Gå til innhold



Foto

***** Krisehjelp *****


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
443 replies to this topic

#21 93ZJ

93ZJ

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1152 Innlegg:

Posted 10 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:

4) Har ikke snakket med kontakten din, men jeg tror helt sikkert at verkstedet/Kjelstrup ikke sender bilen min bort på sin regning - da de ikke er pålagt å gjøre dette.

Opprinnelig postet av jma


Denne personen "er i systemet". Netopp derfor kan det være mindre flaut for ditt verksted å kontakte han. Det blir liksom i familien.

May the force be with you.

OME + ALU-BB (3" tot), 31" GY AT/R, JKS QD, SKIDS, RUSTY'S TOWHOOKS

#22 93ZJ

93ZJ

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1152 Innlegg:

Posted 10 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Det negative er at timeprisen er skyhøye 700,-

Dead Indian
www.2050x.com

Opprinnelig postet av jma


Tja, tar de så mye mindre på det verkstedet du har Jeepen på nå da?

May the force be with you.

OME + ALU-BB (3" tot), 31" GY AT/R, JKS QD, SKIDS, RUSTY'S TOWHOOKS

#23 93ZJ

93ZJ

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1152 Innlegg:

Posted 10 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:
[quote]
3) Sorry, jeg fikk ikke helt med meg hvor jeg kunne bestille FSM? (Det blir til tider mye å holde seg oppdatert på).
Opprinnelig postet av jma



Jeg påstår at du kan prøve her;

Factory Service Manual.
Kan muligens skaffes gjennom forhandler, eller her: www.techauthority.daimlerchrysler.com

Ihht dette svaret på Ju skal den være dekkende.

The FSM will be the same manual that the dealer has, and what they should go by while troubleshooting. So, if you have that, you should be able to do what the dealer is doing.

I would also suggest buying a obII scan tool. Especially one that has a capture function. It is great for finding intermittant problems.

OME + ALU-BB (3" tot), 31" GY AT/R, JKS QD, SKIDS, RUSTY'S TOWHOOKS

#24 Catosen

Catosen

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1281 Innlegg:

Posted 15 November 2003 - 00:00

Hmmm, lurer på om verkstedregninga til jma har tatt knekken på han har jo ikke hørt mere fra han stakkar



cato

#25 93ZJ

93ZJ

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1152 Innlegg:

Posted 10 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:

3) Sorry, jeg fikk ikke helt med meg hvor jeg kunne bestille FSM? (Det blir til tider mye å holde seg oppdatert på).
Opprinnelig postet av jma



TJA påstår at du kan prøve her;

Nå har jeg funnet email adressen. Prøv å maile/ringe Bjørn vidar Eriksen
på USMøller/Bertil O. Sten på: bjorn.vidar.eriksen@cjd.no/ bjorn.vidar.eriksen@moller.no Tlf 22882900. forklar dem problemet. Du kan også spørre Jan Jedemoe på delesiden om du kan få kjøpe en rep håndbok på cd rom, disse finnes til de fleste modeller fra 97 og opp

Grand Cherokee lim

OME + ALU-BB (3" tot), 31" GY AT/R, JKS QD, SKIDS, RUSTY'S TOWHOOKS

#26 jma

jma

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1227 Innlegg:

Posted 10 March 2004 - 00:00

Ja, da var den telefonen tatt..
Jeg tror, uten å føle meg altfor sikker, at Simco kan fikse dette. Det hørtes ihvertfall ut som om de hadde usansynelig god greie på bil-elektronikk. De kan selvfølgelig ikke si hva problemet med bilen min er uten å se på den, men de sa at de som regel alltid fant ut av feilen i løpet av en time eller to.
Betryggende er det jo også at de kan reparere elektroniske komponenter som har tatt kvelden.

Det negative er at timeprisen er skyhøye 700,- og at de holder til i Greåker! (Men fikser de det så er det jo uansett verdt det).

Dead Indian
www.2050x.com

#27 jma

jma

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1227 Innlegg:

Posted 10 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:
JMA!!!
Vent litt, før du prater deg ned i en psykose.
1) Har du vært i kontakt med Paulsen?
2) Har du snakket med teknisk sjef BOS?
3) Har du bestilt FSM?
4) Har du snakket med personen jeg PM'et deg om?


