Gå til innhold



Foto

Tid i Prototype


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
27 replies to this topic

#1 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Jeg vil gjerne høre innspill på om prototype bør få lengre kjøretid i seksjonene, 5 minutter synes jeg personlig høres bra ut for denne klassen, vi har mye teknisk utstyr i bilene, samt at vi som regel alltid har lengst seksjoener med flest piler...

Tommy Olsen
www.tommyolsen.no

#2 RockStar

RockStar

    RockCrawler & TinBender

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

3 minutter er nok!smile.gif


Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Bent There....Broke That!
http://www.limeauto.dk/catalog/
SPONSORS WANTED!

#3 supersvein

supersvein

    BilKiller

  • Validating
  • PipPipPipPipPip
  • 1095 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Det beste er vel at dette forsatt blir opp til arrangør.
Dersom det er mange piler/lange seksjoner, vil arrangør alltid ha anledning til å gi "overtid."


Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
www.sveinstiansen.com
-01 Jeep G.Cherokee 3,1tdi
-57 Willys CJ5 på 33' g/y mtr
-86 Suzuki SJ trialbil, modified på 33' m/t

#4 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Problemet har vært at det da alltid blir gitt ekstar tid generelt, jeg synes det bør åpnes for å regelfeste mere tid i Prototype

Tommy Olsen
www.tommyolsen.no

#5 Sven Arne

Sven Arne

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 490 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Stemmer for at man kan i enkelte tilfeller forlenge tiden i en seksjon for en klasse. Det trenger jo ikke være Proto hver gang. Det hender jo at andre også har lange løyper. Men det har man vel anledning til idag, det er bare ikke gjennomført. Såvidt jeg vet, kan arrangøren bestemme slike ting. Det at man har gitt alle lengre tid har vel kun vært for o forenkle det.

Sven Arne

#6 RockStar

RockStar

    RockCrawler & TinBender

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Jeg tror Proto blir enda kjedligere å se på hvis bilene kan kjøre enda saktere!
Sett heller tiden ned til 2 minutter så det blir litt action igjen!!
(har nettopp sett Kjellis, Jonis og Øistein på en film fra 98.. og DA gikk det unna!wink.gif)

Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Bent There....Broke That!
http://www.limeauto.dk/catalog/
SPONSORS WANTED!

#7 Sven Arne

Sven Arne

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 490 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Når man tenker over det....Selv da tiden blir forlenget, så er det alltid noen som klarer det på 3 minutter...(om seksjonen lar seg gjennomføre)

Sevn Arne

#8 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Det er ikke dette jeg mener.. problemet er ofte at om man f.eks ser over til Sverige så har alle 5 minutter nesten utelukkende og alle er veldig fornøyd med det..
I Finnland har men ikke tidsfrist i det hele tatt.

I Proto kjører man så og si alltid lengst spor, og flest piler, i tillegg så har bilene ofte mye tekniske finurligheter som gjør at ting tar mere tid.
Og jeg er nå engang helt sikker på at Proto ikke er særlig kjedelig å se på, mitt tinntrykk er det stikk motsatte og det er at publikum ofte følger protobilene nettopp på grunn av allt man kan få til med disse bilene nettopp på grunn av teknikken.. arrester meg om jeg tar feil...

Tommy Olsen
www.tommyolsen.no

#9 supersvein

supersvein

    BilKiller

  • Validating
  • PipPipPipPipPip
  • 1095 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Jeg synes man skal legge til grunn erfaringene fra konkurransene her hjemme.
Stort sett har tiden til disposisjon holdt - det er ikke så ofte en ser noen går ut på tid (i proto heller) hvis en ikke har kjørt seg helt fast.
Og her hjemme er det vel mer teknikk å holde styr på i mange pro-mod biler enn i de få proto bilene vi har.(?)
Til slutt - et visst tidspress synes jeg bør være en del av gamet.

Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
www.sveinstiansen.com
-01 Jeep G.Cherokee 3,1tdi
-57 Willys CJ5 på 33' g/y mtr
-86 Suzuki SJ trialbil, modified på 33' m/t

#10 RockStar

RockStar

    RockCrawler & TinBender

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 15 November 2006 - 00:00

Du kan ikke kjøpe deg bil med bitteliten motor og få tilpasset reglene etter det vettu!wink.gifbiggrin.gif:D:D

Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Bent There....Broke That!
http://www.limeauto.dk/catalog/
SPONSORS WANTED!

#11 Robbie

Robbie

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 339 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

hvis det er en seksjon som er spesielt lang (eller vanskeli med mange porter i) har vel arrangør lov å gi tidsforlenging i denne ene banen KUN for proto? kan evt avtales på førermøte om behovet er der smile.gif



#12 carlo

carlo

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

jeg er codriver og syns tiden er er kort innimelom og trur at han jeg sitter på med mener også men,enig me tommy at tiden burde være5min i proto men det er vell opptil forbundet og ta en avgjørelse på det eller tommy

#13 Ingvar

Ingvar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 273 Innlegg:

Posted 17 November 2006 - 00:00

kan man ikke ta et "prøve arrangement" for å se hvordan det vil gå?

