Dette var min Studebaker M35 '63
-Ottar
M6
Started by
joni
, Oct 10 2006 23:00
28 replies to this topic
#21
Posted 15 October 2006 - 23:00
#22
Posted 25 November 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Forsvaret fjernet viskosisitetsregulatorene på de fleste M6ene, så de fleste er IKKE multifuel lenger, og går kun på diesel.
Det er også riktig at luftservoene ble fjerne på de fleste bilene.
Er det noen som har bilde av viskositetsregulatoren der den skal sitte slik at det går an å sjekke dersom en evt. skulle kjøpe en M6. ?
#23
Posted 25 November 2006 - 00:00
Man får forsikring for ca 2-300 kr i året (ansvar). Årsavgift vet jeg ikke, men det er vel overkommelig.
Torfinn
Torfinn
#24
Posted 21 November 2006 - 00:00
Luftservoene ble ikke reparert etter havari/feil, dermed hadde de godt brukte bilene som regelo ikke servo. De med liten milage, som den jeg kjørte en gang for lenge siden var derimot en drøm å kjøre. ( helt til den sviktet, da kutta de slangen)
Rusta leir
Rusta leir
#25
Posted 22 November 2006 - 00:00
Vi er heldige eiere av en M-621 (Den ordinære med plan u/ tipp). Dette var far i huset sin store drøm, og gikk i oppfyllelse på hans 50 års dag. Til å være en doning fra -68 fikk vi et eksemplar hvor man skulle tro den aldri var brukt. Noe tregere uten turboen som forøvrig lager en lokkende plystrelyd, men med montert vinch på 60m får det gå. (Alle muttere var til og med smurt opp med fett, og to helt nye batterier)
Vi har disse årene erfart at det iallefall er få steder denne ikke kan ta seg fram. Med trekk på alle seks og diff, så skal det også en del til.
Bilder kommer når harddisken er oppe og går:)
Vi har disse årene erfart at det iallefall er få steder denne ikke kan ta seg fram. Med trekk på alle seks og diff, så skal det også en del til.
Bilder kommer når harddisken er oppe og går:)
#26
Posted 23 November 2006 - 00:00
Hørte om en som kjørte M-35 på spillolje, det skal vistnok være lovlig også. Da er det jo et billig fremkomstmiddel. Spillolja gir faktisk mindre røyk enn vanlig diesel, påstod han.
#27
Posted 24 November 2006 - 00:00
Høres kjent ut ja! Samme skjedde meg på Hjerkinn i 92. Skummelt når skrubben blir borte uten forvarsel! Men heldigvis hadde vi en kokk som var bilmekaniker sivilt! (typisk forsvaret?)
Har det forresten blitt mulig å få skilter på disse nå??
Har det forresten blitt mulig å få skilter på disse nå??
#28
Posted 25 November 2006 - 00:00
hvor mye koster det å ha en m6 i året, i henhold til årsavgift/forsikring:wtf:
har så sykelig lyst på en m6:) helse en 624 med tipp.
mvh TOR Erik
har så sykelig lyst på en m6:) helse en 624 med tipp.
mvh TOR Erik
#29
Posted 07 December 2006 - 00:00
Hvor mye veier m621 akslingene,uten hjul ?
Hvor brei er en m621 uten hjul
Hvor brei er en m621 uten hjul