Du har vel rett...det er bare hjernen som slår krøll, og jeg har begynt å få 4x4 abstinenser.

1) Paulsen/HPU har flyttet til Sørlandet, så de ble litt uaktuelle. Men han jeg pratet med var veldig hyggelig og tipset om et firma i Sarpsborg som han anbefalte på det sterkeste. De drev med sånne ting daglig.
2) Har ikke snakket med teknisk sjef hos BOS, men har sendt et brev til dem hvor jeg forklarer hele greia.
3) Sorry, jeg fikk ikke helt med meg hvor jeg kunne bestille FSM? (Det blir til tider mye å holde seg oppdatert på).
4) Har ikke snakket med kontakten din, men jeg tror helt sikkert at verkstedet/Kjelstrup ikke sender bilen min bort på sin regning - da de ikke er pålagt å gjøre dette.

Så nå ringer jeg kontakten til Paulsen.., som forøvrig er Simco AS http://www.simco.no

Kommer tilbake med mer når jeg har pratet med dem.

Dead Indian
www.2050x.com

#28 jma

jma

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1227 Innlegg:

Posted 10 March 2004 - 00:00

Nå har`n fått svar! Og: jeg føyer meg ikke!! (Blir nesten litt spennende å høre om det kommer et konstruktivt svar).

Og nå er jeg sjukere enn noen gang...var en tur ute i garasjen sad.gif Der ligger jo alt stasjet til bilen, Rubicon kitet + sjakler, ny vinsj, ny fanger....argh, argh!!!! Jeg er sint! Skulle holdt meg inne forran tv`en.

Dead Indian
www.2050x.com

#29 93ZJ

93ZJ

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1152 Innlegg:

Posted 10 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Det skjer internt i hjernen og er ikke lett å gjøre noe med.

Opprinnelig postet av lulle


Fint med innspill Lulle, det trenger JMA. Du har nok rett i at det skjer internt i hjenen. Men, den sender jo signaler til tenning og injectorer om at ting er OK også. Da må man finne disse signalene og tvinge de høyt eller lavt slik at alt "ser" OK ut.

May the force be with you!

OME + ALU-BB (3" tot), 31" GY AT/R, JKS QD, SKIDS, RUSTY'S TOWHOOKS

#30 jma

jma

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1227 Innlegg:

Posted 10 December 2003 - 00:00

F**N!
Nå må jeg vel begynne å hjelpe verkstedet! Dama har snart ikke mere fødselspermisjon igjen, og skal begynne å jobbe. Og da MÅ vi ha to biler.

Gutta på verkstedet har fått hjelp fra importøren, men de er så inni helv...e treige.
Ståa er nå: computeren har ingen strøm! Dette gir også startsperra koder på. Det importøren hadde på hjertet var at det var dårlig jording et eller annet sted fra computeren (et lignende tilfelle var nevnt på en lik modell av samme årgang).
Spørsmålet til dere er: finnes det overhodet noen måte å finne ut hvilke ledninger som er jord - og hvor de er festet?

Hvis ikke detta orner seg snart, så river jeg ut hele motoren og all elektronikk og hiver inn en Toyota motor istedet...

Dead Indian

#31 lulle

lulle

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 199 Innlegg:

Posted 10 March 2004 - 00:00

Dersom det er samme sperra på din 98 som den 99 v8 jeg dreiv med er det ikke bare bare å koble rundt den.Det er ikke noe problem å gi bpompe og coil støm.Det er bare å jumpe et rele.probleme er at han pgså kutter styresignale til tenning og injectorer.Det skjer internt i hjernen og er ikke lett å gjøre noe med.Tror jeg har nevnt det før men mopers egen scanner har en funksjon for å delete sparra.Gjorde det på min 99 og den har gått siden.Det er rart dersom verkstedet ikke har prøvd det.Har dem brukt scanner i det heletat?

