Gå til innhold



Foto

Offroadteam for jenter?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
119 replies to this topic

#41 swinburne

swinburne

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 216 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Jeg synes det er flott at jenter er her inne hvor det hovedsaklig er menn (bob bob ikke sant) og stiller opp i en slik sport...
Det burde vært flere jenter som drev med offroad

Dette med en egen jenteside kan vel kanskje løses med en egen tråd for dere her inne som nevnt tidligere???



Jaaaaaa...

Dit æ itj kjæm me bil`n e itj d vært å færra

Opprinnelig postet av onkel




Håper flere jenter slutter seg til offroaden..
tror det er mange flere jenter enn man tror med offroadinterresse,
tror bare fler trenger litt drahjelp til å sette igang..
Ursula:blir spennende å se hva man får til og at flere jenter viser interresse...

#42 Ursula

Ursula

    Offtopic Queen

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1142 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Jepp. smile.gif
Jeg prøver iallfall å få venninnene mine interesserte.. Klart det på noen wink.gif


:hug:MVH Ursula:hug:

#43 Dools

Dools

    Swamp Angel

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2784 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Eget forum for jenter ? Tja.....
Blir nok veldig kjedelig uten gutta da wink.gif

At Offroad miljøet (Og bilmiljøene ) hovedsakelig består av mannfolk er jo ikke noe nytt, Det er ett mannsdominert yrke/hobby.
At det blir litt sleivspråk, flørtende tone og sexfiserte innlegg er da det minste vi bør tåle, gutter er gutter.
Er jenter virkelig så "sensitive" at vi selv når vi invaderer guttas territorium skal ha spesialbehandling ?
Har jobbet i mannsdomenerte yrker i mange år nå, og stortives med gutta. biggrin.gif Veldig glad for at ingen av de jeg har jobbet med tatt hensyn til at jeg har vært jente, men derimot behandlet meg som "en av gutta"

(Og DER mista jeg retten til å bli medlem i Jenteforumet) biggrin.gif:D:D

K

Variety is the spice of life. One day ignore people, next day annoy them.

#44 Ida

Ida

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 577 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
takk frode, du skjønner tegninga mi - og ursula:kjempefin idè, men jeg tror liksom ikke det lar seg gjennomføre uten innlegg, kommentarer eller andre ting alla 4r4s innlegg her - og pål, trudde du var litt kulere enn det wink.gif

____
.ida.

Jeg sa sorry Ida! smile.gif

Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Bent There....Broke That!
http://www.limeauto.dk/catalog/
SPONSORS WANTED!


Opprinnelig postet av Pål




den er grei pål smile.gif

-

å bli behandla som en av gutta er kult, men å bli behandla som en gallionsfigur på panseret er noe jeg skulle ønske at biljenter som ikke legger opp til det selv kan få slippe.
De fleste gutta jeg har møtt er kjempebra på det, men så er det en i hist og pist som bare måå gjøre et eller annet som gjør at jeg mister lysten på hobbyen,,, nesten. Ja, jeg er prippen, men det syns jeg bør være lov - prinsippsak



____
.ida.

#45 Ursula

Ursula

    Offtopic Queen

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1142 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Hmm.. Hadde ikke trodd at dere skulle være så negative til noe sånn faktisk..
Og det med å bli behandla som en av gutta, syns jeg egentlig er kjempefeil! Vi er jenter som holder på med offroad. Ikke guttejenter som kun vil være med og tro vi er kule.. (ok, bare misforstå.. min feil, jeg er elendig til å forklare)
Jeg syns bare at jentene bør komme mer fram, istedet å forsvinne bak alle de altvitende guttene..


:hug:MVH Ursula:hug:

#46 Ida

Ida

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 577 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

* ikke misforstå meg heller, ække såå negativ til det - bare har en ekkel erfaring eller to som jeg syns kunne vært unngått (og det hadde det sikkert blitt i jenteforum, hehe) (...janei, nå har jeg mista poenget mitt her)

men jeg syns du skal prøve ut jenteforum, ursula, så skal jeg se på fra avstand og se åssn det går smile.gif

____
.ida.

#47 Rickien

Rickien

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 304 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Korleis dette kjem til å virke kan me kun spekulere i.. prøv ut ideen, start enkelt, ei side på forumet her er nok piece of cake..
Prøv du Ursula, snakk litt med nokre jenter til, og med ein redaktør her...
Der er aldri mange i starten... Me er som sauene, dei og føl etterB)

_____________________
Servo er og blir for pusekattar. No skal eg og bli pusekatt!

#48 Ursula

Ursula

    Offtopic Queen

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1142 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Ida: hvis det er ekle erfaringer inne her, så mener jeg det burde være en grunn til et jenteteam jeg, men..

