54" Bogger! Gromt!!!!
#1
Posted 21 October 2006 - 23:00
snakkes i bar'n
OPPDAL 4X4
___________________________
Medlem nr:86 Suzuki 4x4 Club Norway
#2
Posted 24 October 2006 - 23:00
________________________________________
Jim Erlend Holten
Tlf: 40044799
Bor: Surnadal
#3
Posted 24 October 2006 - 23:00
#4
Posted 24 October 2006 - 23:00
Fra USA selvsagt..
________________________________________
Jim Erlend Holten
Tlf: 40044799
Bor: Surnadal
#5
Posted 21 October 2006 - 23:00
Er ikke mange akslene som tåler slike dekk, sperrer å stOOOr motor!
Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring
Hilux 4x4 -84
#6
Posted 21 October 2006 - 23:00
Mats Erik Mølster
Tlf :97143334
Valen i Kvinnherad
Suzuki SJ410
Kvinnherad Offroadklubb
http://www.kvinnhera...dclub.piczo.com
----------------------------------------------------
Neisj! bilen tåle nok ein tur te...
#7
Posted 23 October 2006 - 23:00
Grovt utregna..
Tipper 54" blir litt dyrere []
________________________________________
Jim Erlend Holten
Tlf: 40044799
Bor: Surnadal
#8
Posted 23 October 2006 - 23:00
Ut ifra mitt regnestykke skulle dette bli snaut Kr. 20.000,- + moms for 4 stk stående på kai i USA...........
Da kommer jo frakt til Norge+moms på dette i tillegg.
#9
Posted 23 October 2006 - 23:00
Frank
http://www.fullsizejeep.com
"alt kan hjemmelages"
#10
Posted 23 October 2006 - 23:00
#11
Posted 23 October 2006 - 23:00
Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring
Hilux 4x4 -84
#12
Posted 24 October 2006 - 23:00
Det var vel egentlig hva frakta ble på jeg ville vite!
Ble litt for dårlig forklart av meg det der...
________________________________________
Jim Erlend Holten
Tlf: 40044799
Bor: Surnadal
#13
Posted 24 October 2006 - 23:00
#14
Posted 24 October 2006 - 23:00
Kopi av melding:
og så plusser du på 60.000 pr aksling som er bygd for å tåle 54" :-)
Frank
Opprinnelig postet av Frank
Hmmm sugge akslene tåler vell det med mindre du har tenkt til å ha 500 hk ++++ i tilleg...
#15
Posted 24 October 2006 - 23:00
Frank
http://www.fullsizejeep.com
"alt kan hjemmelages"
#16
Posted 24 October 2006 - 23:00
Kopi av melding:
frakta var 9500 +mva :-)
Frank
http://www.fullsizejeep.com
"alt kan hjemmelages"
Opprinnelig postet av Frank
Hehe
Da blir det ikke bestillt dekk fra Usa av meg
________________________________________
Jim Erlend Holten
Tlf: 40044799
Bor: Surnadal
#17
Posted 24 October 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
og så plusser du på 60.000 pr aksling som er bygd for å tåle 54" :-)
Frank
Opprinnelig postet av Frank
Hmmm sugge akslene tåler vell det med mindre du har tenkt til å ha 500 hk ++++ i tilleg...
Opprinnelig postet av Mad Max
satser på traktor akslingene jeg de tåler 1600 NM!
Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring
Hilux 4x4 -84
#18
Posted 24 October 2006 - 23:00
________________________________________
Jim Erlend Holten
Tlf: 40044799
Bor: Surnadal
#19
Posted 24 October 2006 - 23:00
Å har man så stor å grom bil at man har 54" boggere så må man jo ha motor....
Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring
Hilux 4x4 -84
#20
Posted 25 October 2006 - 23:00
Kopi av melding:
satser på traktor akslingene jeg de tåler 1600 NM!Opprinnelig postet av Rukus
1600?? Er du klar over hvor lite det er for en aksel... la med si det sånn, den brekker du med en 50 kubikk moped hvis du har lavserie.....
Nm i motor x utveksling første gir x utveksling lavserie x utveksling diff, og er det skikkelig traktoraksel ganger du inn utveksling i navet også... tror ingen traktoraksler har under 10:1 utveksling.
Men uansett, det er neppe motorens dreiemoment som knekker noe, det som ryker ting er som regel ved hopp og sprett + hjulspinn, det som teller da er
(motorens dreiemoment + motorens rotational intertia (vekt*avstand fra senter av stempler, råder, veiv, svinghjul)) x total girutveksling x diameter på hjulet x friksjon mot bakken
videre har du jo vekta av hjulet også, når det bråstopper og skal dras i gang igjen.. dette er ingen eksakt formel, men et slags overslag (har laga bilsimulator skjønner'u)