Gå til innhold



Foto

Raseforbudet!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
122 replies to this topic

#21 SilverFox

SilverFox

    Pajero Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1869 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

får ikke min underskrift! Dessuten får Frank min støtte... biggrin.gif

"Ridin' Dirrty"



#22 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Unge løver er også rolige når de sover men de eter mye når de er ute å løper etter bytte!!!! spøk!!
Som jeg sa så kan du være heldig med dine hunder. Men det skjer for mye rundt disse hundene ute i verden som ejg mener ikke kunn kan skyldes på eier.

Mvh Frank




Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

Opprinnelig postet av fra-norm



Jo, jeg vil påstå at dette skyldes bare eier og ikke noe annet! Hvorfor finnes det da to typer av disse hundene?
Den ene typen er den som blir missbrukt av eierne til oppgaver som er forkastelige, den andre utgaven er den typen som er hos vanlige mennesker med sunne verdier rundt hundeholdet!
I stedet for å fokusere på at hundene er forferdelige, burde fokuset bli snudd ditt henn at "hvordan ble denne hunden slik"
De hundene som har en slik oppførsel har gått igjennom mer faenskap enn du noen gang kan tenke deg! Det måtte i så fall etter min mening være den eneste grunnen til å beholde forbudet. for å hindre at slike idioter plager dyra sine for egen vinning. Men vi ser dessverre allerede nå at "idiotene" har plukket seg ut andre raser å missbruke!
Hvis du ser på finn.no nå så er den en som etterlyser en hund ut fra en meget spessiell blanding, og jeg kan aldri tenkte meg at denne blanding er ønsker for å bruke den som kosehund.

#23 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Er litt kjett med slike mennesker som deg. Selvfølgelig er det ikke noe press på å skrive under, men du behøver heller ikke gjøre et poeng av at du ikke vil skrive under.
Er så kjeldelig for oss som kjenner disse hundene, også se hvor mange mennesker det finnes der ute som er totalt påvirket at media og deres skitkasting. Flesteparten med slike holdninger har aldri møtt en amstaff, og har kun sine erfaringer ut i fra hva aviser har klart å rote frem på en særdeles lite nøytral måte. Media slenger jo kraftig rundt seg med ord som : "kamphund, drapsmaskin osvosv", men denne beskrivelsen ikke stemmer i det heletatt.
Hvis disse hundene var så ille, kan du da fortelle hvorfor min hund elsker barn, elsker katter, elsker voksne, bare vil leke og er like snill som en hvilken som helst annen hund?

Det var noen som en gang sa at "det nytter ikke å diskutere med et uvitende menneske" og det kan vel kanskje stemme i dette tilfellet!

#24 mikael

mikael

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 493 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

synes ikke de er noe fine hunder men de har nok litt mer instinkter ennd andre hunder, alle hunder er forselige finnes sikkert mange snille amstaffer men de hører vi ikke om bare de som biter og lager faenskap, det finnes manevonde hunder av alle slag, har nok mye med eier å gjøre å tenker jeg.

VELDIG BILIG RUST SVEISING AV SVEISE DYKTIG PERSON. VOLVO 360 DELER SELGES 93049132

#25 GP

GP

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 386 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Kopi av melding:
får ikke min underskrift! Dessuten får Frank min støtte... biggrin.gif



Enig!

GP

YJ-92

#26 Medusa

Medusa

    kongle-samler

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1233 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

bare en liten tanke (dette gjelder ikke kun her): dette er i hovedsak et diskusjonsfora, men hvis man ikke vil ha alles mening så blir det vel litt rart? eller...? ser satdig vekk noe slikt som; hvis du skal være så negativ så ikke skriv noe.

så.. det jeg forstår ut ifra det er: hvis ikke du er enig med meg så ikke skriv! eller..? jeg syns amstaff er hyggelige hunder, ikke misforstå, men andre kan vel si sin mening?

eneste plass slikt ikke hører hjemme er vel mer salg/kjøp.

