Gå til innhold



Foto

de nye avgiftene...


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
106 replies to this topic

#101 Eon280

Eon280

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Posted 26 December 2006 - 00:00

biggrin.gif:D
Jævlig bra den der, så sant som det er sakt/skrevet:blink:





280GE

#102 junkern

junkern

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1451 Innlegg:

Posted 27 December 2006 - 00:00

Er det noen som husker om disse treskallene har gjort noe med satsene for km-godtgjørelse? Sålenge jeg kan huske har den ligget på rundt 3 kr km, men å bruke bil i jobbsammenheng har blitt BETYDELIG dyrere, og VELDIG MYE dyrere når miljødiffrensiert årsavgift kommer. I dag er det alt annet enn lønnsomt å bruke privatbilen i jobbsammenheng:fish:

Ellers har jeg forståelse for miljødiffrensiert årsavgift, men å gi den tilbakevirkende kraft er for drøyt, de burde heller gjort det med nye biler. Ellers er det virkelig sosialpolitikk på sitt beste å straffe de som allerede har dårligst råd som kjører rundt i gamle vrak fordi de ikke har råd til noe annet med å øke årsavgiften betydelig. Snakker om dobbel straff!

#103 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 27 December 2006 - 00:00

Noen som har prøvd å stappe 3 unger + 2 voksene inn i en "familie bil" som våre rød/grønne maktpamper vill at vi skal kjøre????

Det er rett og slett umulig..

Jeg prøvde meg på 2 unger (i vært sitt barnesete) og 2 barnevogner + litt bagasje siden vi skulle på lang tur til Dyreparken i Kristiansand i en Audi A3 i september...
Stakkars jævler som er/blir nødt til å kjøre rundt sånn med sin familie fordi en del jævla idioter skal avgift belegge di store fæle miljø bombene våre...
Morsomt er det egentlig at norsk avgifts politikk faktisk begrenser antall barn som en familie velger å ha...

Jeg gleder meg også til å se våre rød/grønne stemmere stå på hver sin stige å male skolen til sitt barn ettersom komunene er på sparebluss og kanskje vasker disse også toalettene på di samme skolene siden det også er innstramminger på dette..


Å bli eldre er obligatorisk, å bli voksen er valgfritt...
http://video.google....045&q=motorhead
Garasje sider ja hmmm var det noen som sa www.bilbygging.no mon tro???

#104 Herman

Herman

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 840 Innlegg:

Posted 28 December 2006 - 00:00

Alle avgifter på bil å drivstof er der for att vi skall kjøre mindre. Bruker vi bilen mere blir vi snart nektet å kjøre privatbil. men det er vel mye verre med alle fly turene våre til syden oså vidre. noen vill jo ikke høre på eksperter. Frp. har jo ingen miljø politik å ødleger for oss med bilintrese som er lit seriøse. Det er lenge siden jeg sluttet med syden turer og tar ofte toget. prøv å tenke på andre, det er ikke fali:) Disel er mye faliger mere kreftfremkaldene en andre drivstof. Der tar mange feil også sitende Regjering det partikelfilteret må tømmes/renses har noen set eller vet åsen dette fåregår så hadde dem kastetopp:devil: hva er fremtiden?

HJL
user posted image

#105 Mittibushen

Mittibushen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 101 Innlegg:

Posted 02 January 2007 - 00:00

Problemet med den norske stat er at dem starter i "feil" ende. For oss stakkars utkantbeboere fører det til økte utgifter. Her er det ikke mange muligheter for alternativ transport. Hadde disse som bestemmer økt vrakpanten og satt ned avgiftene på nye biler så hadde vi vanlige dødelige kanskje hatt råd til en ny og mer miljøvenlig bil. Men ikke så lenge det koster 1,5- 2 årslønner for en romslig famileibil. Økning av avgifter reduserer ikke bruken når man er avhengig.

Skal man levere barn på skole/ Barnehage og på jobb lar det seg vanskelig gjøre å få til dette uten bil når det ikke finns bussforbindelse til rette tidspunktet. Det er enkelt for Halvorsen og co. som bor midt i en storby med trikk og buss i alle himmelretninger til alle døgnets tider.

trond-anders.halle@midthaug.no
trond.anders.halle@bluezone.no

#106 Eivind37

Eivind37

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 613 Innlegg:

Posted 03 January 2007 - 00:00

Usj.....
Har skummet innleggene her, og det kommer sikkert til å gå som det alltid gjør.....litt diskusjon om politikk....litt grining på nesen...og så er det greit....er det ikke sånn vi pleier å reagere....vi nordmenn??

Miljøperspektivet er ganske snevert synes jeg....helt greit å tenke miljø, men det må ikke bli hysteri...slik det er i ferd med å gjøre.
Det er NoX utslippet fra gamle dieselbiler de vil til livs.....men...utgjør det noe miljøtrussel av betydning??
Det må startes med feks gamle kullkraftverk, gassutslipp fra boreplattformer.....ikke noen få stakkars gamle dieselbiler...
Foruten om oss som kjører offroad eller har spesiell interesse for 4x4 diesel...hvem andre er det dette rammer da??
Jo....folk som bor i grisgrendte strøk...som ikke har råd til å bo sentralt.....og de kjører vel faen ikke en gammel dieselbil for morro skyld??
Distriktspolitikk og familiepolitikk i skjønn forening...
Nå til det jeg nevnte ovenfor....
Vi nordmenn sier IKKE fra...vi godtar!!
Vi må kunne si fra...og gi et klart signal om at....dette finner vi oss ikke i!!
Hva hvis INGEN betalte årsavgift neste år......1,5 millioner purringen koster penger!!!...og ikke minst....masse hodebry....de hadde aldri i verden klart å administrere sivil ulydighet i den størrelsesorden....
MEN...kommer vi til å gjøre det?? Neeeei...sannsynligvis ikke..
.........og vet dere hvorfor??....fordi vi er for late, feite og feige!!!

FAEN!

#107 Stefan E.

Stefan E.

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 03 January 2007 - 00:00

Enig med deg Eivind37.

Synd at ingen tør/gidder å gjennomføre en aksjon mot det som oppfattes som urettferdig.

På mine bilder har jeg de siste årene vært med på det som var "aksjonen", dvs første året ved å betale med vanlig giro. Andre året ved å betale en femmer mer.

Nyttet visst ikke, så jeg er redd at vi ikke kommer noen vei uten å ha med de store bilorganisasjonene. Og av de er det jo stort sett ingen som tør å løfte en finger for å markere sin uenighet.



-92 Chevrolet Suburban 5,7 bensin/LPG (familiebil og trekkvogn)
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Ifor Williams LM146G 4x0
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-1967 Opel Rekord 1900, 2d. sedan
-1975 Toyota Corolla KE36 stasjonsvogn!

"MAN SKAL HØR MYKJE FØR AUAN DETT UT..."