Gå til innhold



Foto

Rar lyd etter registerreim bytte...! Gen1 2,3TD


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
15 replies to this topic

#1 forseth

forseth

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 23 Innlegg:

Posted 14 November 2006 - 00:00

Fikk en meget rar lyd etter at jeg byttet balanseakselreim og registerreim med nye strammere...! Lyden er en slags uling, akkurat som ei tannreim på en gressklipper! Lyden stiger med turtallet...! Kan ikke finne ut hva det er...! Noen som har vært borti rare lyder? hehe...

83`Pajero

#2 forseth

forseth

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 23 Innlegg:

Posted 14 November 2006 - 00:00

Fant forresten ut at reima sitter feil vei i forhold til pila på reima, men skal det egentlig ha noe å si??

83`Pajero

#3 dibben

dibben

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 772 Innlegg:

Posted 14 November 2006 - 00:00

Kan godt ha allt å si...min uler også,eller kviner om du vil,men det er bare akkurat når jeg starter,å bilen er skikkelig kald

Meir turtall,je gass!

#4 Leifa

Leifa

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 111 Innlegg:

Posted 14 November 2006 - 00:00

Byttet du strammehjul da? kan være lageret i det som er gåent

#5 bams

bams

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 26 Innlegg:

Posted 14 November 2006 - 00:00

Huff da,registerreim som kviner!?? Håper du mener viftereim.

#6 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 14 November 2006 - 00:00

Det kan være flere ting.

Enten er tenna på drevene dine slitte, eller så er reima for stram.

Som regel er reima riktig strammet når man kan vri den med tommel og pekefinger, nitti grader. Altså fra flatt til høykant hvis du skjønner hva jeg mener.

------------------------------

Mitt CB forum : http://www.hostingph...rum=privatradio

My Other Car is a Piece of s.h.i.t Too

#7 SuperSS

SuperSS

    Gnott

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 688 Innlegg:

Posted 14 November 2006 - 00:00

Jeg ville tippe stram reim ja. la strammerene gjøre jobben alene. Regner med at du er sikker på at merkene stemmer overens...? Og sett reimene på riktig vei. Veit ikke om det har noe å si, men er vel en grunn til at noen reimer er merka med pil...



#8 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Som regel er reima riktig strammet når man kan vri den med tommel og pekefinger, nitti grader. Altså fra flatt til høykant hvis du skjønner hva jeg mener.
Opprinnelig postet av Chevysub
Skal den være så slakk??? Synes det hørtes mye ut... Bruker det gamle "viftereim-trikset" selv, på det lengste spennet kan reima presses 8-10mm innover, uten at jeg trykker så hardt at selv-strammerne begynner å gi etter... Blir det for stramt da?? Ikke hørt noen ulyder fra min...

Men så har jeg så mange andre ulyder fra min da...


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#9 forseth

forseth

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 23 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Jeg trodde også først at reima var for stram, så jeg slakket den litt, men ulinga er der fortsatt! Strammerene er også nye!
Skal prøve å snu reimene i helga....! Kan tanninga på hjulene være litt skråskjærte, så det er derfor reimene er merket med pil? Det kan jo forklare ulinga, men skråskjæringa kan ikke sees med det blotte øye hvertfall....! Noen som vet?

83`Pajero

#10 pajeromann

pajeromann

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

du he ikkje stramma for mykje dynamo eller servo reim da??? prøv å slakk dei 2 først du,så e du vertfall sikker på at det ikkje e der feilen ligg...

#11 forseth

forseth

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 23 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

Nei, dynamoreimen og servoreimen er ikke for stramme...

83`Pajero

#12 Garret

Garret

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1044 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

Om fjøra på strammehjulet er helt i orden og det ikke er noe skitt hindrer strammeanordningen å fungere er det dette som er riktig stramming. Men det er ikke alltid dette fungerer perfekt og da kan en prøve å vri reima på det lengste spennet. Da skal en kunne vri 1/4 omdr. eller 90 grader uten store problemer. men en skal kjenne at reima holder igjen litt hele veien. Skal ikke kunne vri 1/2 omdr.. da er den alt for slakk. og må en ta i for å vri reima 1/4 omdr er den i det strammeste lagert. Husk å dra motoren rundt noen ganger før testing. Etter en tid kan en med letthet stramme etter reima med de to mutterene under de metallklipsene foran på dekselet.... om ting er i orden. Bare å åpne mutteren litt og dreie motoren rundt(riktig vei) og stramme igjen.
Har aldri sett pil på reimer før, men enkelte med merker som kan settes over ens med merkene på hjulene etc.

Den viningen du snakker om høres ut som dynamolyd!! (og/eller servopumpe)
Bare å ta av reima og prøv det! (dynamoreima)

85 lang Pajero.

#13 Garret

Garret

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1044 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

HUSK Å TREKK TIL BOLTEN FORAN PÅ VEIVA SÅ DU IKKE RISIKERER AT TILG LØSNER OG KILEN TIL REIMHJULENE SLITES UT......
Husker ikke moment men skal dras voldsomt til

85 lang Pajero.

#14 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

Tror det var noe slikt som 160NM...


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#15 Remi Wiik

Remi Wiik

    Remi

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

Jeg strammet reima for mye på Galant 2,3 TD, og da fikk jeg en slik uling. Bare slakk den litt så tippa æ lyden blir borte:)

#16 Vidar Aas

Vidar Aas

    4x4-Høvding

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

Er gjort på 5 min å slakke den da, sprett av lokket, løsne skruen på strammehjulet, og fjøra tar seg av strammingen...




www.verdal4x4.no

Vidar, kun Vidar !