Gå til innhold



Foto

Raseforbudet!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
122 replies to this topic

#41 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Kopi av melding:

Kopi av melding:


Mye fri flyt av fantasi her tror jeg. Hørtes jo nesten ut som en middels god actionfilm detta smile.gif

Opprinnelig postet av Denominator



Ehhh, jeg satt vedsidenav og grilla pølser. Politiet grep vel ikke inn uten grunn..

håvard : BJ42




Opprinnelig postet av håvard



Du som sa : Det gikk heldigvis bra for begge parter, det mest komiske av det hele var at Politiet patruljerte parken og så hele opptrinnet, vet ikke hva som skjedde, men både Amstaffen og eieren ble fortsatt værende i parken.

#42 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Er ikke mere enn 3 uker siden at politiet skulle hente ut en amstaff fra hjemmet til en gammel dame, for denne hunden hadde bitt postmannen (offentlig tjeneste mann). denne hunden beit seg fast i armen til politi betjentene og ristet til armen var knekt tverrs av .
jeg vet ikke jeg om det er jeg som er uviten, eller at de lagde den filmen for å provesere amsta/pittbulleiere!!!

Mvh Frank




Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

Opprinnelig postet av fra-norm



Har mindre tro på at dette har skjedd, uten at media hadde vært fyllt opp med info om det. Media lar sjelden en slik sjanse gå i fra seg smile.gif

#43 håvard

håvard

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 925 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:

Kopi av melding:


Mye fri flyt av fantasi her tror jeg. Hørtes jo nesten ut som en middels god actionfilm detta smile.gif

Opprinnelig postet av Denominator



Ehhh, jeg satt vedsidenav og grilla pølser. Politiet grep vel ikke inn uten grunn..

håvard : BJ42




Opprinnelig postet av håvard



Du som sa : Det gikk heldigvis bra for begge parter, det mest komiske av det hele var at Politiet patruljerte parken og så hele opptrinnet, vet ikke hva som skjedde, men både Amstaffen og eieren ble fortsatt værende i parken.


Opprinnelig postet av Denominator



Politiet grep inn, men etter 20 minutter med papirarbeid og hyppig telefonarbeid ble både hundeier og hund værende igjen i parken ja. Er vel ikke mye vits i å diskuere hva som skjedde da jeg satt vedsidenav og ikke du? biggrin.gif

Og med bra så mener jeg at den ene ikke ble spist (fordi eier grep inn) og at eier slapp å få bikkja skutt..

håvard : BJ42




#44 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Så du mener at jeg juger om at jeg så dette på discovery?? Det du må gjøre er å se litt i verden rundt deg , for det er der ting skjer når det ikke skjer inne i huset ditt !!!
Hvis du ser på discovery så ser du at det går animal rescue der hver eneste dag. bare følg med litt der så skal du se at det er ikke bare rosenrødt og eksemplarisk rundt rasen din.
Det at rasen kan være lett påvirkelig av dårlige eiere er veldig synd for det er en kul hund å se på.

Mvh Frank




Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#45 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Kopi av melding:
http://www.boreme.co...l-attack-p1.php

Opprinnelig postet av Tom K



jojo, jeg sier ikke at slike ting ikke kan skje. Men jeg har blitt bitt på akkurat samme måten av en Golden retriver når jeg var yngre, bare fordi jeg kom litt for nærme godbiten den lå og koste seg med. Så det er ikke noe fenomen som er forbeholdt bare for amstaffen.

Sjekk denne : http://www.fotoknuds...OrtFUoYLw7d.jpg

Pitbull kommer på 4. plass og da inneholder den kategorien alle hunderasene du ser listet opp op høyre siden. Så amstaffen er langt fra den rasen som fortjener å bli forbud. Men det er vel kanskje litt vanskelig for de svake motstanderne å gå etter politiets egne tjenestehunder smile.gif

#46 Tom K

Tom K

    Grand offroader

  • Slettet
  • PipPipPipPip
  • 791 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Det er denne du tenker på Norm


#47 Tom K

Tom K

    Grand offroader

  • Slettet
  • PipPipPipPip
  • 791 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Var akkurat innom en Amerikansk side og det står at Pit/ Amstaff biter ikke oftere en andre hunder.........men når de biter så blir skadene MYE mer omfattende.

#48 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Så du mener at jeg juger om at jeg så dette på discovery?? Det du må gjøre er å se litt i verden rundt deg , for det er der ting skjer når det ikke skjer inne i huset ditt !!!
Hvis du ser på discovery så ser du at det går animal rescue der hver eneste dag. bare følg med litt der så skal du se at det er ikke bare rosenrødt og eksemplarisk rundt rasen din.
Det at rasen kan være lett påvirkelig av dårlige eiere er veldig synd for det er en kul hund å se på.

Mvh Frank




Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

Opprinnelig postet av fra-norm



Da må du ikke skrive som om at du har noen inside info rundt dette da vettu. Da må du skrive at du så dette på tv og ikke som at du var vitne til det selv.
Det du må gjøre er å opplyse om slike ting, for det er ikke alle som sitter ved tv'n dagen lang!
Nei jeg så ikke dette. Men det er heller ikke noe hemmelighet at problemet rundet eierne er større i usa enn i norge.
Det finnes veldig mye vonde mennesker i forstadene i usa, som bruker hundene sine til ting de ikke burde.

#49 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Ja der var den. å den er ikke laget for å irritere amstaff og pittbull eiere. Dette viser at det kan være en utrolig uforutsigbar rase.
Men jeg er også enig med at hans rase kan også være en svært god fam. hund. men jeg tror ikke jeg ville stolt på den i forbindelse med unger.

