Gå til innhold



Foto

Uavhengig ekstralys/arb.lys


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
53 replies to this topic

#21 4r4

4r4

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 548 Innlegg:

Posted 07 September 2006 - 23:00

ville å jøre d som zuki beskriver, hent styre strøm fra +, som sakt HUSK sikring:) lykke til:)

johnny storbukt- -chevy v8- no turbo ****! just real power!! *lifes short bite hard!*

#22 iden

iden

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 77 Innlegg:

Posted 07 September 2006 - 23:00

supert supert!
takker for svar smile.gif

1983 Chevy Blazer K5 Silverado

#23 foris_via

foris_via

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 67 Innlegg:

Posted 07 September 2006 - 23:00

Ønsker du å spare litt jobb kan du jo forsøke å hente styrestrøm fra lyset i hanskerommet (om du har noe slikt) fra sigg. tenner (om denne ikke er tenningsavhengi) eller innvendig sikringsboks (sjekk med mulitmeter).
Gjør du det på denne måten slipper du å trekke styrestrømskabel, med sikring, fra batteriet. Bare gi beskjed om du trenger custom koblingsskjema smile.gif

Kopi av melding:
(...)husk det viktigste er ikke å vinne men å drikke kaffe(...)

Opprinnelig postet av Henning



#24 Bøen

Bøen

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1019 Innlegg:

Posted 07 September 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Ønsker du å spare litt jobb kan du jo forsøke å hente styrestrøm fra lyset i hanskerommet (om du har noe slikt) fra sigg. tenner (om denne ikke er tenningsavhengi) eller innvendig sikringsboks (sjekk med mulitmeter).
Gjør du det på denne måten slipper du å trekke styrestrømskabel, med sikring, fra batteriet. Bare gi beskjed om du trenger custom koblingsskjema smile.gif

Kopi av melding:
(...)husk det viktigste er ikke å vinne men å drikke kaffe(...)

Opprinnelig postet av Henning



Opprinnelig postet av foris_via


Som regel blir vel releet montert i motorrom,så da er det ofte nærmeste vei til batteri.så finner man minus der man monterer bryter.Skal man ha lys i bryter,må man også ha pluss frem. +,acc og -

Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke

#25 foris_via

foris_via

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 67 Innlegg:

Posted 07 September 2006 - 23:00

Ja, jordstyring er en god løsning som forenkler opplegget en god del vil jeg tro. Denne løsningen er riktignok ikke den beste om du ønsker lys i bryteren. Du kan eventuelt legge en tynn ledning fra instrumentbelysning eller lignende til dette formålet. Forutsatt at bryteren støtter dette. Tar du styrestrømmen rett fra batteriet og benytter denne til å få lys i bryteren, vil uansett bryteren lyse konstant.

Som RamDodge nevner, så skal arbeidslys egentlig kobles sammen med parklys. Om de faktisk sjekker dette ved kontroll vet jeg ikke, men om du ønsker en bryter som løser dette problemet, kan dette ordnes wink.gif


Kopi av melding:
(...)husk det viktigste er ikke å vinne men å drikke kaffe(...)

Opprinnelig postet av Henning



#26 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 07 September 2006 - 23:00

Hvordan er ledningsgjennomføringen din opp på taket?

sig

Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm

www.LPGguiden.no (nå også med salgs side av kun LPG kjøretøy)

#27 iden

iden

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 77 Innlegg:

Posted 07 September 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Hvordan er ledningsgjennomføringen din opp på taket?

sig

Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm

www.LPGguiden.no (nå også med salgs side av kun LPG kjøretøy)

Opprinnelig postet av Chevy-LPG



Jeg har borret hull rett ved siden av railen og så brukt en o-ring pluss vindustett rundt hullet, over og under.. funker fett det, ikke sånn super-pent, men det er jo ikke mange som studerer taket på den der.. smile.gif





1983 Chevy Blazer K5 Silverado

#28 Jarlen

Jarlen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 231 Innlegg:

Posted 07 September 2006 - 23:00

Ang det relèet.. Du må jo hente strøm fra batteriet som skal inn på 30 på relèet.. så langt har vi kontrollen.. Det jeg pleier å gjøre er å ta strøm til bryteren fra 30 . Altså lage en Y kobling på 30 der det kommer en ledning INN fra batteri, og videre UT igjen fra samme 30 (her kommer Y`en) til bryter... SÅ gjennom bryter, og tilbake til 85..! 86 går til jord, og 87 går til LYS... Husk å jorde et godt sted.. Jorden er minst like viktig som pluss.. Og bruk MINST 2,5 kvadratmillimeter tykk kabel..

------------------------------
Bånn gass
-90 Volvo 960 selges det meste el. og AC. 3,0l 24v
Sportsman 400

#29 iden

iden

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 77 Innlegg:

Posted 07 September 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Ang det relèet.. Du må jo hente strøm fra batteriet som skal inn på 30 på relèet.. så langt har vi kontrollen.. Det jeg pleier å gjøre er å ta strøm til bryteren fra 30 . Altså lage en Y kobling på 30 der det kommer en ledning INN fra batteri, og videre UT igjen fra samme 30 (her kommer Y`en) til bryter... SÅ gjennom bryter, og tilbake til 85..! 86 går til jord, og 87 går til LYS... Husk å jorde et godt sted.. Jorden er minst like viktig som pluss.. Og bruk MINST 2,5 kvadratmillimeter tykk kabel..

