flytte det da( d va no som insjt inni svarte..........). Vurderer å skifte til kortere fjærer istedenfor, skulle selvsagt begynt foran, og laget justerbare bak, men det tenkte jeg ikke på:(Skal starte foran nå, må lage justerbare der da..
Takker for svar, hvis noen har bygd lignende suki, kom med noen kløktige forslag:)

#5 suzuki410

suzuki410

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 205 Innlegg:

Posted 28 July 2006 - 23:00

Jeg satt mine ett par cm over ramma bak og på toppen av ramma foran.
Synes den ble passe høy med 37 tommer. Jeg har også 240 bakfjærer foran og bak.
Ikke for å plage deg, men jeg synes staggene bak er litt korte.
Jeg ble fortalt at stagga skal ha lik lengde om det går da.
Det er greit med litt bakkeklaring.



Gard Hansen

#6 epa b loco

epa b loco

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 219 Innlegg:

Posted 29 July 2006 - 23:00

Takker for svar Gard..
Jeg skal bygge om høyden bak tror jeg, ang. stagene så kan jeg ikke ha de like lange som deg når jeg bruker k-link bak.Det ideelle der er at alle stagene i k-linken er like lange, kom ikke så langt unna ihvertfall. Har testa flexen og den ble bra. Fram blir det lange lenkearmer i en slags 4-link, med panhard.stag..

Ellers vil jeg si at bilen din ser bra ut:)Har du fått testa den i konkurranse?

#7 toro

toro

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 471 Innlegg:

Posted 10 August 2006 - 23:00

hær e måten æ gjor d på me panardstag før æ byggdom te k-link foran å....brukt traktorstag fordi da er d lettere å justere inn framakslingen når all vekt er på plass:)user posted image


gi gass da for faen!!
Min garage: www.bilbygging.no/viewtopic.php?t=273

#8 epa b loco

epa b loco

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 219 Innlegg:

Posted 09 August 2006 - 23:00

Halløy!!
En milepæl er nådd, zukin står på alle 4 igjen:D
Neste nå er pannhard-stag framme, hvilken dimensjon bør jeg velge?Massivt eller rør?][Spekulerer også hvor jeg skal feste det, det ble trangt der framme.. Hvis noen har noen bilder av tilsvarende løsning, så hadde det vært til hjelp:)biggrin.gif