Rickien: Er liksom det jeg prøver på da, men er jo bare gutter som viser interesse for det.. Tror noen har bomma litt.. Ellers er det jo Medusa og Mose som også er interesserte..

Men, jeg er iallfall villig til å prøve det ut, og se hva som skjer..

Medusa, har du ingenting å si i dag?


:hug:MVH Ursula:hug:

#49 Medusa

Medusa

    kongle-samler

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1233 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

ursula: joda, kan si mange ting jeg smile.gif du skulle lufte ideen her og få tilbakemeldinger, og det har du fått. utifra det folk sier så blir det endel jobb for få personer å få det til. i slike jentesider som omhandler bilsport er det ikke så mange medlemmer, og det blir det sannsynligvis ikke om vi prøver heller. skal vi det må vi legge opp en linje på hva vi kan få til sammen, det er da vi ser hvor mange som kan tenke seg å bli med. jenter har en tendens til å bli uvenner, men like gjerne en tendens til å rotte seg sammen og få til ting bedre enn andre smile.gif

når jeg sier hvilken linje vi skal legge seg på, er det flere muligheter:
- er det å bare være sosiale, finne på ting sammen
- kjøring, treff
- reise rundt, ta bilder og engasjere oss
- skru bil (noe som for meg kan bli vanskelig ettersom jeg kan lite)
- etter ovennevnte: ta kurs smile.gif
er mange alternativer, men som sagt, mye jobb uansett og kanskje lite respons. de fleste er allerede medlem av en klubb og syns det holder, jeg for min del kunne sikkert ofret litt mer på bil, men jeg har en hobby til som tar mye mer tid enn bil.

kan holde denne tråden levende litt til og se om det kommer flere tilbakemeldinger smile.gif


http://www.nofear.no
you don`t exist. go away.

#50 Dools

Dools

    Swamp Angel

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2784 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Hmm.. Hadde ikke trodd at dere skulle være så negative til noe sånn faktisk..
Og det med å bli behandla som en av gutta, syns jeg egentlig er kjempefeil! Vi er jenter som holder på med offroad. Ikke guttejenter som kun vil være med og tro vi er kule.. (ok, bare misforstå.. min feil, jeg er elendig til å forklare)
Jeg syns bare at jentene bør komme mer fram, istedet å forsvinne bak alle de altvitende guttene..

:hug:MVH Ursula:hug:
Opprinnelig postet av Ursula



Er i bunn og grunn ikke negativ til det.
Men hvor stor er egentlig etterspørselen?
Hvor mange damer er det snakk om. Tenke seg med 7-8 stk så blir det veldig stille på dette forumet da.

Jeg syns bare at jentene bør komme mer fram, istedet å forsvinne bak alle de altvitende guttene..
Denne derimot stusset jeg veldig over. HVA mener du egentlig her.? At damene står i skyggen fordi vi kan mindre enn gutta ? Gjelder det mekking, skruing, teknisk el hva ?

Og om vi da ikke "kan" noe om skruing, teknisk, m.m. hva skulle vi ha diskutert på ett forum ? Strikkeoppskrifter, brødbakst og vaskeanvisninger ? Jeg bare spør.

Jeg personlig har aldri hatt noen "negative" opplevelser med gutta på treff. Det være seg drittslenging på meg som dame eller sexfisering, flørting. (Nå er vel jeg nesten den værste til å flørte selv)
Derimot så har det vært noen komentarer ang "lille Burbe" som stor og uegnet. Vel DET ble motbevist.
Gallionsfigur ? Ja det har jeg vært, Masse bilder som beviser det. biggrin.gif

Ang det å bli behandlet som "en av gutta" så tror jeg ikke du helt skjønner hva jeg legger i de. Det det betyr er at de behandler deg/oss som en av seg og ikke som en porselensdukke som ikke tåler litt møkk eller juling.

