Gå til innhold



Foto

Lusking om natta i Eidsvoll


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
44 replies to this topic

#1 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 08 September 2006 - 23:00

Nå har jeg hatt nattlig besøk av en Izusu Trooper mer enn 3 ganger på en uke, bilen kjører sakte mot innkjøringa på gårdsplassen min, den svinger inn med fulltlysa rett i husveggen, står rolig en stund, med kupèlyset på, for så å rygge ut på veien igjen å reise videre samme veien.... Jeg så den ganske fint i månelyset i natt som var, eksakt 03:40.
Jeg bor i Finstadvegen, snarveien mellom Eidsvoll og Dal, veldig nær Eidsvoll, og bilen kommer alltid fra Eidsvoll og kjører sørover.

Er det noen i Eidsvoll og omegn som har sett denne bilen, den så rød ut, med takstativ og to små 4kantede ekstralys montert på fangeren ??
Si fra til meg med evt regnummer....... snakker du med han, så forklar at den lille røde prikken han ser inne i bilen når han står på gårdsplassen min,..... er fra lasersiktet på rifla mi !!! (Jeg har reserveglass til kjøkkenvinduet og lyddemper)

Hvis vedkommende er nysjerrig på bilene mine, så er han velkommen før det blir mørkt. Er han interessert i å stjele noe........så er det siste gangen han evt gjør det !

#2 Partypatrol

Partypatrol

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 978 Innlegg:

Posted 09 September 2006 - 23:00

Slett ikke uvanelig at private distribusjons-selskaper benyttes til å levere aviser og reklame, i disse tilfellene benyttes ofte sjåførens private bil. Det er også vanelig at dette foregår midt på natten, kjenner selv folk som jobber i restaurantbransjen som tar ei avisrunde før de legger seg på morrakvisten.

Hvis dette er et bud er det jo ikke veldig kundevennelig å sette fulltlysa rett mot huset til de som skal ha posten, gode sjanser for at dette kan vekke noen og dette i seg selv er vel grunn nok til å ta en prat med vedkommende. Her hjemmer slamrer avisbudet veldig med postkasselokkene, så jeg tror ikke de som er på jobb bryr seg så veldig om de som sover.

Imidlertid er det vel litt oxo litt underlig at vedkomende slår på kupe-lyset hvis han/hun forsøker å skaffe seg et overblikk over evt tyvgods i hagen...

Men for å besvare det det ble spurt om så vet jeg ikke hvem dette er.

Har du funnet ut av saken? Får håpe det var falsk alarm, er ikke veldig trivelig hvis man føler at noen lusker på hus, hjem og familie mad.gif

#3 CHEVVYAZER

CHEVVYAZER

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 265 Innlegg:

Posted 08 September 2006 - 23:00

Hei Hoel,

Jeg har 50kg's dobermann med vaktinstinkt til utlåns hvis du er interesert...
PS Han har kjempefine tenner...

Rune Bredal

#4 JanE

JanE

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Posted 08 September 2006 - 23:00

Sett ett hull i ham, så blir han igjen kjent:-))

Mvh
Jan E
Tlf.95059190

#5 Viking067

Viking067

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 221 Innlegg:

Posted 08 September 2006 - 23:00

Hvis han kjører inn på gårdsplassen din så legg ut spiker matte og sett opp et (veldigt) lite advarselskilt angående matta!

Husk å ta bilder :-)

"My drinking team has a racing problem"

#6 Bøen

Bøen

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1019 Innlegg:

Posted 08 September 2006 - 23:00

Lite taktisk av han å sette fult lys oppetter veggen hvis han har tenkt å snike seg innpå eiendeler blink.gifblink.gif Spikermatter kan jo være en ide ja:)

Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke

#7 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 08 September 2006 - 23:00

sats på spikermatte, kanskje du får solgt ett par dekk å.

utrivelige greier, å komme luskende mitt på natta,
du har ikke postkasse i nerheten da? dumt å plante en blyspiss i panna på avisbudet




rigs http://offroad.no/?P...e=View&RID=1062
nofear http://www.2adept.co...topic.php?t=114
bilbygging http://www.bilbyggin...opic.php?t=1045

#8 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 08 September 2006 - 23:00

Da får jeg søke litt på nettet, spikermatter bør jo ikke synes........... politiet sine er sikkert fine

