Hvis det er så viktig å få reglene like i hele Europa bør det første målet være å få sikkerhetsreglene i alle land opp på vårt nivå.
Når jeg ser de skrekk burene de kjører med i Europa, må je bare si att det blir tullete om VI skal tilpasse klassene våre til dem.
DE bør tilpasse seg oss.
http://www.jyskoffroad.dk/
http://dorkoffroad.no/phpBB2/index.php
Eurotrial regler
Started by
janterje
, Sep 02 2006 23:00
6 replies to this topic
#1
Posted 02 September 2006 - 23:00
#2
Posted 02 September 2006 - 23:00
Det er jeg helt enig i, de norske reglene er de beste, kanskje Eurotrial bør ta til seg det som er bra forskellige steder i steden for å tre sine regler ned over hodene på oss?
Kjørt mye og lenge
TEAM ANTISTRESS, OFFROADERS HORDALAND OG DORK
Vi tar det med ro....44" er fete dekk, en meter er for lite!!!!!
Ikke lenger ett av de dårligste trialteamene i verden på grunn av Åge
Det er ikke resultatet som teller, men at det tar lang tid og aldri blir helt ferdig
Kjørt mye og lenge
TEAM ANTISTRESS, OFFROADERS HORDALAND OG DORK
Vi tar det med ro....44" er fete dekk, en meter er for lite!!!!!
Ikke lenger ett av de dårligste trialteamene i verden på grunn av Åge
Det er ikke resultatet som teller, men at det tar lang tid og aldri blir helt ferdig
#3
Posted 02 September 2006 - 23:00
Kjør Light Truck! Ingen Eurotrialregler der!
Team Håland
Bare med på kjøtt og flesk
LA LIGHT TRUCK LEVE!
Offroaders Hordaland
Medlem nr:3 Kvinnherad Offroad Club
Team Håland
Bare med på kjøtt og flesk
LA LIGHT TRUCK LEVE!
Offroaders Hordaland
Medlem nr:3 Kvinnherad Offroad Club
#4
Posted 02 September 2006 - 23:00
Helt enig når det gjelder sikkerhetsreglene, men de tekniske reglene er noe annet. Etter hva jeg har hørt, så har Eurotrialreglene gjennom årenes løp blitt ganske så påvirket av den norske delegasjoen på enkelte områder.
Sven Arne
Sven Arne
#5
Posted 02 September 2006 - 23:00
Det er vel ikke helt slik at noen trer Eurotrial regler ned over hodene på oss.
Norge har tatt, og tar del i utformingen også av disse reglene.
MEN hva angår sikkerhetsregler, så er Norge definitivt et foregangsland hvor det vil være helt naturlig å legge press på de øvrige nasjoner til å følge etter. Jeg opplever det samme som Jan Terje - og ser med skrekk på spesielt mangelfulle bur og seler på mange av deltakerne i Eurotrial!
Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
http://home.broadpark.no/~sonjaba/4x4/
Norge har tatt, og tar del i utformingen også av disse reglene.
MEN hva angår sikkerhetsregler, så er Norge definitivt et foregangsland hvor det vil være helt naturlig å legge press på de øvrige nasjoner til å følge etter. Jeg opplever det samme som Jan Terje - og ser med skrekk på spesielt mangelfulle bur og seler på mange av deltakerne i Eurotrial!
Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
http://home.broadpark.no/~sonjaba/4x4/
#6
Posted 02 September 2006 - 23:00
Det er faktisk slik at det er sikkerhetsreglene fra hvert enkelt land som gjelder!
Må være ett mareritt for teknisk å sette seg inn i..
Men det BØR SNAREST bli ett felles regelverk ang sikkerhet fordi det blir konkurransemessige skjevheter når f.eks. en fra norge må ha stramme 4 punkt seler og armstropp, når en fra ett annet land (i samme konkurranse) kan ha rullebelter, dra dem av skuldra og stikke hele overkroppen ut vinduet for å se!!!
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Bent There....Broke That!
http://www.limeauto.dk/catalog/
SPONSORS WANTED!
Må være ett mareritt for teknisk å sette seg inn i..
Men det BØR SNAREST bli ett felles regelverk ang sikkerhet fordi det blir konkurransemessige skjevheter når f.eks. en fra norge må ha stramme 4 punkt seler og armstropp, når en fra ett annet land (i samme konkurranse) kan ha rullebelter, dra dem av skuldra og stikke hele overkroppen ut vinduet for å se!!!
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Bent There....Broke That!
http://www.limeauto.dk/catalog/
SPONSORS WANTED!
#7
Posted 02 September 2006 - 23:00
nå må dere ikke glemme at et i utgangspunktet er en uofisiell tysk konkuranse. men vi er 2 pers fra hvert land som hvert år reiser til tyskland for egen regning. dette gjør vi for å samkjøre regelverk til det beste for flest mulig deltagere i et. når det gjelder sikkerhet så håper vi å ha på plass fia regler fra 2008 i norge. når dette er på plass så kan vi søke om å få en offisiel em konkuranse. ingenting hadde vel vært bedre en det. dette er noe de andre landene også er enige i.
Sjefen sjølv
Sjefen sjølv