Gå til innhold



Foto

Jeep Grand Cherokee 3.1 TD


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 Noko tå det råaste

Noko tå det råaste

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Innlegg:

Posted 08 August 2006 - 23:00

Heisann

Her er noen spørsmål til dere Jeep guruer...

Jeg vurderer å kjøpe en Jeep Grand Cherokee 3.1 TD, 1999 modell med km.stand: 257000

Er det noen spesielle svakheter på denne modellen som bør sjekkes ved så høy km.stand?

Jeg mener å ha lest at bakakselen er dårlig på disse?
Hva med motor og drivverk?

#2 sivrt

sivrt

    Pirat moderator

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1350 Innlegg:

Posted 08 August 2006 - 23:00

Bakakselen er en Dana 44A, har aldri hørt denne er spesielt dårlig. Av egen erfaring ville jeg sjekket reimhjulet og reima, de koster litt å bytte hvis de er dårlige. Du kan ta en titt på min garasje på Bilbyging.no hvis du vil, ligger noe info der om min WJ.


Lykke til med kjøp!

Morten.
`00 Jeep Grand Cherokee 3.1TD Limited
2" fjørløft.
Min garasje på Bilbygging.no
http://www.bilbyggin...topic.php?t=142

#3 Thomas H

Thomas H

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 198 Innlegg:

Posted 08 August 2006 - 23:00

Ettersom du vurderer denne som har så høy km-stand, regner jeg med at du får den veldig billig? Dem er jo ikke akkurat svindyre de som har gått halvparten av den...

Jeg skal være veldig forsiktig med mine uttalelser om denne motoren spesifikt, men det er ofte et tegn når en motor ikke blir produsert mer enn et par år....

Thomas
99 WJ V8

#4 icenose

icenose

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 48 Innlegg:

Posted 09 August 2006 - 23:00

Kopi av melding:

Jeg skal være veldig forsiktig med mine uttalelser om denne motoren spesifikt, men det er ofte et tegn når en motor ikke blir produsert mer enn et par år....

Thomas
99 WJ V8

Opprinnelig postet av Thomas H



Nja... dette er jo 2.5 literen 425 OHV(som står i Cherokee) med en ekstra sylinder - 531 OHV, så den har jo vært i produksjon endel år - og grunnen til at dem gikk over til 2.7MB ? tja, Chrysler kjøpte jo MB også - i tillegg til VM Motori.... passet kanskje bedre til bilen?

Crackers Gromit!!!! - we've forgotten the Crackers!!

#5 Noko tå det råaste

Noko tå det råaste

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Innlegg:

Posted 13 August 2006 - 23:00

Er det ikke noe mer som bør sjekkes på denne modellen?

Hva med fordelerkasse og automatkasse?

Hvordan er denne motoren i forhold til den gamle 2.5 literen?

#6 torfinn

torfinn

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2061 Innlegg:

Posted 14 August 2006 - 23:00

Senere motorvalg i WJ har nok mer med fusjonen DB og chrysler enn det har med VM motori. Det har jo vært endel småtteri med disse motorene (4 sylindrede) som har vært brukt i både XJ og Chrysler voyager. Bøyde ventilstenger blant annet. Det er jo litt høy km på denne bilen. Men på den annen side har den jo vært langkjørt. Jeg ville vel lagt litt vekt på servicehistorikk og ikke minst ta en naf test.
Da får du også vurdert prisen.

Er viftereima dyr? Høres merkelig ut?

mvh
Torfinn

#7 sivrt

sivrt

    Pirat moderator

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1350 Innlegg:

Posted 14 August 2006 - 23:00

Reim og strammehjul ligger på ca 5000,- hos forhandler. Det er en sånn reim som går til alle hjul, tror det er 9 hjul den går innom.

Morten.
`00 Jeep Grand Cherokee 3.1TD Limited
2" fjørløft.
Min garasje på Bilbygging.no
http://www.bilbyggin...topic.php?t=142