#9 Holten

Holten

    Team Welt Medlem

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 651 Innlegg:

Posted 08 September 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Da får jeg søke litt på nettet, spikermatter bør jo ikke synes........... politiet sine er sikkert fine

Opprinnelig postet av Hoelern




Ta en fjøl eller noe tongue.gif Slå igjennom spiker..grav den ned!
Ingen som ser det midt på natten biggrin.gif


________________________________________
Jim Erlend Holten
Tlf: 40044799
Bor: Surnadal

#10 Gromskyss

Gromskyss

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 159 Innlegg:

Posted 09 September 2006 - 23:00

Rigg deg til med en jævli lyskaster rett i nærheten av innkjørselen, å sitt med pluggen i handa(krever litt skjøteledning) Sett på midt i glaninga på'n når'n står der. Blir nesten som et kinderegg det: Du får se bilen skikkelig m/reg nummer, du skremmer sikkert vannet av jæveln å så fint siktelys som det blir!!! Det er jo 3 ting på en gang det! Vet at jakt med kunstig lys er forbudt, men i dette tilfellet blir det vel ikke stor forskjell på lovligheten læll...smile.gif

Det meste er laga av folk!

#11 Vidar Aas

Vidar Aas

    4x4-Høvding

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 Innlegg:

Posted 09 September 2006 - 23:00

Bra alle bilene har tracking system da !!
Er jo dumt og stå sånn da, han veit vei ikke at han blir filmet heller smile.gif
Ring purken!!



www.verdal4x4.no

Vidar, kun Vidar !

#12 mud_chaser

mud_chaser

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 139 Innlegg:

Posted 09 September 2006 - 23:00

Er vel bare å legge ut fellingstillatelse da.... Skal rope om jeg snubler over bilen jeg...

BIg Boys, Big Toys

#13 lulle

lulle

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 199 Innlegg:

Posted 09 September 2006 - 23:00

Det jeg lurer på er når avisa blir levert hos deg

#14 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 09 September 2006 - 23:00

Godt forslag, jeg skal høre med de... er det ikke litt tidlig kl 03:40 ?? Det rare er at bilen ikke stopper ved neste stativ som er under 50 meter unna .................... på motsatt side av veien.

#15 Bøen

Bøen

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1019 Innlegg:

Posted 09 September 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Godt forslag, jeg skal høre med de... er det ikke litt tidlig kl 03:40 ?? Det rare er at bilen ikke stopper ved neste stativ som er under 50 meter unna .................... på motsatt side av veien.

Opprinnelig postet av Hoelern



Avisa kommer her mellom 3 og 5,men siden du er våken ser du vel om de går ut av bilen med avisa..wtf.gif

Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke

#16 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 09 September 2006 - 23:00

Mange begynner å levere avisa fra 2 og utover, ofte skal de være ferdig til klokka 6. Mulig de har lagt om på rutene så adressen din er tidligere på ruta, eller det er en vikar som tar det i en annen rekkefølge.
Har noen kompiser som kjører aviser på nettene, det hender de tar noen snarveier og slikt i natten mulm og mørke smile.gif

--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)

#17 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 09 September 2006 - 23:00

men er litt rart at di kjører i en sånn bil også da.

#18 hans petter

hans petter

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 306 Innlegg:

Posted 09 September 2006 - 23:00

Kopi av melding:
men er litt rart at di kjører i en sånn bil også da.

Opprinnelig postet av offroad king



Hvorfor er det så rart da??

har kjørt avis med pickupen jeg. Går fint det, bare litt trangt med 300 aviser i en singel cab



Det fine med dødsstraff er at man lærer til neste gang!

#19 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 09 September 2006 - 23:00

Kopi av melding:
har kjørt avis med pickupen jeg. Går fint det, bare litt trangt med 300 aviser i en singel cab
Opprinnelig postet av hans petter



Planet på pickupen?blink.gif

#20 hans petter

hans petter

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 306 Innlegg:

Posted 09 September 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
har kjørt avis med pickupen jeg. Går fint det, bare litt trangt med 300 aviser i en singel cab
Opprinnelig postet av hans petter



Planet på pickupen?blink.gif

Opprinnelig postet av Denominator




av en eller annen merkelig grunn ville de ha tørr avis og ikke en graut av en avis.


men back to topic



Det fine med dødsstraff er at man lærer til neste gang!