#32 jma

jma

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1227 Innlegg:

Posted 10 December 2003 - 00:00

...og jeg som har kjøpt ny vinsj og hi-lift til bilen og alle greier

Dead Indian

#33 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 11 December 2003 - 00:00

Sitat:


....eller en 6,2 diesel.....?????





No no no 6,5 propell diesel selvfølgelig..

Tron Rui 91846960
NO GUTZ NO GLORY !!!


http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=

#34 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 10 December 2003 - 00:00

"Alle" koblingsskjemaer har pinout-diagram over pluggen til computer etc.

#35 BP

BP

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 11 December 2003 - 00:00

Dersom Møller fortsatt ikke har løst problemet kan du prøve en tlf til Tore på Skytta Bil, 67 06 11 75.

#36 93ZJ

93ZJ

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1152 Innlegg:

Posted 11 December 2003 - 00:00

Eller Paulsen, tror jeg. Han skal bo i området Kirkerud (Bærum) og drive et eget firma. Reparerer "Black boxes" og holder kurs for verksteder. Mannen er visstnok guru erklært.

OME + ALU-BB (3" tot), 31" GY AT/R, JKS QD, SKIDS, RUSTY'S TOWHOOKS

#37 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 11 December 2003 - 00:00

Sitat:

Hvis ikke detta orner seg snart, så river jeg ut hele motoren og all elektronikk og hiver inn en Toyota motor istedet...



....eller en 6,2 diesel.....?????

Sorry, JMA, kunne ikke dy meg!!!
Føler med deg, så hvis du trenger en skulder å gråte på, så....

Kan ikke hjelpe deg, da jeg kun har erfaring med overnevnte motor.(snevert, men sant!!)
Prøvde å hjelpe mutter'n for en uke siden med hennes Mitshubishi Lancer. Fant tilslutt ut at det var elektonikken til innsprøytinga, bilen ble sendt til Motor Forum, og de sendte denne "hjernen" til reperasjon da ny kostet 12.000. Reperasjonen kom på 6500.

Min konklusjon: biler som "tenker" selv, "sucks"......

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink !!!!!

#38 93ZJ

93ZJ

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1152 Innlegg:

Posted 10 March 2004 - 00:00

JMA!!!
Vent litt, før du prater deg ned i en psykose.
1) Har du vært i kontakt med Paulsen?
2) Har du snakket med teknisk sjef BOS?
3) Har du bestilt FSM?
4) Har du snakket med personen jeg PM'et deg om?

Du snakker om å ikke finne feilen. Dette er ikke rakett teknologi. Det er noen signaler som kommer fra her og skal dit. Hvis det ikke kommer frem, blir det ikke sendt, blir sendt med feil verdi eller blir borte underveis.
Kompisen min påstår at du kan feike at alarmen funker når du vet hvilke pinner hvor som skal ha vilket signal, når det virker. For å vite dette må du ha FSM'en. Den er god å ha uansett og prisen er ca. 60 USD, en bagatell i denne sammenhengen.

May the force be with you!

OME + ALU-BB (3" tot), 31" GY AT/R, JKS QD, SKIDS, RUSTY'S TOWHOOKS

#39 jma

jma

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1227 Innlegg:

Posted 10 November 2003 - 00:00

Håper mitt lokale verksted klarer å finne ut av problemet.
Men generelt så virker det som om mange mekanikere hos Jeep/Chrysler har generelt dårlige kunnskaper om bilene de skal skru på.
Har pratet med flere på forskjellige verksteder, og alle virker stort sett usikre og har lite peiling på alt utover normale servicer.
Kanskje ikke så rart...når en av dem klarte å si at 90% av alle bilene de fikk inn som ikke startet, manglet bensin.
Men da kan de ihvertfall det da, fylle bensin altså...

1998 Cherokee Sport 2.5
31x10,5 Terra Trac
ProComp Spacere og Add-a-leaf = altfor lite!

#40 Catosen

Catosen

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1281 Innlegg:

Posted 10 March 2004 - 00:00

Kanskje neste skritt er å ta kontakt med en profesjonell Biltyv wtf.gif wtf.gif
Kan jo ikke ha dårligere peiling enn verkstedet ditt JMA....



cato