Gå til innhold



Foto

Automatkasser


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
22 replies to this topic

#1 Jägarna

Jägarna

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 28 Innlegg:

Posted 06 September 2006 - 23:00

Hei. Er ganske ny RAM eier, meget fornøyd sådan:D Holder på å oppgradere litt etter som lommeboka tillater det. Men er det noen her på dette eminente forum som vet om/kan anbefale noe verksted her i Norge (østlandsområdet) som oppgraderer/overhaler automatkassa på Dodge RAM? tenkte på nytt shift kit fra ATS, justere bånd og sjekke om jeg trenger å gjøre noe med ventilhus mm... Boulder Maskin utenfor Stockholm holder tydeligvis på med slikt, men det er jo 50 mil en vei.
Når GM produkter ikke holder mål, da må Mopar gutta på banen og berge de:-)


Jägarna

#2 Raymond_K5

Raymond_K5

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 718 Innlegg:

Posted 06 September 2006 - 23:00

Du kan jo prøve ATS i Fetsund 63 88 44 80 eller RATS i Båstad www.rats.no.

Raymond

#3 Wikingen

Wikingen

    Steingæern Bushwacker

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1560 Innlegg:

Posted 06 September 2006 - 23:00

Auto Trans ANS, Basbergv. 85, 3114 Tønsberg.. 33 33 08 90

Anbefales på det varmeste!!

Mvh

Roy I. Hernes

Auda! Det så ikke så dypt ut på avstand......
________________________________________________________________________________
____
Treffes på tlf.: 90628821 ved behov.
Bor pt i Tønsberg, engentlig UFB...
MB-Vito, Suburban, Pajero, Range Rover.

#4 handyman

handyman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 158 Innlegg:

Posted 06 September 2006 - 23:00

du kan ringe en som heter Tore Klever i lier han driver med girkasser til dodge ford og chevy og oppgraderer disse tlf.92899969 Han har en dodge 03 med twin turbo blantannet:D

skarevera diesel skarevera CUMMINS

#5 Jägarna

Jägarna

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 28 Innlegg:

Posted 06 September 2006 - 23:00

Takker for opplysninger. Da er det vel bare å sette seg ned å ringe litt rundt. Er det forresten noen av dere som har noen erfaringer med dette Boulder Maskin? Det ser da veldig flott ut på hjemmesida deres iallefall...
Mopars på tur:-)


Jägarna

#6 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 06 September 2006 - 23:00

Velkommen på forumet Jägarna!
En annen med meget godt rykte er Even Ruud i Degernes her i Østfold (nabobygda til Rakkestad og Rudskogen) Har ikke hatt noe personlig med han og gjøre ennå, men har hørt fra flere at han gjør utmerket jobb. Han jobber vist med Ford til daglig, men tar alt av diesel-automater.
Mannen bak Boulder Maskin er den såkalte "Dicken i Stockholm" Jeg ser du har en 59 Plymouth på hengeren så du har kanskje hørt om han siden han har drevet med gamle MoPars i en mannsalder, både import av deler og biler. Tror han heter Dick Theander eller noe sånt. Kjenner han ikke personlig, bare gjennom MoPar-venner i Sverige, skal vist være ganske hekta på the mighty Cummins. Er også en av hovedmennene bak den svenske delen av Turbodiesel registeret.
PS. Selv så har jeg tre 56 Chryslers.

--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)

#7 Jay

Jay

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 547 Innlegg:

Posted 06 September 2006 - 23:00

konge bilder biggrin.gif

#8 Jägarna

Jägarna

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 28 Innlegg:

Posted 06 September 2006 - 23:00

Ok... jeg får sjekke litt rundt. Må nok gjøre noe med kassa, det får bli første pri nå... litt større hjul står også på trappene men det er denna lommeboka da! Er ingen vits med feite hjul hvis kassa er havarert... kjente at den "slurte" litt i lockup ved max pådrag i oppoverbakker da jeg hadde Tahoe'n etter på henger. Trekkrafta var det iallefall ikke noe å si på, cheva eier'n satt på og han måtte, motvillig, innrømme at det var en del mer power enn 6,5 TD:D... så da får man høre den samme visa som alltid... "er da ingen V8 lyd da!!" wink.gif Dessverre har jeg måttet selge Furyn for å finansiere litt Dodge deler/trim-_- Men, det står en 59 DeSoto på lager ogsåcool.gif

Jägarna

#9 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 06 September 2006 - 23:00

Du har PM Jägarna.

--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)

#10 handyman

handyman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 158 Innlegg:

Posted 07 September 2006 - 23:00

Tore klever og Even Ruud har et samarbeid så det kommer lit ann på hvor du bor i lande:D

skarevera diesel skarevera CUMMINS

#11 muscly

muscly

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 135 Innlegg:

Posted 08 September 2006 - 23:00

Hadde min inne hos Rats til oppgradering.fish.gif

Dårlig erfaring fra min side.

