Noen som har god forklaring på hvordan man plukker av frihjulsnav på gammel type Suburban? Er manuelle nav.
Det ene vil ikke koble inn, var ganske nytt og i følge forrige eier.
Noen som vet hva det kan være?
Fint om noen har noen svar så slipper jeg å plutselig sitte der med skjegget fult av postkasser når jeg demonterer.
Frihjulsnav Suburban
Started by
Eivind U
, Oct 11 2006 23:00
6 replies to this topic
#1
Posted 11 October 2006 - 23:00
#2
Posted 11 October 2006 - 23:00
Manuelle vav er lette å plukke ut.
Du løsner skruene i lokket, lirket av lokket, finner låseskiva/e-ringen som sitter på akselen og tar av den og ev skiver innafor.
innvendig på navet sitter det en stor låsering, den må også vippes ut, FØR du prøver å ta ut innmaten til frihjulsnavet.
Når du har fjernet dette er det bare å trekke innmaten ut.
Mitt CB forum : http://www.hostingph...rum=privatradio
My Other Car is a Piece of s.hi.t Too
If You're Not A Hemorroid, Get Off My Ass.
Caution: I speed up to run over small animals.
Du løsner skruene i lokket, lirket av lokket, finner låseskiva/e-ringen som sitter på akselen og tar av den og ev skiver innafor.
innvendig på navet sitter det en stor låsering, den må også vippes ut, FØR du prøver å ta ut innmaten til frihjulsnavet.
Når du har fjernet dette er det bare å trekke innmaten ut.
Mitt CB forum : http://www.hostingph...rum=privatradio
My Other Car is a Piece of s.hi.t Too
If You're Not A Hemorroid, Get Off My Ass.
Caution: I speed up to run over small animals.
#3
Posted 11 October 2006 - 23:00
OK, takk for bra beskrivelse!
Noe annet en selve navet som kan være deffekt når det ikke vil koble inn?
Noe annet en selve navet som kan være deffekt når det ikke vil koble inn?
#4
Posted 11 October 2006 - 23:00
Ja det er klart. Knukket aksel eller mosa kryss Men det hadde du nok merka.
Bare å jekke opp og sette navet i lock, så dreier du på hjulet og ser om akselen går rundt. Gjør den ikke det er det noe gæli i diffen eller transfer, eller selvfølgelig navet. Det kan være mosa det også. Bare å plukke opp og se om det er helt. Det kan være feilmontert, eller for mye fett inni der.
Det skal ikke tømmes en hel patron inni der.
Jeg har 1 stk warn nav ekstra, in case du trenger det. Manuellt selvfølgelig
Mitt CB forum : http://www.hostingph...rum=privatradio
My Other Car is a Piece of s.hi.t Too
If You're Not A Hemorroid, Get Off My Ass.
Caution: I speed up to run over small animals.
Bare å jekke opp og sette navet i lock, så dreier du på hjulet og ser om akselen går rundt. Gjør den ikke det er det noe gæli i diffen eller transfer, eller selvfølgelig navet. Det kan være mosa det også. Bare å plukke opp og se om det er helt. Det kan være feilmontert, eller for mye fett inni der.
Det skal ikke tømmes en hel patron inni der.
Jeg har 1 stk warn nav ekstra, in case du trenger det. Manuellt selvfølgelig
Mitt CB forum : http://www.hostingph...rum=privatradio
My Other Car is a Piece of s.hi.t Too
If You're Not A Hemorroid, Get Off My Ass.
Caution: I speed up to run over small animals.
#5
Posted 11 October 2006 - 23:00
Ok, det blir prosjekt til helga! Takker igjen for kjempe svar!
#6
Posted 11 October 2006 - 23:00
Under "nyttige linker" finner du denne:
http://www.offroad.n...e&TOPIC_ID=6640
Mvh. Sheriffen
member of DORK
NY GARASJE
Gammel Garasje
BILDER
RIGS
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink...
http://www.offroad.n...e&TOPIC_ID=6640
Mvh. Sheriffen
member of DORK
NY GARASJE
Gammel Garasje
BILDER
RIGS
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink...
#7
Posted 11 October 2006 - 23:00
Eller altså. Dreier du hjulet rundt, og navet står i lock, men akselen står stille, er feilen i navet. Blei litt køddete forklart i sted det der.
Mitt CB forum : http://www.hostingph...rum=privatradio
My Other Car is a Piece of s.hi.t Too
If You're Not A Hemorroid, Get Off My Ass.
Caution: I speed up to run over small animals.
Mitt CB forum : http://www.hostingph...rum=privatradio
My Other Car is a Piece of s.hi.t Too
If You're Not A Hemorroid, Get Off My Ass.
Caution: I speed up to run over small animals.