
Regel diskusjon #5 Klasser!
Started by
BH
, Aug 22 2006 23:00
33 replies to this topic
#21
Posted 24 August 2006 - 23:00
Jeg må si en ting til.. siden noen har lit tungt for det...
Klassen er ikke nedlagt, det har heller aldri vært noe snakk om å legge ned klassen
Det som diskuteres her er om vi skal ha 5 klasser med NC status til neste år...
Om ikke LT får NC status er jo ikke klassen nedlagt...
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
Klassen er ikke nedlagt, det har heller aldri vært noe snakk om å legge ned klassen
Det som diskuteres her er om vi skal ha 5 klasser med NC status til neste år...
Om ikke LT får NC status er jo ikke klassen nedlagt...
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#22
Posted 24 August 2006 - 23:00
Nei der har du rett.
Arrangørene står fritt til å ha med klassen i NC, men uten status. OG, dette gjelder NC.
http://www.jyskoffroad.dk/
http://dorkoffroad.no/phpBB2/index.php
Arrangørene står fritt til å ha med klassen i NC, men uten status. OG, dette gjelder NC.
http://www.jyskoffroad.dk/
http://dorkoffroad.no/phpBB2/index.php
#23
Posted 24 August 2006 - 23:00
JAVEL Tommy så har vi tungt for det.............
MEN for oss som ikke har spons i hue og ræva så er det vell passe lite interessant og bruke mellom 5 og 10 tusen kroner på hver cup runde for å kjøre i en klasse som ikke har NC status.....
Og før du spør om hva som koster så kan jeg fortelle deg at vi (sheriff og meg) må leie 1 en lastebil med plass til 2 biler og dette er ikke billig.
Diesel + leie....
Sånn er senarioet for oss med store biler som ikke kan kjøres på en bilhenger...
MEN for oss som ikke har spons i hue og ræva så er det vell passe lite interessant og bruke mellom 5 og 10 tusen kroner på hver cup runde for å kjøre i en klasse som ikke har NC status.....
Og før du spør om hva som koster så kan jeg fortelle deg at vi (sheriff og meg) må leie 1 en lastebil med plass til 2 biler og dette er ikke billig.
Diesel + leie....
Sånn er senarioet for oss med store biler som ikke kan kjøres på en bilhenger...
#24
Posted 24 August 2006 - 23:00
Håper mange kaster seg med i denne diskusjonen, jeg har sagt det siste jeg har tenkt å si her (tror jeg)
Det er til syvende og sist ferdigehetseksjonen i NBF som skal bestemme hvem som få NC status, uansett hva viss antyder vil jeg selvsagt legge fram forslag om at alle eksisternde klasse får NC status.
Ha en fortsatt livlig diskusjon...
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
Det er til syvende og sist ferdigehetseksjonen i NBF som skal bestemme hvem som få NC status, uansett hva viss antyder vil jeg selvsagt legge fram forslag om at alle eksisternde klasse får NC status.
Ha en fortsatt livlig diskusjon...
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#25
Posted 24 August 2006 - 23:00
Kopi av melding:
poenget er ikke å fjerne klassen bare så det er sagt, men det er vanskelig å beholde NC status sålenge man ikke har noe reel cup, i andre klasser selv med liten oppsluttning så har man kamp om seieren totalt, dette har man ikke i LT.... Opprinnelig postet av Tommy
Til info:
I 2004 sesongen kjempet Tom Arentz-Grastveit med sin Unimog og jeg med min "Taliban Hunter" om seieren hele sesongen.
Dette ble ikke avgjort før siste runde på Rudskogen.
Mvh. Sheriffen
member of DORK
NY GARASJE
Gammel Garasje
BILDER
RIGS
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink...
#26
Posted 27 August 2006 - 23:00
Hadde det bare gått an å få godkjent litt ombygging og løypene hadde vært så en var rimelig sikker på å kunne kjøre hjem igjen etter stevnet, da burde Ligt Truck/ Spesial vært den største klassen.
Severin.
Tidligere Cj7
Nå Cj5 og XJ.

