
Regel diskusjon #5 Klasser!
#1
Posted 22 August 2006 - 23:00
Sånn det er i dag (pr NC#4), er det i LightTruck bare 3 norske biler som har deltatt. Har klassen livets rett? eller skal klassen legges død?
Hva med å bruke sorte piler til promod ( som i ET ) og dermed få skilt løypene for mod og promod!
Dette har vært pratet litt om tidligere, og jeg håper det kan komme i gang en saklig diskusjon om emnet.
Bjornar@henriksen.cc
www.henriksen.cc
#2
Posted 22 August 2006 - 23:00
Når det gjelder pilene i Promod og modified så gjøres dette i norge fordi ikke promod banene skal bli for ille.. dette vil favorisere de værste bilene i en klasse der oppbygging er veldig fritt..
Dette er grunnen til at det har vært sånn som det har vært
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#3
Posted 22 August 2006 - 23:00

Team Håland
Bare med på kjøtt og flesk
Offroaders Hordaland
Medlem nr:3 Kvinnherad Offroad Club
#4
Posted 22 August 2006 - 23:00
En annen ting er vell banene som blir lagd og som stortsett er i trangeste laget...
Og jeg tør å påstå at "løype stikkerene" ikke alltid tenker sikkerhet for di store bilene når løypene blir lagd..
Har friskt i minne Røed i fjor da den grønne K5'n fra teamet ble mos og det var vell egentlig en blandig av dyktighet og flaks at ikke K5'n til Lørenskogen ble mos i samme seksjon....
Den seksjonen hadde jeg aldri kjørt med sugga hadde jeg stilt med den...
Kall meg gjerne feig men lysten på å vrake sugga på seksjoner som er beregnet på en Suki, det gidder jeg ikke....
#5
Posted 23 August 2006 - 23:00
Elementer innen sporten har lenge prøvd å få denne klassen bort, og nå skal de endelig lykkes.
BEKLAGER at jeg ikke har kjørt siden sesongslutt i fjor da jeg ødela det meste i sinnsyke løyper.
BEKLAGER at jeg har prioritert garasjen min som brandt ned i fjor høst.
BEKLAGER at jeg har prioritert husbygging og oppussing av en slitt bygningsmasse på gården min.
BEKLAGER at jeg har prioritert familie denne sesongen.
INGEN skulle hogge hodet av PROTO da de i flere sesonger bare hadde 3 biler.........
Men LT/Spesial har vært hoggestabbe mer enn i ett år.
Hva er det med denne klassen som man ikke liker ?
Skaper det problemer for løypeleggere ?
Vi sa fra oss 5m regelen ifjor for å lette jobben til løpeleggerne.
Så takken for å føye seg skal være utelukkelse fra NC......!
Javel ja.......TAKK!!!!!!
og TAKK FOR MEG !
Mvh. Sheriffen
member of DORK
NY GARASJE
Gammel Garasje
BILDER
RIGS
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink...
#6
Posted 23 August 2006 - 23:00
http://www.jyskoffroad.dk/
http://dorkoffroad.no/phpBB2/index.php
#7
Posted 23 August 2006 - 23:00
isteden for åsutre kan dere kanskje være mere kreative... bare en ide;)

Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#8
Posted 23 August 2006 - 23:00
Kopi av melding:
isteden for åsutre kan dere kanskje være mere kreative...
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
Opprinnelig postet av Tommy
Du Tommy, mener du virkelig det du skriver her????
Har sheriffen og jeg klagd/sutret ofte eller siden denne kommentaren kommer eller er det faktisk første gangen vi åpner kjeften om regelemang osv i LT?????
#9
Posted 23 August 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
isteden for åsutre kan dere kanskje være mere kreative...
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
Opprinnelig postet av Tommy
Du Tommy, mener du virkelig det du skriver her????
Har sheriffen og jeg klagd/sutret ofte eller siden denne kommentaren kommer eller er det faktisk første gangen vi åpner kjeften om regelemang osv i LT?????
Opprinnelig postet av Mad Max
Ikke ta nå alt så personlig da......
Mitt poeng er at ikke noe er avgjort...
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#10
Posted 23 August 2006 - 23:00
Dette er ikke sutring - jeg er bare blitt forbanna!!!!!!
Samme dag som jeg annonserer tilbakekomst i biltrail til neste år (her:http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=37012&whichpage=15) blir det sagt at vi mister NC.
Tilfeldigheter ....... OK

Jeg vil påstå at jeg til daglig er ganske kreativ.
Men når man får en på trynet, tar overlevelsesinstinktet overhånd og man mister desverre perspektivet.
Hjelp meg gjerne på vei med krative forslag - de mottas med takk