Mvh Frank




Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#50 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Det er denne du tenker på Norm


Opprinnelig postet av Tom K



Hvis det er denne han sikter til, så ser du jo på dama som eier hunden at hun aldri skulle hatt hund. Hun har jo null kontroll på hunden sin, og i dette tilfellet hadde det ikke spilt noen rolle hva slags hund hun skulle hatt. En hund trenger trening, positive opplevelser, en fast hånd og en kjærlig hånd. Den skal ikke stå i bakgården dag ut og dag inn som sikkert denne hunden gjør!
Dessuten er vel ikke akkurat denne filmen 3 uker gammel, den har vel ligget på Ogrish i 10 år.

#51 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

jeg vet ikke med deg , men jeg bruker i hvertfall nyheter å andre dokumentar kanaler til å høre om verden rundt meg.
jeg tror verden er litt større enn gjerdet rundt tomta mi.
Jeg skreiv jo at jeg så dette på tv.

Mvh Frank




Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#52 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Kopi av melding:
jeg vet ikke med deg , men jeg bruker i hvertfall nyheter å andre dokumentar kanaler til å høre om verden rundt meg.
jeg tror verden er litt større enn gjerdet rundt tomta mi.
Jeg skreiv jo at jeg så dette på tv.

Mvh Frank




Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

Opprinnelig postet av fra-norm



Du skrev : "Er ikke mere enn 3 uker siden at politiet skulle hente ut en amstaff fra hjemmet til en gammel dame, for denne hunden hadde bitt postmannen (offentlig tjeneste mann). denne hunden beit seg fast i armen til politi betjentene og ristet til armen var knekt tverrs av .
jeg vet ikke jeg om det er jeg som er uviten, eller at de lagde den filmen for å provesere amsta/pittbulleiere!!!"

Hvilken film du henviser til sa du ikke noe om. Slik det står skrevet tolket jeg det dit at du peket på en film lengre opp i tråden.

#53 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

det finnes flere slike på discovery.

Mvh Frank




Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#54 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

men jeg forstår at det nytter ikke å diskutere med noen som liker sin egen hund, men jeg mener at så lenge norge har inført forbud for rasen , så er det av en grunn de har gjort det.
Jeg er også enig med deg om at det er flere raser som skulle vært forbudt eller at eier skulle blitt utdannet for å ha div. raser som kan vise seg å være svært ødeleggende.


Mvh Frank




Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#55 Tom K

Tom K

    Grand offroader

  • Slettet
  • PipPipPipPip
  • 791 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Husker det sto et lite styke i VG for noen år siden, MANN BET HUND, en amerikansk postmann hadde blitt bitt av samme hund flere ganger og til slutt ble han lei, en morgen hoppet han på hunden Å BET....... hunden døde senere av infeksjon i såret, he he kanskje vi skal forby postmenn?

#56 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Kopi av melding:
men jeg sier at de som er negative til rasen, kanskje ikke kan nok om den. For dette er faktisk en suveren rase hos riktige eiere.
Opprinnelig postet av Denominator



vi som er negative( eller vi som SKJØNNER hvorfor rasene blir og er forbudte) er kanksje ikke så uvitende som du tror.. JEG mener de som skaffer seg slike hunder og tror de er snille hele tiden med riktige eiere er veldig uvitende.

orker ikke engasjere meg så mye men når du skriver at det er en suveren rase hos riktige eiere så vet du jaggu utrolig lite om denne rasen.

grunner som gjør at de er ulovlige er ikke funnet opp for morro skyld, de er realistiske.

-----------------------------------------------

Ja til plastflasker

#57 roxxx

roxxx

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 529 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Denominator skrev: En annen ting! Jeg ba ikke om deres mening i denne saken, for de som reagerte på at jeg svarte de som var negative. Jeg sa at for de som måtte vise interesse jeg, så kunne de gå inn her : http://www.opprop.no...p?id=raseforbud


Synd for deg, så lenge du diller med disse meningene din her på forumet er ikke du unntatt noe som helst form for meningsensretting. Er noen uenige her så sier vi det, da får du heller finne deg et annet forum hvis du bare vil at noen skal stryke deg oppetter pelsen.

#58 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Forferdelig hunder gitt :









#59 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Denominator skrev: En annen ting! Jeg ba ikke om deres mening i denne saken, for de som reagerte på at jeg svarte de som var negative. Jeg sa at for de som måtte vise interesse jeg, så kunne de gå inn her : http://www.opprop.no...p?id=raseforbud


Synd for deg, så lenge du diller med disse meningene din her på forumet er ikke du unntatt noe som helst form for meningsensretting. Er noen uenige her så sier vi det, da får du heller finne deg et annet forum hvis du bare vil at noen skal stryke deg oppetter pelsen.

Opprinnelig postet av roxxx



Tar med et svar til både deg og EvoMan i denne jeg.
Jeg er ikke ute etter noen som skal stryke meg med pelsen, men jeg er ute etter folk som vet hva de snakker om.
Som evoman skriver da, så er han blant de som skjønner hvorfor disse er forbudt. Men har han lest høringsutkastet som beskriver hvorfor disse hundene er forbudt?
Grunnen til at disse hundene er forbudt er at de ligner alt for mye på den amerikanse pitbullen i utseende, og de vill blitt en for stor jobb for politiet å læres opp til å skille mellom disse rasene.
Dette er hovedargumentet for lovgivningen smile.gif
Så så utrolig bakgrunnsinfo for å forstå forbudet hadde han altså ikke!

#60 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 01 August 2006 - 23:00

Unge løver er også rolige når de sover men de eter mye når de er ute å løper etter bytte!!!! spøk!!
Som jeg sa så kan du være heldig med dine hunder. Men det skjer for mye rundt disse hundene ute i verden som ejg mener ikke kunn kan skyldes på eier.

Mvh Frank




Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117