Kjersti

Variety is the spice of life. One day ignore people, next day annoy them.

#51 Eppe

Eppe

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 696 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

Ok. Jeg både skjønner og skjønner ikke! Greit at dere jenter vil ha en tumleplass for dere selv, men hva skal dere diskutere der som dere ikke kan diskutere her? Er jo først og fremst et forum for folk med interesse rundt bilmekking og kjøring med røtter hovedsaklig i offroad. Kall meg sjovinist og alt derre der, men jeg skjønner bare ikke hvorfor jenter vil diskutere seg i mellom. Har ingenting imot det jeg. Det er mange jenter, damer og kvinnfolk som kjører både på og av veien med store biler. Det er jo ikke spesiellt at de gjør det, så hva er vitsen? Samma for meg. Dere er likestillt her, så hvorfor skille dere ut igjen?

Bare lurer?

Ved Crom!

#52 VikingTaz

VikingTaz

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

Flere klubber, flere forum... hvor skal det ende. Det er for mange som det er. Poenget er vel å holde sammen, dele erfaringer, dele kjøre opplevelser, dele smill og hygge.
Har vært på et par treff i år, foruten trial treffet på sandtaket ved Gardemoen i sommer, har oppmøttet vært laber syntes jeg. Det er mange biler, flere burde være der ute å kjøre, uansett størrelse eller merke.
At damene er i et mindre tall, ja det er de. Kom dere ut, vis at dere kan like bra som gutta, vis ikke bedere. Slik får dere respekt som offroadere, uansett kjønn. smile.gif

#53 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

En jenteklubb hadde sikkert vært kult med et eget forum her på offroad.no.. men er som andre skeptisk til forum som stadig dukker opp og forsvinner..

Tommy Olsen
www.tommyolsen.no

#54 Ursula

Ursula

    Offtopic Queen

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1142 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

heh.. nå har vi vel snakka om å starte rolig med å kanskje ha en tråd inne her eller noe? Seff hvis redaktører og admin. syns det er greit?


:hug:MVH Ursula:hug:

#55 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

Vil også si at jenter gjør det ofte svært bra i Biltrial, i NMK Arendal er det ihvertfall 8-10 aktive jenter innen biltrial.. gøy for alle..

Jeg har alltid sagt at biltrial er en jentesport...wink.gifwink.gifbiggrin.gif:D

Tommy Olsen
www.tommyolsen.no

#56 RockStar

RockStar

    RockCrawler & TinBender

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Vil også si at jenter gjør det ofte svært bra i Biltrial, i NMK Arendal er det ihvertfall 8-10 aktive jenter innen biltrial.. gøy for alle..

Jeg har alltid sagt at biltrial er en jentesport...wink.gifwink.gifbiggrin.gif:D

Tommy Olsen
www.tommyolsen.no


Opprinnelig postet av Tommy


Rita, Monica, Gunn Borgny, Malin, Grethe, Kristine, Heidi, Monica A, Maylinn, Janne, Eva og ikke minst Kari:D

Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Bent There....Broke That!
http://www.limeauto.dk/catalog/
SPONSORS WANTED!

#57 swinburne

swinburne

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 216 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

biltrial er knallgøy og håper enda fler jenter satser:)..
syns ideen med ett eget jenteemne høres kult ut,men syns det er rart
ikke fler jenter har kommet med en mening hva de syns..
kan være en del oppfatter at dette skal bli for jentete,noe jeg ikke
håper er meningen..
en sånn side kan gjøre det litt lettere for bilintresserte jenter å slenge
seg med på forumet uten å ha for mye peil...laugh.gifwink.gif

#58 Ursula

Ursula

    Offtopic Queen

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1142 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

takk swinburne smile.gif jeg blir så glad når jeg ser sånne innlegg smile.gif


:hug:MVH Ursula:hug:

#59 swinburne

swinburne

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 216 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

bare hyggelig..
syns dere har fått en veldig bra ide som greit burde la seg gjennomføre..
etterhvert henger flere jenter seg på (og gutter)biggrin.gif:D

#60 4r4

4r4

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 548 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

GO GIRLS:)

god jul å godt nyttår offroadere!