Uavhengig ekstralys/arb.lys
#21
Posted 07 September 2006 - 23:00
johnny storbukt- -chevy v8- no turbo ****! just real power!! *lifes short bite hard!*
#22
Posted 07 September 2006 - 23:00
takker for svar
1983 Chevy Blazer K5 Silverado
#23
Posted 07 September 2006 - 23:00
Gjør du det på denne måten slipper du å trekke styrestrømskabel, med sikring, fra batteriet. Bare gi beskjed om du trenger custom koblingsskjema
Kopi av melding:
(...)husk det viktigste er ikke å vinne men å drikke kaffe(...)
Opprinnelig postet av Henning
#24
Posted 07 September 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Ønsker du å spare litt jobb kan du jo forsøke å hente styrestrøm fra lyset i hanskerommet (om du har noe slikt) fra sigg. tenner (om denne ikke er tenningsavhengi) eller innvendig sikringsboks (sjekk med mulitmeter).
Gjør du det på denne måten slipper du å trekke styrestrømskabel, med sikring, fra batteriet. Bare gi beskjed om du trenger custom koblingsskjema
Kopi av melding:
(...)husk det viktigste er ikke å vinne men å drikke kaffe(...)
Opprinnelig postet av Henning
Opprinnelig postet av foris_via
Som regel blir vel releet montert i motorrom,så da er det ofte nærmeste vei til batteri.så finner man minus der man monterer bryter.Skal man ha lys i bryter,må man også ha pluss frem. +,acc og -
Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke
#25
Posted 07 September 2006 - 23:00
Som RamDodge nevner, så skal arbeidslys egentlig kobles sammen med parklys. Om de faktisk sjekker dette ved kontroll vet jeg ikke, men om du ønsker en bryter som løser dette problemet, kan dette ordnes
Kopi av melding:
(...)husk det viktigste er ikke å vinne men å drikke kaffe(...)
Opprinnelig postet av Henning
#26
Posted 07 September 2006 - 23:00
sig
Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm
www.LPGguiden.no (nå også med salgs side av kun LPG kjøretøy)
#27
Posted 07 September 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Hvordan er ledningsgjennomføringen din opp på taket?
sig
Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm
www.LPGguiden.no (nå også med salgs side av kun LPG kjøretøy)
Opprinnelig postet av Chevy-LPG
Jeg har borret hull rett ved siden av railen og så brukt en o-ring pluss vindustett rundt hullet, over og under.. funker fett det, ikke sånn super-pent, men det er jo ikke mange som studerer taket på den der..
1983 Chevy Blazer K5 Silverado
#28
Posted 07 September 2006 - 23:00
------------------------------
Bånn gass
-90 Volvo 960 selges det meste el. og AC. 3,0l 24v
Sportsman 400
#29
Posted 07 September 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Ang det relèet.. Du må jo hente strøm fra batteriet som skal inn på 30 på relèet.. så langt har vi kontrollen.. Det jeg pleier å gjøre er å ta strøm til bryteren fra 30 . Altså lage en Y kobling på 30 der det kommer en ledning INN fra batteri, og videre UT igjen fra samme 30 (her kommer Y`en) til bryter... SÅ gjennom bryter, og tilbake til 85..! 86 går til jord, og 87 går til LYS... Husk å jorde et godt sted.. Jorden er minst like viktig som pluss.. Og bruk MINST 2,5 kvadratmillimeter tykk kabel..
------------------------------
Bånn gass
-90 Volvo 960 selges det meste el. og AC. 3,0l 24v
Sportsman 400
Opprinnelig postet av Jarlen
Det er omtrent noe slikt jeg har gjort, men etter å fått alt virrvarret sammen, så lyser det selvfølgelig ikke..
kan sette opp et skjema over hvordan jeg gjorde det..
1983 Chevy Blazer K5 Silverado
#30
Posted 08 September 2006 - 23:00
Det jeg mente med at jeg ikke koblet rett på 30 var at jeg altså ikke hadde koblet styrestrømmen på 30, men jeg har koblet styrestrømmen rett på batteriet med en sikring i mellom, som vist på skjemaet mitt..
1983 Chevy Blazer K5 Silverado
#31
Posted 07 September 2006 - 23:00
Ble selv stoppet i kontroll for 2 uker siden.
Men har de koblet som arbeids lys da var det greit men måtte ta funksjonstest på at de var koblet riktig også før jeg fikk lov å kjøre videre.
`88 Suburban 7" løft/`81 Blazer HD 2WD/`82 Blazer K5 4WD
#32
Posted 07 September 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Er de lyktene ikke koblet som arbeidslys vil du få mangel på ved kontroll
Ble selv stoppet i kontroll for 2 uker siden.
Men har de koblet som arbeids lys da var det greit men måtte ta funksjonstest på at de var koblet riktig også før jeg fikk lov å kjøre videre.
`88 Suburban 7" løft/`81 Blazer HD 2WD/`82 Blazer K5 4WD
Opprinnelig postet av Krider
Da må jeg koble styrestrømmen via parklys da altså? For at det skal være godkjent mener jeg..
Koblingsskjemaet mitt kommer straks..heh..
1983 Chevy Blazer K5 Silverado
#33
Posted 07 September 2006 - 23:00
Det meste er laga av folk!
#34
Posted 07 September 2006 - 23:00
Kopi av melding:
ikke koblet rett på 30, men rett på batteriet, med sikring, så jeg har altså 3 sikringer..
Ang test av bryter, kan du ikke bare røske av bryteren og sette ledningene mot hverandre?
Kopi av melding:
(...)husk det viktigste er ikke å vinne men å drikke kaffe(...)
Opprinnelig postet av Henning
#35
Posted 07 September 2006 - 23:00
Så da vil jeg tro at alle koblingene mine er intakte og at jeg har koblet dette på feil måte..
Det eneste jeg kan finne på å tro at er feil, kan være jordingen..
Men det går litt i surr her nå altså..
1983 Chevy Blazer K5 Silverado
#36
Posted 07 September 2006 - 23:00
johnny storbukt -vesterålen offroaders-*husk det viktigste er ikke å vinne men å drikke kaffe*
#37
Posted 07 September 2006 - 23:00
Kopi av melding:
(...)husk det viktigste er ikke å vinne men å drikke kaffe(...)
Opprinnelig postet av Henning
#38
Posted 07 September 2006 - 23:00
Edit: Skrivefeil
Kopi av melding:
(...)husk det viktigste er ikke å vinne men å drikke kaffe(...)
Opprinnelig postet av Henning
#39
Posted 07 September 2006 - 23:00
Det meste er laga av folk!
#40
Posted 07 September 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Du har koblet alle ledningene som skissert her og husket å putte sikringer i sikringsholderne sant..
Kopi av melding:
(...)husk det viktigste er ikke å vinne men å drikke kaffe(...)
Opprinnelig postet av Henning
Opprinnelig postet av foris_via
Har koblet slik som jeg viste ja, ikke koblet rett på 30, men rett på batteriet, med sikring, så jeg har altså 3 sikringer..
hmm, jeg kom på en ting, kanskje jeg skal prøve med en annen bryter.. Men jeg mener jeg har koblet de riktig også
1983 Chevy Blazer K5 Silverado