(obs: dette er et innspill fordi jeg KJEDER meg!!!!)

#27 2 BAD

2 BAD

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 869 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Hvis disse hundene var så ille, kan du da fortelle hvorfor min hund elsker barn, elsker katter, elsker voksne, bare vil leke og er like snill som en hvilken som helst annen hund?

Det var noen som en gang sa at "det nytter ikke å diskutere med et uvitende menneske" og det kan vel kanskje stemme i dette tilfellet!

Opprinnelig postet av Denominator



"min hund elsker barn" bla bla bla.......Veit du hvor dumt dette høres ut, min bestemor er blitt 102 år i disse dager, hun har røyket siden hun var 17, ergo: røyk er ikke farlig.........

Og du: det er heter "mot uvitenheten står selv gudene maktesløse" og den slår jo begge veier, ikke sant ?

Dette får definitiv ikke min underskrift ivertfall........

http://nlck.no/forum...p?p=18968#18968
Garasje: http://nlck.no/forum...topic.php?t=519

#28 roxxx

roxxx

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 529 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Denominator skrev: Det var noen som en gang sa at "det nytter ikke å diskutere med et uvitende menneske" og det kan vel kanskje stemme i dette tilfellet!


Snakk om å skyte seg selv i foten, legger du ut noe i et forum som dette så må du regne med å få svar, både fra folk som er enig, og uenig.

Takler du ikke det så la være legge inn sånne innlegg da, du har jo opptil mange ganger før forfektet synspunktene dine her ang denne hunderasen,
som jeg mener er helt greit er lovregulert.

#29 håvard

håvard

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 925 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Er ikke så int. i dette her, men bor i Oslo, og er litt i parkene om sommeren (nærmeste nabo til Sofienberg parken).
Det er ikke sjelden jeg ser disse bikkjene, og kanskje det som er kjipest er det er ikke sjelden de gjør noe som få andre raser ville ha gjort..

For to uker siden i Sofienberg-parken kom en liten tass av ei bikkje gående, jeg hørte eieren til Amstaffen bare sa "faen" (som om nå var helvete i gang). Amstaffen så og si slukte den andre bikkja, eieren fikk heldigvis ikke panikk. Eieren av Amstaffen kastet seg over bikkja si som om det skulle være en boler på 200 Kg, tok tak rundt halsen og rullet den rundt 2-3 ganger på ryggen. Det gikk heldigvis bra for begge parter, det mest komiske av det hele var at Politiet patruljerte parken og så hele opptrinnet, vet ikke hva som skjedde, men både Amstaffen og eieren ble fortsatt værende i parken.
Denne bikkja skulle ikke bare skremme bort en forbipasserende inntrenger, den skulle ha lunch.. smile.gif
Hadde det vært en Golden Retriever eller no lignende hadde man bare kjefta litt på den og røska litt i halsbåndet. Amstaffen er litt grovere bygget.. det må dere innrømme smile.gif

Problemet er vel det samme som med f.eks. MiniUZI, de er heller ikke farlige, det er eieren som skyter.

Jeg har ihvertfall store betenkeligheter med å stikke hånda bort til ei slik bikkje, og det er jævlig mange av de i Oslo. MEN fine er de, veldig fine!


håvard : BJ42




#30 Sheba

Sheba

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 611 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

er jo noe av det som er poenget i lovforslaget, at hunden er uskyldig dømt.

det er ikke hunden som er farlig, det er eieren...

på samme måte som vi har førerkort og lisenser burde det vært det samme på hund som på mye annet..

kan ikke eieren vise at de er skikket til å ha hund, burde de ikke ha mulighet til å ha hund heller..

ikke bare forby en rase for å bli kvitt ett problem som stammer fra enkelt mennesker..¨

Jeg har selv am-staff og har ikke noe problem med å la den møte andre dyr eller mennesker i noen form.