Satte inn bilen hos rats. stod der i 4-5uker,mad.gif

henta bilen, gikk supert, kom endelig hjem, etter 30mil, girer jævlig, sjekker olja på transen. under minimum. fylte på to liter for å komme opp på det det skulle være. RATS:fish: hadde fylt på for lite og Bandet til 2gir hadde brendt opp. mad.gifmad.gif

Fikk endelig en ny time hos RATTS:fish: etter et par tre mnd.
Nye 30 mil:angry: og kjøre:angry:

Bilen stod der i 2mnd.mad.gif 2mnd:angry: før han hadde tatt seg tid til å se på bilen-_- og jeg kunne endelig hente den. ( i mellomtiden kjørte jeg motorsykkel til jobb -6 kuldegrader i en time hver vei er gøy:angry:)

Kjørte nye 30mil:angry: Hentet bilen og den giret nydelig:D:D:D
Kom hjem etter de 30milene:angry: skjekket oljenivået og også denne gangen var det under minimum:fish:fish.gif Heldigvis så hadde ikke noe skjedd denne gangen:)
Fylte på 2liter olje denne gangen også...fish.gif

Fungerer tilfredstillende nå, men smile.gif

Med full gass fra stillestående så girer den fra første og direkte til tredje gir uten å være innom andregiret.
mad.gifmad.gif RATS:angry:Kunne ikke finne ut av det-_-

Noen som aner hva det kan være??

Med originalkassa så gikk bilen fra null til hundre på 9sek.
Med kun EDGE COMP:cool.gif

så putta jeg på 4" eksos,AFE rasing filter, Fass fødepumpe +større banjoer,masse målere,EDGE COMP.osv.
+Overhalt og forsterket kasse fra RATS:fish:

og bilen går nå på 9.5sek til hundre:angry:mad.gif

Bilen gikk faktisk mye raskere med originalkassa,og alt stæsjet, men det hadde jo ikke holdt i lengda-_-

Det er min erfaring fra RATS-_-

Alle trimdeler er kjøpt fra MINGES i trøgstad.:DKjempesørvice:DMasse god hjelp når dieselpumpa tok kvelden også biggrin.gif)

#12 handyman

handyman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 158 Innlegg:

Posted 09 September 2006 - 23:00

prøv og ring Even Ruud tlf90926989 gir kasse fra ats sitter imin bil nå med 5lameler til lockopen


skarevera diesel skarevera CUMMINS

#13 clubcab

clubcab

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 189 Innlegg:

Posted 10 September 2006 - 23:00

Handyman: Er det en "five star" fra ATS du har nå? I så fall er jeg veldig interessert i å høre din erfaring.

Hvilken kasse ("stage") er det
Er du fornøyd?
Tror du den vil påvirke forbruket som de påstår?
Hvordan kjøpte du kassa?
Girer den hardt?

All informasjon mottas med takk

#14 skrotnissen

skrotnissen

    møllspist kakelakk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3203 Innlegg:

Posted 07 April 2007 - 20:52

tok denne tråden slutt her eller?? har en sløv convørter eg og kunna vert godt med tips kor en får tak i deler til en grei pris her i landet. ..
tlf 97670022
valmstad@yahoo.no

#15 clubcab

clubcab

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 189 Innlegg:

Posted 09 April 2007 - 08:44

Jeg har lenge forsøkt å finne hva som er beste løsning på en sløv Dodge-kasse. Det er selvfølgelig vanskelig å vite, men selv er jeg kommet til:

Rats har godt rykte hos de fleste, men noe eksempler på det motsatte. I tillegg girer kassa visstnok hardt

DTT har godt rykte, men girer hardt

ATS er interessant, men skulle likt å høre fra Handyman. Han også mente den giret hardt

Jeg har kommet til at jeg vil ha en hel kasse fra Statene. Det er flere i statene som leverer, men jeg havner nok på Goerend. http://www.goerend.com/

Jeg har hatt kontakt med dem, og går for en standard duty med forsterket billet input (650$ ekstra). Det skulle holde for det meste. Goerend har veldig godt rykte på TDR og jeg har tilgode å lese noe negativt om dem.

Det kommer på 4850$ inkl. Core charge, frakt i USA og shipping crate (Transportkrybbe) Ikke helt gratis, men jeg er villig til å betale litt for å være sikker på at det blir gjort riktig med en gang.

#16 skrotnissen

skrotnissen

    møllspist kakelakk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3203 Innlegg:

Posted 09 April 2007 - 09:45

QUOTE(clubcab @ 9 Apr 2007, 08:44) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har lenge forsøkt å finne hva som er beste løsning på en sløv Dodge-kasse. Det er selvfølgelig vanskelig å vite, men selv er jeg kommet til:

Rats har godt rykte hos de fleste, men noe eksempler på det motsatte. I tillegg girer kassa visstnok hardt

DTT har godt rykte, men girer hardt

ATS er interessant, men skulle likt å høre fra Handyman. Han også mente den giret hardt

Jeg har kommet til at jeg vil ha en hel kasse fra Statene. Det er flere i statene som leverer, men jeg havner nok på Goerend. http://www.goerend.com/

Jeg har hatt kontakt med dem, og går for en standard duty med forsterket billet input (650$ ekstra). Det skulle holde for det meste. Goerend har veldig godt rykte på TDR og jeg har tilgode å lese noe negativt om dem.