Severin.
Tidligere Cj7
Nå Cj5 og XJ.
#27
Posted 27 August 2006 - 23:00
lite spørsmål fra en som er fullstendig uvitende: er det noen form for rekruttering?
#28
Posted 27 August 2006 - 23:00
Jobber med saken!
Ellers ble vel regelverket endret nettopp fordi at flere skulle kunne kjøre i denne klassen. Her vet nok Tommy mer enn meg:blush: Er ikke så inne på regler og sånn:hug: Så Tommy...Kom med info!
Team Håland
Bare med på kjøtt og flesk
LA LIGHT TRUCK LEVE!
Offroaders Hordaland
Medlem nr:3 Kvinnherad Offroad Club

Kopi av melding:
lite spørsmål fra en som er fullstendig uvitende: er det noen form for rekruttering?
Opprinnelig postet av Medusa
Team Håland
Bare med på kjøtt og flesk
LA LIGHT TRUCK LEVE!
Offroaders Hordaland
Medlem nr:3 Kvinnherad Offroad Club
#29
Posted 27 August 2006 - 23:00
Minstekravet til akselavstand ble redusert med 10cm og de fjernet maxgrensen på heving.
Likevel har ingen benyttet seg av muligheten. Det er ikke kommet hint om at noen nye har ting på gang heller...
Så det dør vel litt ut av seg selv.
Og som nevnt tidligere i denne eller en av de andre trådene så må en ha kraftig transportmiddel for å flytte disse tunge bilene rundt i landet. $$...
Likevel har ingen benyttet seg av muligheten. Det er ikke kommet hint om at noen nye har ting på gang heller...
Så det dør vel litt ut av seg selv.
Og som nevnt tidligere i denne eller en av de andre trådene så må en ha kraftig transportmiddel for å flytte disse tunge bilene rundt i landet. $$...
#30
Posted 27 August 2006 - 23:00
reduksjonen på 10cm var vel litt lite, det var jo så godt som ingen nye biler som kom innenfor kravet alikevel???
http://nitteberg.com http://www.2adept.co...id=9&rowstart=0
http://nitteberg.com http://www.2adept.co...id=9&rowstart=0


#31
Posted 27 August 2006 - 23:00
Kortere biler kan/bør kjøre Modifisert.
#32
Posted 28 August 2006 - 23:00
Er det statusen som Norgecup som er viktigst? Vil deltakere i en klasse uten NC status la være å kjøre av den grunn?
Så lenge de kjører sammen med de de andre klassene, så har de jo en cup allikevel.
Sven Arne
Så lenge de kjører sammen med de de andre klassene, så har de jo en cup allikevel.
Sven Arne
#33
Posted 02 September 2006 - 23:00
Stå på dere som kjører LT, syns det er morro å se på dere når dere kjører..........
Til deg som ønsket at det skulle være mulig å kjøre hel hjem igjen, så skjønner jeg det. Det var tidligere mulig i orginal klassen, men pga stadig tøffere løyper for å få skilt de beste førerene ble det ofte slik at de som var villige til å "ofre" bilen kom seirende ut. Slik blir det nok i LT og.
Håper dere står på videre, syns det er morro når vi har flest mulig forskjellige biler å se på.
Barna mine husker iallefall godt den STORE GRØNNE BILEN....
Tore J.
Toyota HiAce 4WD
Dodge VanCharger
Trail bil: Sj 413, Orginal
Til deg som ønsket at det skulle være mulig å kjøre hel hjem igjen, så skjønner jeg det. Det var tidligere mulig i orginal klassen, men pga stadig tøffere løyper for å få skilt de beste førerene ble det ofte slik at de som var villige til å "ofre" bilen kom seirende ut. Slik blir det nok i LT og.
Håper dere står på videre, syns det er morro når vi har flest mulig forskjellige biler å se på.
Barna mine husker iallefall godt den STORE GRØNNE BILEN....
Tore J.
Toyota HiAce 4WD
Dodge VanCharger
Trail bil: Sj 413, Orginal
#34
Posted 02 September 2006 - 23:00


Kopi av melding:
Stå på dere som kjører LT, syns det er morro å se på dere når dere kjører..........
Til deg som ønsket at det skulle være mulig å kjøre hel hjem igjen, så skjønner jeg det. Det var tidligere mulig i orginal klassen, men pga stadig tøffere løyper for å få skilt de beste førerene ble det ofte slik at de som var villige til å "ofre" bilen kom seirende ut. Slik blir det nok i LT og.
Håper dere står på videre, syns det er morro når vi har flest mulig forskjellige biler å se på.
Barna mine husker iallefall godt den STORE GRØNNE BILEN....
Tore J.
Toyota HiAce 4WD
Dodge VanCharger
Trail bil: Sj 413, Orginal
Opprinnelig postet av Toresailor
Team Håland
Bare med på kjøtt og flesk
LA LIGHT TRUCK LEVE!
Offroaders Hordaland
Medlem nr:3 Kvinnherad Offroad Club