Gå til innhold



Foto

Svindler ved bruktbilkjøp


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
82 replies to this topic

#21 Navara01

Navara01

    Pajero 2,8Tdi

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 21 October 2006 - 23:00

Se på tv2 nå så får du mange svar

Skulle ønske jeg var en gullfisk! Tenk å gå rundt i sitt eget hjem å hele tiden bli kjent med nye mennesker..

Bladfjærer-aka-rumperister

#22 Remi Wiik

Remi Wiik

    Remi

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Posted 21 October 2006 - 23:00

Vidar: jeg var på kjøring da hun kjøpte bilen, men sa til henne at hun skulle vente til jeg kom hjem, men du ser nu.
Tortilla: det er ikke snakk om noe overprising i det hele tatt!
Dette er delepriser som jeg har fått fra Flygt Bil i Bodø som forhandler Honda, Øvre broer og slikt får man ikke som piratdeler til bilen, så jeg har sjekket på brukt og nytt, og minste pris på alt sammen er 13000,- bare i deler!
Og skal man få en slik jobb gjort på ett verksted tør jeg ikke tenke på summen...

#23 Tortilla

Tortilla

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 21 October 2006 - 23:00

Kun for deler? Da er det vel best å få det omgjort....

#24 Remi Wiik

Remi Wiik

    Remi

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Posted 21 October 2006 - 23:00

Jaja... Han såkalte faren til han bilselgeren viste seg jo å være like seriøs som sønnen, han dukket aldri opp i dag som han lovet, så mandag blir vi å kontakt advokaten. E vist eneste måten, jævli arti med seriøse bilselgere:angry:

#25 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 21 October 2006 - 23:00

Advokat? Håper du kjenner en eller har en gratis gjennom NAF eller noe.
Til 1000-1500 i timen bruker du fort opp kjøpsprisen på en advokat..

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

Frode, the member formerly known as FR..

www.terrengbil.com

#26 Remi Wiik

Remi Wiik

    Remi

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Posted 21 October 2006 - 23:00

Hun som har bilen nå har fri rettshjelp, så det skal du ikke tenke påwink.gif

#27 Vidar Aas

Vidar Aas

    4x4-Høvding

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 Innlegg:

Posted 21 October 2006 - 23:00

Sjekk nå først ut reglene da. Er vel noe om at du har et ansvar selv til og sjekke den? jeg kjøper og selger noen biler, men er nøye med og sjekke de først...



www.verdal4x4.no

Vidar, kun Vidar !

#28 Remi Wiik

Remi Wiik

    Remi

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Posted 21 October 2006 - 23:00

Joda, men bare det at dem ikke er intr. i å prate med oss en gang, og truer med anmeldelse osv sier jo bare litt, og det er jo til vår fordel og da. Men hun har snakket med en jurist i kveld, og han sier vi har en god sak. Så jeg håper det går greit. Om vi nu skulle tape, så skal jeg personlig sette vekk bilen, og ta av skiltene og la den stå i omså 15 år og bli skyldig årsavgift, for del 2 av vognkortet ligger nemlig her, og det blir IKKE levert inn:lol:

#29 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 21 October 2006 - 23:00

spiller jo ingen rolle hva prisen er på bilen, om en kjøper til 300tusen eller 15tusen.. en skal få den varen som er lovt.. er den ikke i den stand så skal det ordnes opp i


-----------------------------------------------

Ja til plastflasker

#30 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 22 October 2006 - 23:00

Regner med at dere har fått svar fra NAF eller annen advokat nå, men regner det som 99% sikkert at du/dere ikke har noe krav overfor selgeren.

Hvorfor kaller du selgeren for en svindler, hvilke forutsetninger hadde selgeren for å vite at ikke bilen er 100% bra? Det er mange som kjører rundt i biler som blir å feile EU kontroll uten å vite det.

Håper som kompis at det ordner seg, men realisten i meg sier at løpet er kjørt for dere.

Arguing on the internet is like running in the special olympics.
- If you win, you´re still retarded.


http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp

#31 Remi Wiik

Remi Wiik

    Remi

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Posted 22 October 2006 - 23:00

Kaller fyren for en svindler på grunn at han er det!
Løpet er ikke kjørt i det hele tatt, fordelen vår er jo at selger engang ikke vil snakke om dette, ikke prøve å løse problemet i det hele og det store, faren til selger lover og skal komme å ordne opp i dette, men hverken ser han eller hører noe fra han, og slikt gjør mæ skikkelig forbanna! Vil kall dem noen useriøse fjotta heile gjengen der!
Han lyver så det renner av han, var og oppsøkte han på jobb der han bare sto og gliste til meg bak disken, han provoserte meg så til di grader at hadde det ikke vært for det var på en bensinstasjon så hadde jeg dratt han over disken og grisebanka han! Men det er ikke rette måten og gjøre det på.
Jeg sa til han at bilen ikke var verdt 5000,- engang, og det var han enig i,jævli arti at en selger står på et slikt vis bare for å provosere!
Nei saken er langt fra ferdig, har snakket med politi, jurust og advokat, og samtlige mente vi hadde en veldig god sak, og ble rådet på det sterkeste å ikke levere inn del 2 av vognkortet!

