Regeldiskusjon for Standardklassen
Started by
Sven Arne
, Aug 30 2006 23:00
13 replies to this topic
#1
Posted 30 August 2006 - 23:00
Norske regler vs Eurotrial regler
I Norge kan man bygge om til skivebrems både foran og bak, mens i Eurtrial kan man bare bygge om foran.
I Norge kan man fjerne vindusramma, det kan man ikke i Eurotrial.
I Norge kan man flytte bensintanken, mens man i eruotrial må beholde originaltanken men den er ikke nødt til å være i bruk.
I eurotrial kan man heve karrosseriet 5 cm. Det kan man ikke i Norge.
Jeg tror dette er de eneste forskjellene, og i så fall synes jeg at denne klassen kan gå over til Eurotrial regler. De som kjører Standard idag bygger jo allikevel bilene slik at de også kan kjøre Eurotrial uten å måtte bygge om for det ene løpet.
Vil bare legge til at jeg håper at det i fremtiden blir tillatt å fjærne tanken og vindusramma i Eurtrial.
Sven Arne
I Norge kan man bygge om til skivebrems både foran og bak, mens i Eurtrial kan man bare bygge om foran.
I Norge kan man fjerne vindusramma, det kan man ikke i Eurotrial.
I Norge kan man flytte bensintanken, mens man i eruotrial må beholde originaltanken men den er ikke nødt til å være i bruk.
I eurotrial kan man heve karrosseriet 5 cm. Det kan man ikke i Norge.
Jeg tror dette er de eneste forskjellene, og i så fall synes jeg at denne klassen kan gå over til Eurotrial regler. De som kjører Standard idag bygger jo allikevel bilene slik at de også kan kjøre Eurotrial uten å måtte bygge om for det ene løpet.
Vil bare legge til at jeg håper at det i fremtiden blir tillatt å fjærne tanken og vindusramma i Eurtrial.
Sven Arne
#2
Posted 03 September 2006 - 23:00
Hei, vil det si at om man har bladfjærer rund baut, så kan man godt endre lengde o.l. men ikke skifte til spiraler??
Tore J.
Toyota HiAce 4WD
Dodge VanCharger
Trail bil: Sj 413, Orginal
Noen som har en billig ARB til suzuki liggende??
Tore J.
Toyota HiAce 4WD
Dodge VanCharger
Trail bil: Sj 413, Orginal
Noen som har en billig ARB til suzuki liggende??
#3
Posted 04 September 2006 - 23:00
Hvordan blir det med handikapp i standard?? Dette blei nevnt for et år siden så vidt jeg kan huske. Det vil vel trekke andre biler en suzuki.
Hilsen Ole Johnny
Hilsen Ole Johnny
#4
Posted 03 September 2006 - 23:00
originale fester skal brukes.. men man kan f.eks sette på et hevesett.. eks EMU
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#5
Posted 30 August 2006 - 23:00
i fjor i ungarn trengte vi ihvertfall ikke tanken såvidt meg bekjent, jeg kjørte ihvertfall uten
heving 5 cm har vel veldig lite å bety? ihvertfall på en SJ, må vel heve noe sånn som 3" for å få på 31".....
heving 5 cm har vel veldig lite å bety? ihvertfall på en SJ, må vel heve noe sånn som 3" for å få på 31".....
#6
Posted 01 September 2006 - 23:00
Tydeligvis ikke mange invendinger mot å adoptere Eurotrial reglene i Standardklassen....
Sven Arne
Sven Arne
#7
Posted 01 September 2006 - 23:00
Hvorfor ikke bare beholde reglene som de er?
De som vil konkurere i Eurotrial kan jo bare bygge bilene sine slik att de klasifiserer seg i Eurotrial da!
Ser ingen grunn til å bytte?
Det var min mening da, mulig jeg tar feil
________________________________________
Jim Erlend Holten
Tlf: 40044799
Bor: Surnadal
De som vil konkurere i Eurotrial kan jo bare bygge bilene sine slik att de klasifiserer seg i Eurotrial da!
Ser ingen grunn til å bytte?
Det var min mening da, mulig jeg tar feil
________________________________________
Jim Erlend Holten
Tlf: 40044799
Bor: Surnadal
#8
Posted 02 September 2006 - 23:00
Hovedårsaken, uansett klasse, må jo være å ha kun et reglement å forholde seg til. Og, fordi om en modifisering som f.eks. heving av karrosseriet er tillatt, er det ikke dermed sagt at man må gjøre det. Det vil jo også være lettere for de som jobber med de tekniske reglene i Norge vil jeg tro, om man bruker Eurotrialreglene.
Sven Arne
Sven Arne
#9
Posted 02 September 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Hvorfor ikke bare beholde reglene som de er?
De som vil konkurere i Eurotrial kan jo bare bygge bilene sine slik att de klasifiserer seg i Eurotrial da!Opprinnelig postet av Holten
Det blir vel litt dumt å bygge en bil som kan kjøres i Eurotrial, men som ikke klasser inn her hjemme?
...innfør Eurotrial regler fortest mulig (antar det blir fra 2008-sesongen)!!
Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
http://home.broadpark.no/~sonjaba/4x4/
#10
Posted 02 September 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Det blir vel litt dumt å bygge en bil som kan kjøres i Eurotrial, men som ikke klasser inn her hjemme?
...innfør Eurotrial regler fortest mulig (antar det blir fra 2008-sesongen)!!Opprinnelig postet av supersvein
Jeg mente egentlig att di kunne bygge en bil som klasser inn i begge!
Men..samme for meg!
Jeg kommer til å satse på Modified eller Pro Modified selv så
Er jo kanskje like greit å innføre ET reglene.
Så det er kun ett reglement å forholde seg til, som Sven Arne sier
________________________________________
Jim Erlend Holten
Tlf: 40044799
Bor: Surnadal
#11
Posted 03 September 2006 - 23:00
Eurotrial regelverket tillater også fjærer fritt så lenge man holder seg til opprinnelig type...
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#12
Posted 03 September 2006 - 23:00
OK. Fant ikke linken til ET reglementet, så jeg tok det bare på husken.
Er vel greit nok det med fjærer også, så trenger man ikke styre med å skaffe originale fjærer.
Sven Arne
Er vel greit nok det med fjærer også, så trenger man ikke styre med å skaffe originale fjærer.
Sven Arne
#14
Posted 10 September 2006 - 23:00
Handicap er helt ok synes jeg for Original og Standard. Men vi bør vel studere nøye det systemet som brukes i ET idag før vi tar til oss det. Klart en fordel for rekrutteringen om man får med andre biler enn Suzuki.
Sven Arne
Sven Arne