Automatkasser
#1
Posted 06 September 2006 - 23:00
Når GM produkter ikke holder mål, da må Mopar gutta på banen og berge de:-)
Jägarna
#2
Posted 06 September 2006 - 23:00
Raymond
#3
Posted 06 September 2006 - 23:00
Anbefales på det varmeste!!
Mvh
Roy I. Hernes
Auda! Det så ikke så dypt ut på avstand......
________________________________________________________________________________
____
Treffes på tlf.: 90628821 ved behov.
Bor pt i Tønsberg, engentlig UFB...
MB-Vito, Suburban, Pajero, Range Rover.
#4
Posted 06 September 2006 - 23:00
skarevera diesel skarevera CUMMINS
#5
Posted 06 September 2006 - 23:00
Mopars på tur:-)
Jägarna
#6
Posted 06 September 2006 - 23:00
En annen med meget godt rykte er Even Ruud i Degernes her i Østfold (nabobygda til Rakkestad og Rudskogen) Har ikke hatt noe personlig med han og gjøre ennå, men har hørt fra flere at han gjør utmerket jobb. Han jobber vist med Ford til daglig, men tar alt av diesel-automater.
Mannen bak Boulder Maskin er den såkalte "Dicken i Stockholm" Jeg ser du har en 59 Plymouth på hengeren så du har kanskje hørt om han siden han har drevet med gamle MoPars i en mannsalder, både import av deler og biler. Tror han heter Dick Theander eller noe sånt. Kjenner han ikke personlig, bare gjennom MoPar-venner i Sverige, skal vist være ganske hekta på the mighty Cummins. Er også en av hovedmennene bak den svenske delen av Turbodiesel registeret.
PS. Selv så har jeg tre 56 Chryslers.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
#7
Posted 06 September 2006 - 23:00
#8
Posted 06 September 2006 - 23:00
Jägarna
#9
Posted 06 September 2006 - 23:00
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
#10
Posted 07 September 2006 - 23:00
skarevera diesel skarevera CUMMINS
#11
Posted 08 September 2006 - 23:00
Dårlig erfaring fra min side.
Satte inn bilen hos rats. stod der i 4-5uker,
henta bilen, gikk supert, kom endelig hjem, etter 30mil, girer jævlig, sjekker olja på transen. under minimum. fylte på to liter for å komme opp på det det skulle være. RATS:fish: hadde fylt på for lite og Bandet til 2gir hadde brendt opp.
Fikk endelig en ny time hos RATTS:fish: etter et par tre mnd.
Nye 30 mil:angry: og kjøre:angry:
Bilen stod der i 2mnd. 2mnd:angry: før han hadde tatt seg tid til å se på bilen-_- og jeg kunne endelig hente den. ( i mellomtiden kjørte jeg motorsykkel til jobb -6 kuldegrader i en time hver vei er gøy:angry:)
Kjørte nye 30mil:angry: Hentet bilen og den giret nydelig:D:D:D
Kom hjem etter de 30milene:angry: skjekket oljenivået og også denne gangen var det under minimum:fish: Heldigvis så hadde ikke noe skjedd denne gangen:)
Fylte på 2liter olje denne gangen også...
Fungerer tilfredstillende nå, men
Med full gass fra stillestående så girer den fra første og direkte til tredje gir uten å være innom andregiret.
RATS:angry:Kunne ikke finne ut av det-_-
Noen som aner hva det kan være??
Med originalkassa så gikk bilen fra null til hundre på 9sek.
Med kun EDGE COMP:
så putta jeg på 4" eksos,AFE rasing filter, Fass fødepumpe +større banjoer,masse målere,EDGE COMP.osv.
+Overhalt og forsterket kasse fra RATS:fish:
og bilen går nå på 9.5sek til hundre:angry:
Bilen gikk faktisk mye raskere med originalkassa,og alt stæsjet, men det hadde jo ikke holdt i lengda-_-
Det er min erfaring fra RATS-_-
Alle trimdeler er kjøpt fra MINGES i trøgstad.:DKjempesørvice:DMasse god hjelp når dieselpumpa tok kvelden også )
#12
Posted 09 September 2006 - 23:00
skarevera diesel skarevera CUMMINS
#13
Posted 10 September 2006 - 23:00
Hvilken kasse ("stage") er det
Er du fornøyd?
Tror du den vil påvirke forbruket som de påstår?
Hvordan kjøpte du kassa?
Girer den hardt?