#32 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 22 October 2006 - 23:00

Hvilken bensinstasjon jobber denne fjotten på da?

#33 Remi Wiik

Remi Wiik

    Remi

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Posted 22 October 2006 - 23:00

Han jobber på en bensinstasjon i Bodø, nærmere inn på det gidder jeg ikke å gå pga personvernloven.

#34 hiluxturbo

hiluxturbo

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 588 Innlegg:

Posted 22 October 2006 - 23:00

men du vikingen e nu også litt træg med og levere inn skilt og sånt når du kjøpe bila. så du skal nu ikke kaste stein så hart i mot glasse

#¤%#¤¤# kofør sa du ikke at d va myr dær??????

#35 Remi Wiik

Remi Wiik

    Remi

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Posted 22 October 2006 - 23:00

Ka du e slags tosk så sett der å rope??fish.gif
Om æ har levert inn skilt eller ikke e nu du noe skal gi dæ jamt hælvete i, e faktisk ingenting du har med!
Men hvis du absolutt må vite det, så va det snakk om ei salgsmelding så ikke ble innlevert pga æ hadde jævli dårlig råd da! Å det va ingenting selgern lidde nød av!
Desutten e d nu snakk om et bruktbilkjøp her som man e blitt lurt på, å faen ikke snakk om noe salgsmelding!
Denne salgsmeldinga på denne bilen blir ikke levert inn med overlegg pga kjøpet skal heves!
Hvis du ikke har nå anna å gjør enn å sett å lir å ta dæ drit, så kan du gjør det en anna plass! Æ e nok forbanna i utgangspunktet, å e ikke intr i at dritonga skal sett her å harseler med mæ!mad.gif

#36 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 23 October 2006 - 23:00

Kordan går det vikingen? har du kommet noe lengere i saken?


Dette minner meg om et brukt anlegg til bil eg kjøpte ei gang, selgeren sa allt var i orden og funka fett. anlegget besto av: forsterker, 4 stk subber, cd spiller og litt anna.
ingenting funka, bortsett fra subbene. cd spilleren og forsterkeren var fullt a vann og rusta inni. betalte 5.000 for drite..og nå står han bare og er eplekjekk og sier: ja, eg selger tingene mine i den stand det er. heregud, eg blir eitrande. har ikkje gjort noe mere med det.
fish.giffish.gifmad.gif

Lykke til mellow.gif

- - - - Frode Flottorp - - - -
- Bytter kjøretøy fortere en folk fyller diesel -

#37 Remi Wiik

Remi Wiik

    Remi

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Posted 23 October 2006 - 23:00

Ja det e bare utrolig ka folk finn på for å tjen penga.
Har æ vært dæ så har æ kommet til å gjort nå med det, 5000,- e tross alt mye penga!
Ang Hondaen så skal ho kjøp sæ en anna bil i mens saken går, så skal vi skru av skiltan å sett biln vekk. Men hverken skilt eller vognkort skal leveres inn, så han kan nu stå der å høst inn årsavgifta, så får det bli opp til selger å avgjøre hvor mange årsavgifta;)

#38 ktveide

ktveide

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 768 Innlegg:

Posted 23 October 2006 - 23:00

Slike saker blir i 99% av tilfellene løst i forliksrådet, så pass på å ikke legg ut penger til advokat.. da blir det ei dyr suppe.. En kjøpskontrakt med "selges som den står" gjør saken svært vanskelig, siden den antagelig vil fraskrive selger ansvaret. I utgangspunktet kan den kanskje være verdiløs, akkurat som en muntlig kontrakt er like bindene som en skriftlig osv. men rettskraftig vil den gjelde. Selger aldri en bil eller deler til over 1500kr uten å skrive slik kontrakt, hvis ikke kan kjøper lure til seg mye. Ville ansett pengene som tapt, siden selger er borte vekk. Husk også på at bilen ikke må kjøres med før den er omregistrert, del 2 er levert inn. Blir du stoppet av BT da mister du skiltene...

Ut på tur aldri sur...

#39 ktveide

ktveide

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 768 Innlegg:

Posted 23 October 2006 - 23:00

og du får kjøre innom noen fotobokser og bomstasjoner da evt. før du tar av skiltene... hehe..

Ut på tur aldri sur...

#40 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 23 October 2006 - 23:00

Ja, de va lurt, la den stå å samle opp årsavgifta +++. Ta å sei det til han da, så muligens han får noe å tenke på. mad.gifwink.gif

Ja, du har jo et poeng. 5.000 er jo penger, men ikkje alverdens. men skal tenke litt på det. sleep.gifsleep.gif

- - - - Frode Flottorp - - - -
- Bytter kjøretøy fortere en folk fyller diesel -