**** hva skjedde ???

#31 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Jeg har og betenkligheter rundt denne rasen....
Det sies at disse hundene ikke er farligere enn andre hunder, problemet er at hvis skaden så inntreffer så skjer det veldig mye galt .
Golden retiver biter og slipper, ja de siser også at statistikken sier at golden biter mest! men det er jo mange flere golden retriver.
Men når amstaff biter så rister og slipper den ikke før armen eller foten er løs, så da blir bittet farligere enn en goldenretriver.
Har sett mange dokumentarer om amstaff og pittbull hvor skadelige de kan være .

Mvh Frank




Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#32 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Denominator skrev: Det var noen som en gang sa at "det nytter ikke å diskutere med et uvitende menneske" og det kan vel kanskje stemme i dette tilfellet!


Snakk om å skyte seg selv i foten, legger du ut noe i et forum som dette så må du regne med å få svar, både fra folk som er enig, og uenig.

Takler du ikke det så la være legge inn sånne innlegg da, du har jo opptil mange ganger før forfektet synspunktene dine her ang denne hunderasen,
som jeg mener er helt greit er lovregulert.

Opprinnelig postet av roxxx



Jo, jeg vil mene de fleste som uttaler seg negativt om amstaffen ikke kjenner rasen. De kjenner den gjennom media, og gjennom de idiotene dere ser i oslos parker som skal kjekke seg med hunden sin.
Dere har ALDRI opplevd de i f.eks. utstillingsringen, omgitt av hundrevis av andre hunder, dere har ikke opplevd de i familiære sammenhenger, dere har ikke opplevd de i konkuranser osv osv. Dere sitter bare med de bildene dere har fått servert av media osv.
Hundene er det ikke noe feil med, de har som mange andre hunderaser egenskaper som kan utnyttes, men disse egenskapene har jo rottweilern, schæfern, dobermannen, akita inu/tosa og mange andre raser. Men disse rasene, hvor felere av dem har drept mennesker i norge, dem har vi ikke med i det nye raseforbudet i det heletatt.

Så jeg har ikke noe problemer med å fremstille mennesker som er i mot rasen som uvitende!

En annen ting! Jeg ba ikke om deres mening i denne saken, for de som reagerte på at jeg svarte de som var negative. Jeg sa at for de som måtte vise interesse jeg, så kunne de gå inn her : http://www.opprop.no...p?id=raseforbud

#33 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Jeg har og betenkligheter rundt denne rasen....
Det sies at disse hundene ikke er farligere enn andre hunder, problemet er at hvis skaden så inntreffer så skjer det veldig mye galt .
Golden retiver biter og slipper, ja de siser også at statistikken sier at golden biter mest! men det er jo mange flere golden retriver.
Men når amstaff biter så rister og slipper den ikke før armen eller foten er løs, så da blir bittet farligere enn en goldenretriver.
Har sett mange dokumentarer om amstaff og pittbull hvor skadelige de kan være .

Mvh Frank




Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

Opprinnelig postet av fra-norm



Her ser du hvor feil den negative propagandaen til hundebitt.no folka har slått ut. Det finnes ingen hunderase som låser kjeven eller holder fast til arm/bein eller lignende dette av. Men det finnes undersøkelser med beviser på at Border Collie har hardere bitekraft enn pitbull/amstaff! På en undersøkelse med 10 hunderaser, og 300 tester på hver hund kom amstaffen på 6 plass ang. hva bitekraft gjelder.
Da blir det feil å bruke påstander som at "Men når amstaff biter så rister og slipper den ikke før armen eller foten er løs, så da blir bittet farligere enn en goldenretriver." hohoho

#34 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Er ikke så int. i dette her, men bor i Oslo, og er litt i parkene om sommeren (nærmeste nabo til Sofienberg parken).
Det er ikke sjelden jeg ser disse bikkjene, og kanskje det som er kjipest er det er ikke sjelden de gjør noe som få andre raser ville ha gjort..