Mvh. Sheriffen
member of DORK
NY GARASJE
Gammel Garasje
BILDER
RIGS
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink...
#11
Posted 23 August 2006 - 23:00
fortell meg hvordan vi kan forandre på dette???
Dere må ihvertfall ikke komme trekkende med at folk "endelig" har fått viljen sin og fått lagt ned Light Truck..
Om du ser på listen over så regner jeg med at de fleste skjønner at dette spørsmålet kommer opp...
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#12
Posted 23 August 2006 - 23:00
De burde vel å få en sjanse til neste år og vise at de virkelig ønsker å beholde klassen.
Dersom det er deltagerantallet som er grunnen, bør det vel også vurderes de andre klassene. Det er bare pro-mod som har ett verdig startfelt.
Vi trenger de store bilene, ta vare på de som vil kjøre.
Gard Hansen
#13
Posted 23 August 2006 - 23:00
Det er ikke så mye som skal til for å bygge om en LT bil til en bra PM bil hvis man ønsker det!
Og det håper jeg inderlig at dere gjør!!

Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Bent There....Broke That!
http://www.limeauto.dk/catalog/
SPONSORS WANTED!
#14
Posted 23 August 2006 - 23:00
Da vi leste at The american pride var klar for neste sesong, ja så gledet vi oss til å ta fatt på nok et reisespekket konkurranseår.
da er det vel ikke så rart at man blir skuffet og ganske så frustrert når der plutselig snakkes om nedleggelse av klassen.
Håper inderlig at vår lille "protest" gjør sitt til at klassen består.
Team Håland
Bare med på kjøtt og flesk
Offroaders Hordaland
Medlem nr:3 Kvinnherad Offroad Club
#15
Posted 23 August 2006 - 23:00


........Har en her jeg;)

Kopi av melding:
The Hålands fra Bergen så dette komme og ønsket å kjøpe Promod karosseriet til Kim, men det var allerede solgt.
Det er ikke så mye som skal til for å bygge om en LT bil til en bra PM bil hvis man ønsker det!
Og det håper jeg inderlig at dere gjør!!![]()
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Bent There....Broke That!
http://www.limeauto.dk/catalog/
SPONSORS WANTED!
Opprinnelig postet av Pål
TEAM HÅLAND
DET ER ALLTID EN VEI NED
HVIS DU KOMMER OPP
http://www.offroadershordaland.net/
http://www.kvinnhera...dclub.piczo.com
#16
Posted 23 August 2006 - 23:00
Men forstår også at det er en klasse som er vanskelig å beholde med så liten oppslutning.

#17
Posted 23 August 2006 - 23:00
Viktigeste med alt må vel være å få mere rekrutering og da er det vel å skyte seg litt i foten med å ta vekk en klasse som ikke trenger et voldsomt spesial bygg??
Ut på tur aldri sur.
Offroaders Hordaland
Støttemedlem Kvinnherad Offroadklubb
Suzuki 413 Hardtop
Jeep Grand Cheroke
#18
Posted 24 August 2006 - 23:00
Kopi av melding:
http://www.bilsport....NCup_kl3_06.htm
fortell meg hvordan vi kan forandre på dette???
Dere må ihvertfall ikke komme trekkende med at folk "endelig" har fått viljen sin og fått lagt ned Light Truck..
Om du ser på listen over så regner jeg med at de fleste skjønner at dette spørsmålet kommer opp...
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
Opprinnelig postet av Tommy
Prater du med spaltet tunge Tommy???
Er det du som er forkjemper for å få lagt ned klassen???
Ut i fra den start listen du refererer til så ser jeg 4 norske startende og er ikke det 1 mer enn det var i proto gjennom flere sesonger????
#19
Posted 24 August 2006 - 23:00
Når det gjelder klassens eksistens så avhenger det selvsagt at flere satser på hele cupen, at det snakkes om at klassen skal legges ned er ike noen ny diskusjon, den har vært der bestandig, klasen har aldri vært spesielt populær desverre..
Jeg gikk i 2002 inn for å innføre klassen som en prøveklasse i Eurotrial, dette fikk vi under tvil forlenget til 2003... da stilte det 1 svenske og 1 Italiener.. det var spikern i Eurotrial kista..
Etter dette gikk jeg i bresjen for å innføre Promodified klassen.. som er blitt en suksess.
Alle må vel innrømme at det ikke er noen vits å opprettholde en konkurranse det det i praksis ikke er noen konkurranse.
I LT holder det i år å stille i alle løp for å vinne sammenlagt, mulig det holder med å stille i 3 av 6 konkurranser for å vinne NC..
I andre klasser kan det også være lite deltagere, men for det første er alle andre klasser internasjonale samt at de som er der satser mere på cupen sammenlagt...
Om klassen skulle miste sin NC status, kan det fortsatt være at den kjøres paralelt med NC og at NBF gir klassen sjanse til å vise seg status verdig..
Er det da noen av LT folket som tar den utfordringen??
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#20
Posted 24 August 2006 - 23:00