All informasjon mottas med takk
#14
Posted 07 April 2007 - 20:52
valmstad@yahoo.no
#15
Posted 09 April 2007 - 08:44
Rats har godt rykte hos de fleste, men noe eksempler på det motsatte. I tillegg girer kassa visstnok hardt
DTT har godt rykte, men girer hardt
ATS er interessant, men skulle likt å høre fra Handyman. Han også mente den giret hardt
Jeg har kommet til at jeg vil ha en hel kasse fra Statene. Det er flere i statene som leverer, men jeg havner nok på Goerend. http://www.goerend.com/
Jeg har hatt kontakt med dem, og går for en standard duty med forsterket billet input (650$ ekstra). Det skulle holde for det meste. Goerend har veldig godt rykte på TDR og jeg har tilgode å lese noe negativt om dem.
Det kommer på 4850$ inkl. Core charge, frakt i USA og shipping crate (Transportkrybbe) Ikke helt gratis, men jeg er villig til å betale litt for å være sikker på at det blir gjort riktig med en gang.
#16
Posted 09 April 2007 - 09:45
Rats har godt rykte hos de fleste, men noe eksempler på det motsatte. I tillegg girer kassa visstnok hardt
DTT har godt rykte, men girer hardt
ATS er interessant, men skulle likt å høre fra Handyman. Han også mente den giret hardt
Jeg har kommet til at jeg vil ha en hel kasse fra Statene. Det er flere i statene som leverer, men jeg havner nok på Goerend. http://www.goerend.com/
Jeg har hatt kontakt med dem, og går for en standard duty med forsterket billet input (650$ ekstra). Det skulle holde for det meste. Goerend har veldig godt rykte på TDR og jeg har tilgode å lese noe negativt om dem.
Det kommer på 4850$ inkl. Core charge, frakt i USA og shipping crate (Transportkrybbe) Ikke helt gratis, men jeg er villig til å betale litt for å være sikker på at det blir gjort riktig med en gang.
rats er utelukket!!! hadde kassa til blazern min sikkert i nermere 3 måneder. når den endleg var ferdig oi vi hadde vist glemt å sende den.. og når eg fikk den igjenn so måtte eg ha den ned igjenn fra bilen .for den lak olje fra convørteren...
og nå ringde eg angående convørter på dodge kassa. nei hadde ik peiling. måtte bere sende kassa ned so skulde dei sjå på den... men vis dei ik har peiling. ka skal dei med kassa da?? ...
nei. klare fint å montere en convørter sjøl.. lurer bere på å bestille en fra bouldermaskin..
valmstad@yahoo.no
#17
Posted 04 June 2007 - 11:55
#18
Posted 05 June 2007 - 14:43
Brukte CTECH med Harald, Even og Tore som nevnt over. De skiftet ut all innmat kasse og satte inn medium trippelclutch og converter. MagnaHytechpanne ble også benyttet. Jeg er meget fornøyd med jobben de gjorde. Girskiftene ble harde men du verden for en tracktion. Og brenstofforbruket ble mye lavere (slipper å fylle drivstoff på girkassa også .
Disse karene er på ingeniørnivå og har et bredt spekter av løsninger for min bil og lommebok. Jeg har en fornemmelse av at de er meget godt oppdaterte på hva som er i markedet og leverer kun det beste. De reiser til USA jevnlig hvor de handler og kurser seg. Derfor er nok service der alltid bedre enn forutsigbart. De har hovedbase i Røyken som er et stykke å kjøre men jeg tar ikke sjanse på service hos lokale helter.
Jeg benytter mest mail til dem : tore(krøllalfa)ctnor.com
#19
Posted 02 September 2007 - 14:53
De tok full overhaling av kassa, pluss forsterkning av clutcher og sterkere converter med tilsvarende lockup.
At de ikke har peiling på converter til Dodge så er det sprøyt. De har liggende convertere som hyllevare til Dodge. Dog så reparerer de ikke convertere.
Men nok om det, det finnes sikkert mange andre med peiling på automatkasser, kanskje også flinkere enn gutta på RATS. Men jeg ville nå bare legge inn min positive erfaring fra RATS, de vet hva de driver med.
Edited by Toreka, 02 September 2007 - 14:58.
#20
Posted 02 September 2007 - 20:43
men jeg har aldri vært borti dårligere kundeservice noen steder, om det er pølseselgere eller dørselgere......
De klarte å levere meg bilen med for lite olje (2liter) på kassa 2 ganger etter hverandre. første gangen brandt kassa opp bandet til andregiret.
var uten bil i mange måneder pga jævlig treg service..... kjørt endurosykkel til jobb 2t hver dag i opptil 10minusgrader
det er min erfaring.
dessuten ble dodgen ett halvt sekund tregere til hundre etter å ha montert 4" afe eksos,AFE luftfilter. Fass pumpe og FORSTERKET GIRKASSE fra rats.
Men den girer nå mykt og fint, og trekke tunge hengere kan jeg bare glemme med mer effekt en org..
men kanskje neste mann er mer heldig