For to uker siden i Sofienberg-parken kom en liten tass av ei bikkje gående, jeg hørte eieren til Amstaffen bare sa "faen" (som om nå var helvete i gang). Amstaffen så og si slukte den andre bikkja, eieren fikk heldigvis ikke panikk. Eieren av Amstaffen kastet seg over bikkja si som om det skulle være en boler på 200 Kg, tok tak rundt halsen og rullet den rundt 2-3 ganger på ryggen. Det gikk heldigvis bra for begge parter, det mest komiske av det hele var at Politiet patruljerte parken og så hele opptrinnet, vet ikke hva som skjedde, men både Amstaffen og eieren ble fortsatt værende i parken.
Denne bikkja skulle ikke bare skremme bort en forbipasserende inntrenger, den skulle ha lunch.. smile.gif
Hadde det vært en Golden Retriever eller no lignende hadde man bare kjefta litt på den og røska litt i halsbåndet. Amstaffen er litt grovere bygget.. det må dere innrømme smile.gif

Problemet er vel det samme som med f.eks. MiniUZI, de er heller ikke farlige, det er eieren som skyter.

Jeg har ihvertfall store betenkeligheter med å stikke hånda bort til ei slik bikkje, og det er jævlig mange av de i Oslo. MEN fine er de, veldig fine!


håvard : BJ42




Opprinnelig postet av håvard



Mye fri flyt av fantasi her tror jeg. Hørtes jo nesten ut som en middels god actionfilm detta smile.gif

#35 Tom K

Tom K

    Grand offroader

  • Slettet
  • PipPipPipPip
  • 791 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Ikke for å fyre opp men det du sier er, alle som ikke synes det samme som deg er uvitende..........det høres litt dumt ut gjør det ikke ?? vi prøver en ny vri.....Jeg liker øl,alle som ikke liker øl er uvitende...... Ikke bli sinna nå Denominator men folk må få ha sine egne meninger, det var noe med yttringsfrihet og et fritt land osv osv

#36 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Neida, jeg blir ikke sinna, har kjempet denne kampen i noen år nå, så jeg er litt vant med at jeg ikke får frem alt jeg mener over nettet! Jeg sier heller ikke at folk som ikke er enig med meg er generelt uvitende, men jeg sier at de som er negative til rasen, kanskje ikke kan nok om den. For dette er faktisk en suveren rase hos riktige eiere. I riktige eiere, legger jeg alle som ikke er ute etter en kamphund eller en torpedohund. Klar hvis du banker hunden fra den er liten og kamper den mot hunder, så får du en forferdelig hund, men er du snill og god med den, så får du det stikk motsatte. Det eneste du ikke får da er en god vakthund : http://video.google....01860&q=pitbull

#37 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Jeg liker øl,alle som ikke liker øl er uvitende.
Opprinnelig postet av Tom K



Den er jeg ikke helt sikker på at jeg kan motbevise biggrin.gif
mmmm, iskald øl på varm dag, blir nesten ikke bedre enn det laugh.gif

#38 håvard

håvard

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 925 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Kopi av melding:


Mye fri flyt av fantasi her tror jeg. Hørtes jo nesten ut som en middels god actionfilm detta smile.gif

Opprinnelig postet av Denominator



Ehhh, jeg satt vedsidenav og grilla pølser. Politiet grep vel ikke inn uten grunn..

håvard : BJ42




#39 Tom K

Tom K

    Grand offroader

  • Slettet
  • PipPipPipPip
  • 791 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

http://www.boreme.co...l-attack-p1.php

#40 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Er ikke mere enn 3 uker siden at politiet skulle hente ut en amstaff fra hjemmet til en gammel dame, for denne hunden hadde bitt postmannen (offentlig tjeneste mann). denne hunden beit seg fast i armen til politi betjentene og ristet til armen var knekt tverrs av .
jeg vet ikke jeg om det er jeg som er uviten, eller at de lagde den filmen for å provesere amsta/pittbulleiere!!!

Mvh Frank




Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117