We only live once
www.blesvikracing.com


#14 Botters

Botters

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 847 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

Er enig med deg Tommy, hadde ikke gjort noe med litt lengre tid.
Hvis man gjør en liten feil i proto så er sjansene for at man går ut på tiden stor.
For min sin del har jeg slitt med tiden de få løpene jeg har kjørt, har du ike 100% flyt i kjøringen i Proto blir tiden veldig knapp.

abotte@frisurf.no

www.angelfire.com/yt/botters
www.nmk.no/molde/Offroad

#15 RockStar

RockStar

    RockCrawler & TinBender

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

Tror publikum vil bli skuffet hvis ikke bilene i den største klassen ikke må ta sjanser for å komme igjennom slik som alle andre klasser må!!
Hva er argumentet for at f.eks. original ikke også skal få mer tid??
Tidspresset er en del av konseptet biltrial, og det er da det ofte blir litt action noe som virkelig er viktig for sporten!


Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Bent There....Broke That!
http://www.limeauto.dk/catalog/
SPONSORS WANTED!

#16 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Tror publikum vil bli skuffet hvis ikke bilene i den største klassen ikke må ta sjanser for å komme igjennom slik som alle andre klasser må!!
Hva er argumentet for at f.eks. original ikke også skal få mer tid??
Tidspresset er en del av konseptet biltrial, og det er da det ofte blir litt action noe som virkelig er viktig for sporten!

Opprinnelig postet av Pål



Helt enig med deg Pål. Disse bilene begynner jo å bli så kompliserte nå at de klarer det helt utroligste terreng. Jo mere hi-tec biler, jo vanskeligere løyper. Men tiden må være lik for alle.



#17 Pink Reidun

Pink Reidun

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Posted 16 November 2006 - 00:00

GI GASS!!!!

Suzuki SJ 413 Standard.
Nytt prosjekt på gang!!!!

#18 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 17 November 2006 - 00:00

En ting må jeg si det er at vi tar sjanser hele tiden, vi ville kanskje tatt mere sjanser med bedre tid, nå må man gi seg etter et par hederlige forsøk, fordi det ikke er vist siden men ikke rekker det uansett.

At ikke alle skal ha mere tid er klart siden det ville gjort allerede lange konkurranser lengre.. at jeg spør om dette i proto kommer av at vi ofte har 5-9 piler menso original har 0-3..

Synd er det at kun en annen Protofører har svart, siden det egentlig er dem det angår..
Jeg tror publikum vill få sett enda mer spekatkulær kjøring om vi hadde bedre tid. pr i dag opplever vi stadig at vi ikke rekker fram til de råeste hinderene på grunn av tiden man bruker på å komme dit.

Det jeg savner her er egentlig argumentene for å ikke gi mere tid i Proto, i Sverige kjører man nesten konsekvent 5 minutter, dette gir mye råere kjøring totalt sett..

Ekstra hyggelig er det å se at mange engasjerer seg når 4-6 biler lurer på om det er mulig med litt mere tid i banene;)wink.gif

Tommy Olsen
www.tommyolsen.no

#19 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 17 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:

Tidspresset er en del av konseptet biltrial, og det er da det ofte blir litt action noe som virkelig er viktig for sporten!
Opprinnelig postet av Pål



Ikke helt enig Pål, jeg er jo foreløpig bare publikum, men jeg syns tidsfristen kun skal være for at biler som står helt fast skal slippe å stå og kuke i 15 minutter... det er kjedelig å se på smile.gif De fleste bilene som 'fikser' løypene er jo gjennom på null komma niks, makstiden bør ligge godt over men ikke så lenge at det blir kjedelig for oss som ser på... Om det er 3 eller 5 minutter er for min del revnende likegyldig, men fri tid som i Finland høres noe trist ut - gir de seg ikke før de knekker 2 aksler og raser motoren da eller?

#20 supersvein

supersvein

    BilKiller

  • Validating
  • PipPipPipPipPip
  • 1095 Innlegg:

Posted 17 November 2006 - 00:00

Argumentet for at ikke proto skal ha mer tid er det samme som for alle andre klasser; at ikke en allerede lang konkurranse skal bli lengre.
..Siden du nevner 4-6 biler, så kan vi bruke 5 biler som eksempel. 2minutter ekstra kjøring på alle 5 bilene i 8 seksjoner blir totalt 80minutter, som ikke bare påvirker proto ettersom alle andre klasser også står bak i de samme køene.
Synes du banene er for lange og har for mye piler så grip heller tak i det, heller enn å gjøre sær-regler for kun en klasse.

Jeg tror at biler i de andre klassene statistisk sett går ut på tid like hyppig som i proto-klassen, og da synes jeg ikke det er riktig at det kun er en klasse som får mer tid. Kanskje dette også er grunnen til at så mange (andre enn proto-førere) har engasjert seg, at en ved å løse problemet ved å gi mere tid i en klasse også påvirker de andre klassene. Bygg heller seksjonene anderledes slik at dere rekker å krype gjennom på 3 minutter, så er problemet løst.

...vi har alle lyst til å kjøre mer enn 3 minutter Tommy ;-)

Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
www.sveinstiansen.com
-01 Jeep G.Cherokee 3,1tdi
-57 Willys CJ5 på 33' g/y mtr
-86 Suzuki SJ trialbil, modified på 33' m/t