------------------------------
Bånn gass
-90 Volvo 960 selges det meste el. og AC. 3,0l 24v
Sportsman 400

Opprinnelig postet av Jarlen



Det er omtrent noe slikt jeg har gjort, men etter å fått alt virrvarret sammen, så lyser det selvfølgelig ikke..
kan sette opp et skjema over hvordan jeg gjorde det..

1983 Chevy Blazer K5 Silverado

#30 iden

iden

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 77 Innlegg:

Posted 08 September 2006 - 23:00

testet med en annen bryter, og det funket ikke, så jeg skjønner ikke helt hvorfor begge to ikke funker..

Det jeg mente med at jeg ikke koblet rett på 30 var at jeg altså ikke hadde koblet styrestrømmen på 30, men jeg har koblet styrestrømmen rett på batteriet med en sikring i mellom, som vist på skjemaet mitt..

1983 Chevy Blazer K5 Silverado

#31 KITT

KITT

    KITT

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 831 Innlegg:

Posted 07 September 2006 - 23:00

Er de lyktene ikke koblet som arbeidslys vil du få mangel på ved kontroll
Ble selv stoppet i kontroll for 2 uker siden.
Men har de koblet som arbeids lys da var det greit men måtte ta funksjonstest på at de var koblet riktig også før jeg fikk lov å kjøre videre.

`88 Suburban 7" løft/`81 Blazer HD 2WD/`82 Blazer K5 4WD

#32 iden

iden

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 77 Innlegg:

Posted 07 September 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Er de lyktene ikke koblet som arbeidslys vil du få mangel på ved kontroll
Ble selv stoppet i kontroll for 2 uker siden.
Men har de koblet som arbeids lys da var det greit men måtte ta funksjonstest på at de var koblet riktig også før jeg fikk lov å kjøre videre.

`88 Suburban 7" løft/`81 Blazer HD 2WD/`82 Blazer K5 4WD

Opprinnelig postet av Krider



Da må jeg koble styrestrømmen via parklys da altså? For at det skal være godkjent mener jeg..

Koblingsskjemaet mitt kommer straks..heh..

1983 Chevy Blazer K5 Silverado

#33 Gromskyss

Gromskyss

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 159 Innlegg:

Posted 07 September 2006 - 23:00

Ikke nødvendigvis nok det heller. Jeg koblet opp mine til arb. lys kvelden før eu. Fikk beskjed om at: sorry, arbeidslys peker bakover, ikke forover. Måtte snu dem, eller, og dette er toppen, sette på de originale lokka som fulgte med(cover/deksel). Alle lys som er montert skal virke, men hvis de svarte lokka var montert, så "var de ikke i bruk, men fungerte"!!??!

Det meste er laga av folk!

#34 foris_via

foris_via

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 67 Innlegg:

Posted 07 September 2006 - 23:00

Var ikke markert hva du hadde koblet hvor på reléet på skjemaet ditt. Hva mener du med
Kopi av melding:
ikke koblet rett på 30, men rett på batteriet, med sikring, så jeg har altså 3 sikringer..


Ang test av bryter, kan du ikke bare røske av bryteren og sette ledningene mot hverandre?

Kopi av melding:
(...)husk det viktigste er ikke å vinne men å drikke kaffe(...)

Opprinnelig postet av Henning



#35 iden

iden

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 77 Innlegg:

Posted 07 September 2006 - 23:00

Her er da altså slik jeg har koblet opp det hele, og ingen av lysene funker, ikke foran eller bak.
Så da vil jeg tro at alle koblingene mine er intakte og at jeg har koblet dette på feil måte..
Det eneste jeg kan finne på å tro at er feil, kan være jordingen..
Men det går litt i surr her nå altså..



1983 Chevy Blazer K5 Silverado

#36 4r4

4r4

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 548 Innlegg:

Posted 07 September 2006 - 23:00

fint sjema du hadde dær

johnny storbukt -vesterålen offroaders-*husk det viktigste er ikke å vinne men å drikke kaffe*

#37 foris_via

foris_via

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 67 Innlegg:

Posted 07 September 2006 - 23:00

Ser da riktig ut... Har du et multimeter eller noe?

Kopi av melding:
(...)husk det viktigste er ikke å vinne men å drikke kaffe(...)

Opprinnelig postet av Henning



#38 foris_via

foris_via

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 67 Innlegg:

Posted 07 September 2006 - 23:00

Du har koblet alle ledningene som skissert her og husket å putte sikringer i sikringsholderne sant..


Edit: Skrivefeil

Kopi av melding:
(...)husk det viktigste er ikke å vinne men å drikke kaffe(...)

Opprinnelig postet av Henning



#39 Gromskyss

Gromskyss

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 159 Innlegg:

Posted 07 September 2006 - 23:00

Har bryterne dine 3 poler?

Det meste er laga av folk!

#40 iden

iden

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 77 Innlegg:

Posted 07 September 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Du har koblet alle ledningene som skissert her og husket å putte sikringer i sikringsholderne sant..

Kopi av melding:
(...)husk det viktigste er ikke å vinne men å drikke kaffe(...)

Opprinnelig postet av Henning



Opprinnelig postet av foris_via



Har koblet slik som jeg viste ja, ikke koblet rett på 30, men rett på batteriet, med sikring, så jeg har altså 3 sikringer..
hmm, jeg kom på en ting, kanskje jeg skal prøve med en annen bryter.. Men jeg mener jeg har koblet de riktig også


1983 Chevy Blazer K5 Silverado