Gå til innhold



Foto

Nå begynner jeg å bli lei...


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 RiceCooker

RiceCooker

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Innlegg:

Posted 12 September 2006 - 23:00

Var ute på prøvetur med troopern igår, har egentlig ikke prøvd den noe særlig etter vei før, har mest kjørt rundt omkring her på gården. Da måtte jeg selvfølgelig få en overraskelse... Det viser seg at det raper noe helt forferdelig på girene, spesielt mellom 1. og 2, men også lenger opp i girene. Og jeg som trodde det var synkronisert girkasse i troopern...er jo verre enn på min -75 Ford 3000 traktor. Kanskje ikke mineralsk 15w-40 er det mest optimale på girkassa? Det var nemlig en rød, tynn olje som var på fra før, lignet på ATF-olje. Tror det var litt bedre før jeg byttet. I tillegg syns jeg at det virker tyngre å bevege girspaken nå med 15w-40, kan dog være innbilning. Noen som har tips til olje? Mener å ha hørt at det har vært byttet synkroniseringsringer i kassa tidligere, men nå begynner jeg å tvile. Finnes det nye synk-ringer å få kjøpt tro? Har heldigvis en 5-trinns i reserve, riktignok til bensin, men selve kassa skal være den samme etter som jeg har lest.

#2 h5n1

h5n1

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 43 Innlegg:

Posted 12 September 2006 - 23:00

bruk motor olje til girkassa 5w/40 girolje er ikke riktig. den lyd som kommer fra kassa din er pga. girolje er ikke tinn nok. spesjelt når er kaldt. 5w/40 stor i oryginalt instruksjon boka fra isuzu min.

isuzu trooper 2.2 td eier, en polakker som bør i Oslo. jeg elsker å går ut med bilen og uten...no maters. heter Pavel, 37 år gammel

#3 HAVANA

HAVANA

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 236 Innlegg:

Posted 14 September 2006 - 23:00

det er kalt i nepal......

#4 randknu

randknu

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1784 Innlegg:

Posted 21 September 2006 - 23:00

heh, Jeg har 80W90 gearolje i min, funker helt greit, Den er litt tung å få i 2.giret når det er kaldt men det ordner seg med engang jeg har kjørt litt og tempen kommer opp. Jeg aner ikke hvilken olje det skal være, jeg var bare så overbevist om at alle eldre manuelle kasser skal ha skikkelig gearolje...

I like trucks, Becouse size does matter.
-Knut

Chevrolet Blazer K5
Isuzu økonomi 4x4

#5 Usta Bil

Usta Bil

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 27 September 2006 - 23:00

Min erfaring med trooper kasser er å bruke Spesial-s olja til felleskjøpet! da slutter den å jamre seg og er ikke tung å gire med når gradene er blå ute:-)



#6 Coolrader

Coolrader

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 09 November 2006 - 00:00

Ska byta på min Trooper -90, ska jag använda 15/40 mineralolja eller 5/40 syntet?Tänkte även att slå i en flaska Slick50 för manuella lådor för att se om det kan minska det malande ljudet när man släpper gasen och segdrar....

**UNITED WE STAND**

#7 isuki

isuki

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

Jeg hadde et svinghjulslager som gikk tregt, da var den vanskelig å gire. Den blei frisk etter at jeg byttet det.

Sikkert bra det og!
Bil? Isuki selvsagt!