Gå til innhold



Foto

dekk på rocky?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
16 replies to this topic

#1 dyngman

dyngman

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 44 Innlegg:

Posted 25 October 2006 - 23:00

hei,
lurer på og kjøpe nye dekk til 85mod 2,8td rockyen min og lurte på hva som skal til og få på den noen 32*12,5 eller 33*12,5?smile.gif tenkte og kjøpe noen dekk som dugger litt i terrenget og men er litt usikker på hva jeg får på bilen står 31*10,5 på den nå,og det subber ikke eller noe så lurte på hvor store dekk jeg klarer og presse på bilen uten alt for mye arbeid?wink.gif

MVH

#2 wally

wally

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 253 Innlegg:

Posted 26 October 2006 - 23:00

kommer til å subbe i bladfjæra ved sving med større dekk..,mulig du klarer det med felger som bygger mye utover,+ evt spacer.
kapp ut plass i skjermene og/eller heve 2" bodylift?

86 rocky 35" 2,8 td
85 rocky 35" b230
87 astro 5,0tpi

#3 dyngman

dyngman

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 44 Innlegg:

Posted 28 October 2006 - 23:00

takker for svar,noen som vet om det er mye arbeid of flytte akslingene på undersiden av bladfjærene da og hva som må modofiseres for å utføre dette?smile.gif. En annen ting jeg lurer på er om man får kjøpt heve sett til rocky enten godkjent eller ikke er samma for meg må bare få litt bakkeklaring jegB) internetsider eller linker hadde vært flottB)

MVH

#4 dyngman

dyngman

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 44 Innlegg:

Posted 13 November 2006 - 00:00

noen som har noen erfaringer eller meninger om hvor store dekk jeg klarer og skvise på rockyen med 2" OME hev,lengre sjakler og kanskje bodylift men det er høyst tvilsomt at det blir bodylift ? satser på 33" eller 35" men tviler egentlig at jeg klarer og få på 35".


MVH Dyngman

#5 HAVANA

HAVANA

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 236 Innlegg:

Posted 13 November 2006 - 00:00

tviller du få 33 til åfunke uten de rube i karroseriet eller ramma.....men 31.10.5/12.0 med 7.5 felg kan mulig go;)

#6 dyngman

dyngman

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 44 Innlegg:

Posted 13 November 2006 - 00:00

vet 31" går for er det som står på nå men skal ha noen skikkelife offroad hjul vettu men 33" må no i hvertfall gå med 2" OME,sjakler og kanskje bodylift vel? står på nippen til og kjøpe heve sett nå skjønner du men gidder ikke visst ikke i hvertfall klarer og få på 33". Så hva tror folket med 2"OME,sjakler og kanskje bodylift?Takker for svar

MVH Dyngman

#7 Ropavo

Ropavo

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 147 Innlegg:

Posted 14 November 2006 - 00:00

Hadde 33" på rockyn min før. Legg 1-2 cm plate mellom aksling og fjær, og kapp litt i bakkant av skjermbuen så går det greit. Subbet litt i fjæra, men det gjikk bra. Har nå lagt akslingene under fjærene og satt på 35".
user posted image
user posted image


No må e gir ne fer kjokkar skog!!user posted image

#8 dyngman

dyngman

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 44 Innlegg:

Posted 17 November 2006 - 00:00

Har nå bestillt 3" karosseri klosser til rockyen fra BG Nor,tror nok 33" kommer til å gå på lett nå men hva skjer visst jeg prøver meg på 35"?

MVH

#9 HAVANA

HAVANA

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 236 Innlegg:

Posted 19 November 2006 - 00:00

ooohh!!!! r-e- kavam ......er fasinert, din front axle is 1 for the records.......dyngman Do NOT Do This.ohmy.gifsad.gif

#10 oleps

oleps

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 129 Innlegg:

Posted 19 November 2006 - 00:00

Jalla-mekk!! Har to akslinger som er ferdig SPOA hevet.Du kan få de for 1000,- hvis du henter dem eller ordner med transport selv.Ligger i Trondheim.Bør gå over fram akslingen før bruk,men du har jo innmat fra den du har nå så det byr ikke på store problem.Kjørte med 33/12.5/15 uten problem.Tok aldri i noen plass,med bra flex.Blir du uheldigvis stoppet med noe som r-e-kvam har så blir du garantert avskiltet på stedet.Med de SPOA akslingene gikk jeg gjennom to tekniske kontroller uten problem,samt eu kontroll.Så da har man igjen for at det er ordentlig gjort.

Brom Brom

#11 Ropavo

Ropavo

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 147 Innlegg:

Posted 19 November 2006 - 00:00

Det var aldri meningen å få dette godkjent heller! Det var ett spørsmål om SPOA og jeg svarte.