Det kommer på 4850$ inkl. Core charge, frakt i USA og shipping crate (Transportkrybbe) Ikke helt gratis, men jeg er villig til å betale litt for å være sikker på at det blir gjort riktig med en gang.






rats er utelukket!!! hadde kassa til blazern min sikkert i nermere 3 måneder. når den endleg var ferdig oi vi hadde vist glemt å sende den.. og når eg fikk den igjenn so måtte eg ha den ned igjenn fra bilen .for den lak olje fra convørteren...

og nå ringde eg angående convørter på dodge kassa. nei hadde ik peiling. måtte bere sende kassa ned so skulde dei sjå på den... men vis dei ik har peiling. ka skal dei med kassa da?? ...
nei. klare fint å montere en convørter sjøl.. lurer bere på å bestille en fra bouldermaskin..
tlf 97670022
valmstad@yahoo.no

#17 Howie80

Howie80

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 04 June 2007 - 11:55

Jeg funderer også på dette med oppgradering av kassa. Så hvis noen kunne gitt tilbakemelding på hva de har valgt og hvordan dette fungerer hadde det vært flott!

#18 Verningen

Verningen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 05 June 2007 - 14:43

QUOTE(Howie80 @ 4 Jun 2007, 12:55) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg funderer også på dette med oppgradering av kassa. Så hvis noen kunne gitt tilbakemelding på hva de har valgt og hvordan dette fungerer hadde det vært flott!


Brukte CTECH med Harald, Even og Tore som nevnt over. De skiftet ut all innmat kasse og satte inn medium trippelclutch og converter. MagnaHytechpanne ble også benyttet. Jeg er meget fornøyd med jobben de gjorde. Girskiftene ble harde men du verden for en tracktion. Og brenstofforbruket ble mye lavere (slipper å fylle drivstoff på girkassa også smile.gif .

Disse karene er på ingeniørnivå og har et bredt spekter av løsninger for min bil og lommebok. Jeg har en fornemmelse av at de er meget godt oppdaterte på hva som er i markedet og leverer kun det beste. De reiser til USA jevnlig hvor de handler og kurser seg. Derfor er nok service der alltid bedre enn forutsigbart. De har hovedbase i Røyken som er et stykke å kjøre men jeg tar ikke sjanse på service hos lokale helter.

Jeg benytter mest mail til dem : tore(krøllalfa)ctnor.com

#19 Toreka

Toreka

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 02 September 2007 - 14:53

Jeg har god erfaring med RATS. Dog tok det alt for lang tid fra jeg leverte bilen til jobben var utført, men nå presset jeg heller ikke på, da jeg var offshore på jobb og hadde ikke bruk for den. Hentet bilen, og på vei hjem så begynte kassa å feile, ville liksom ikke gire videre til 3.de gir. Ringte RATS, og de ba meg snu og komme tilbake. Var fremme syv om kvelden, og da stod det 2 mann og ventet. Fikk seng å sove imens jeg ventet(hadde laang vei hjem og skulle kjøre om natta). De fant feilen med en gang. Var på vei hjem klokken 21, med penger i lomma for kompensasjon for drivstoffutgifter. Jeg har bare lovord om selve jobben. Dog kunne de gjerne vært mere presise med når de kommer til å utføre jobben.

De tok full overhaling av kassa, pluss forsterkning av clutcher og sterkere converter med tilsvarende lockup.

At de ikke har peiling på converter til Dodge så er det sprøyt. De har liggende convertere som hyllevare til Dodge. Dog så reparerer de ikke convertere.

Men nok om det, det finnes sikkert mange andre med peiling på automatkasser, kanskje også flinkere enn gutta på RATS. Men jeg ville nå bare legge inn min positive erfaring fra RATS, de vet hva de driver med.

Edited by Toreka, 02 September 2007 - 14:58.


#20 muscly

muscly

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 135 Innlegg:

Posted 02 September 2007 - 20:43

de må jo ha noen gode kunder også tongue.gif ellers så hadde vel ikke butikken gått rundt.

men jeg har aldri vært borti dårligere kundeservice noen steder, om det er pølseselgere eller dørselgere......

De klarte å levere meg bilen med for lite olje (2liter) på kassa 2 ganger etter hverandre. første gangen brandt kassa opp bandet til andregiret.

var uten bil i mange måneder pga jævlig treg service..... kjørt endurosykkel til jobb 2t hver dag i opptil 10minusgrader devil.gif

det er min erfaring.

dessuten ble dodgen ett halvt sekund tregere til hundre etter å ha montert 4" afe eksos,AFE luftfilter. Fass pumpe og FORSTERKET GIRKASSE fra rats.

Men den girer nå mykt og fint, smile.gif og trekke tunge hengere kan jeg bare glemme med mer effekt en org..

men kanskje neste mann er mer heldig dribble.gif