No må e gir ne fer kjokkar skog!!

#12 Bullfight

Bullfight

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1111 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
vet 31" går for er det som står på nå men skal ha noen skikkelife offroad hjul vettu men 33" må no i hvertfall gå med 2" OME,sjakler og kanskje bodylift vel? står på nippen til og kjøpe heve sett nå skjønner du men gidder ikke visst ikke i hvertfall klarer og få på 33". Så hva tror folket med 2"OME,sjakler og kanskje bodylift?Takker for svar

MVH Dyngman

Opprinnelig postet av dyngman


Hvor har du funnet 2"ome til rocky?biggrin.gif

------------------------------
Blir skogen nå tættar nu, så må vi pinade gir ned!

--Vesterålen Offroaders--

#13 dyngman

dyngman

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 44 Innlegg:

Posted 23 November 2006 - 00:00

har ikke funnet OME nei men har kjøpt 3"bodylift klosser fra BG Nor som skal monteres i helgen er bare litt beskymret for at styrestaget skal kuke seg,hva tror dere om det går det greit eller rett til helvete? Noen som har noen ide til hvordan jeg skal forlenge styrestaget eller hvor jeg kan få fatt på et lenger styrestag til rockyen?

MVH Dyngman

#14 Kjetilv

Kjetilv

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 03 December 2006 - 00:00

Hadde Rocky for et par år siden. 31x10,5 subber noe med sving+terrengbelastning+orginalfjærer, men ikke værre enn at det gikk bra. Kjøpte hevesett fra Ironman (2") + "noe" lengre sjakkler på fjærene, og da gikk det med kjettinger på alle 4 :-) . Prøvde å flytte akslingene under fjærene, og dette er modifikasjoner som følger med:

- Må ha 3 lengre bremseslanger
- Må ha nye for-dempere eller senke innfestingen i ramma (jeg gjorde det siste)
- Bør spesiallage nytt styrestag, for å unngå idiotiske vinkler i endeledd... jeg lagde nytt ved å kappe og skjøte det gamle. Det ideelle ville vært et "drop-kit" (pitmann-arm som senker), men dette fant jeg ikke til salgs.
- Må sveise på flatt parti på toppen av akselen

Jeg gikk tilbake til vanlig 2" heving etter et par måneder fordi:

- Bilen ble ustabil i sidevind, samt i høy fart på dårlig vei... :-)
- Toppfarten sank med 20-30 km/t til ca 120.... (LUFTMOTSTAND!)
- Dieselforbruket gikk opp.
- Hvis Statens hadde stoppet meg ville min karriere fått en brå slutt med et nakkeskudd i veikanten....

Anbefaling: 2" klossing av karosseri+lengre sjakkler på bladfjærene+krummere bladfjærer (miks opg triks :-) ) Hev litt her og litt der, og vips, har du plass til 33"!

PS. Du trenger ikke nytt styrestag for bodylift. Snekka sitter jo i ramma og blir ikke med opp...

Slik så min ut med 31" vinterdekk da jeg var som mest fornøyd med den: http://www.offroad.no/kjetil/
mvh Kjetil Veslum

#15 dyngman

dyngman

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 44 Innlegg:

Posted 03 December 2006 - 00:00

har 3" klosser fra bg nor liggende men hva skjer visst jeg prøver meg på 33" når jeg har montert de ?kommer det til å gå eller går det rett vest?tenkte å få på 3" klossene og kjøpe meg noen spacere...begynner rett og slett og lure på om jeg har kjøpt feil bil for å bruke til skaukjøring,har kamerater som har smekket på 33" på orginale hiluxer med litt banking:rolleyes:

MVH

#16 jmosbakk

jmosbakk

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 33 Innlegg:

Posted 04 December 2006 - 00:00

Har 33" på rockyen min. Har 3" på body og 3" på sjakler.
Kanskje litt i meste laget på sjakler, men med litt overdim stål så virker den ganske stabil.
Hjula subber i ramma ved sving, jeg skal nå montere 50mm spacere for å unngå dette.
Må bare si at denne bilen ikke er noe verre enn andre i skogen.

Men jeg mener at det beste er SPOA. Grunnen til at jeg ikke har det er rett og slett pga at jeg ikke gadd gjøre jobben.
Det som må gjøres ved SPOA er å lage klosser for å legge fjærene på, disse må ha demperfeste bak, du må senke demperfestene foran, lage nye braketter for bremserør bak, sveise om styrestag. Til dette kan du bruke stabstaget, som fjernes, som materiale.
Mulig noen kan rette meg på noe her, så du ikke gjør noe galt tongue.gif

#17 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 06 December 2006 - 00:00

legg ut bilde når du får på klossene av klossene a dyngman

Mvh Øyvind